پست صفحه رهبر انقلاب به مناسبت سالگرد وفات حاج سید احمد خمینی +عکس

همزمان با سالروز درگذشت یادگار امام، مرحوم حجت الاسلام و المسلمین حاج سید احمد خمینی، صفحه رسمی رهبری در اینستاگرام مطلبی را در این خصوص منتشر کرد.

امروز 24 اسفندماه، سالروز درگذشت جانسوز بزرگ مردی است که تاریخ چنان که باید او را نشناخت و با گوهر وجودی او آشنا نشد. حاج سید احمد خمینی رحمه الله، فرزند مبارزه، ایثار و گذشت در راه اسلام است که سراسر عمر شریفش را در کنار پدر بزرگوارشان امام خمینی (ره) وقف اسلام و انقلاب کرد. او در اسفندماه سال ۷۳ بر اثر عارضه قلب ندای حق را لبیک گفت.

به مناسبت سالروز رحلت یادگار امام، مرحوم حجت الاسلام و المسلمین حاج سید احمد خمینی، صفحه منتسب به رهبر معظم انقلاب در اینستاگرام مطلبی را در خصوص خاطرات ایشان درباره رهبر کبیر انقلاب و برخوردشان با سید احمد خمینی منتشر کرد که در ادامه آن را مشاهده می‌کنید.
 احمد آقا، مشاوری امین و اعزّ اشخاص برای امام بود.
رهبرانقلاب: به یاد دارم که امام دو مرتبه گفتند: احمد برای من اعز اشخاص است. آقای هاشمی نیز این مطلب را همان وقت در خطبه‌های نماز جمعه نقل کردند؛ چون اتفاقاً هر دو دفعه با هم بودیم که این حرف را از امام شنیدیم.
بار اول در سال پنجاه و هشت، به مناسبت جریانی که پسر یکی از آقایان، مشکل عاطفی برای پدرش درست کرده بود، امام سخنی به این مضمون گفتند که هر چند من احمد آقا را بسیار دوست دارم، اما چنانچه او را بگیرند یا بکشند، در باطن قلبم متأثّر نمی‌شوم یا تکان نمی‌خورم. حرف عجیبی بود که قوّت قلب امام را نشان میداد.
‌بار دوم، همین اواخر بود که ایشان به مناسبتی در خلال صحبت گفتند: رسم امام این بود که حرف‌هایی را که می‌خواستند بزنند، گاهی مستقیم نمی‌گفتند؛ بلکه در خلال صحبت به شکلی وارد میکردند، احمد که اعزّ اشخاص در نظر من است، اگر مثلاً چنین کند، با او برخورد میکنم. به‌ هرحال، اعز اشخاص بودند.
‌‌حاج احمدآقا نيز مشاوری امین برای امام بودند. امام هم زمانی جمله‌ای با این مضمون گفتند که احمد هیچ چیزی را به من نسبت نمی‌دهد که من نگفته باشم. این گواهی امام بسیار با ارزش و مهم است. همین‌گونه هم بود. ما هم تا آن مقداری که دیدیم، همین را حس کردیم.

۷۴/۳/۱۱

پست صفحه رهبر انقلاب به مناسبت سالگرد وفات حاج سید احمد خمینی +عکس

توسط goodnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *