آیت الله رئیسی در صدر یک هیات عالی قضایی پنجشنبه نهم آبان ماه به استان آذربایجان شرقی سفر کرد.به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، آیت الله رئیسی در صدر یک هیات عالی قضایی پنجشنبه نهم آبان ماه به استان آذربایجان شرقی سفر کرد.

آیت الله رئیسی رئیس قوه قضاییه در نشست خبری پایان سفر به استان آذربایجان شرقی با اشاره به برگزاری نشست‌های مختلف در این سفر و بازدید از کارخانه ماشین سازی تبریز اظهار کرد: بعد از برخورد قوه قضاییه با فساد در این شرکت، بازدید از وضعیت این کارخانه و فعالیت کارگران برای بنده بسیار مهم بود.

وی افزود: بحمداله چرخ‌های تولید این کارخانه فعال می‌شود و رونق می‌گیرد، البته با همه ظرفیت کار نمی‌کند، ولی میزان ظرفیتی که امکان داشته به کار گرفته شده و در آینده نیز قابل افزایش است.

رئیس قوه قضاییه افزود: این اقدام نشان می‌دهد هرجا برخورد با فساد صورت گیرد زمینه برای رونق آماده می‌شود.

آیت الله رئیسی با اشاره به اظهارات خود در بازدید از کارخانه ماشین سازی تبریز مبنی بر اینکه فساد چوبی در چرخ تولید است اگر این چوب برداشته شود، چرخ‌های تولید به حرکت درمی‌آید، تصریح کرد: جلوه این موضوع را در کارخانه ماشین سازی تبریز دیدیم و امیدوارم با پیگیری استاندار و مسئولان استانی این کار دنبال شود.

بازدید از کارخانه ماشین‌سازی و بازار‌های فرش و کفش تبریز/ آیت‌الله رئیسی: فساد چوبی لای چرخ تولید است/هر جا که مبارزه با فساد صورت گرفت چرخ‌های تولید پر حرکت‌تر و پر رونق‌تر می‌شود/ با اقدامات قضات و دادستان‌ها در سراسر کشور از تعطیلی حدود ۵۰۰ کارگاه و مراکز تولیدی جلوگیری شده است/ نظام بروکراسی اداری پیچیده‌ای که کار‌ها را با تعویق مواجه می‌کند، موجب رشوه می‌شود

وی با تاکید بر لزوم تسریع در تعیین هیات مدیره کارخانه ماشین سازی تبریز، ادامه داد: باید سریعا هیات مدیره تعیین شود تا دست مدیرعامل باز گردد و اقداماتی که در حوزه هیات مدیره است سریعا انجام شود.

آیت الله رئیسی بیان داشت: معلوم شد که این کارخانه می‌تواند بسیار بهتر و برتر از آنچه در قبل بوده فعال شود.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به برگزاری نشست با کارآفرینان و صنعتگران درحوزه مسائل اقتصادی، تصریح کرد: در این جلسه موانعی از تولیداز سوی کارآفرینان و صنعتگران بیان شد و تاکید شد که این موانع حتما باید در جای خودش مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد.

وی تاکید کرد: امروز باید آن خا‎ن‌ها و مجوزهایی که موجب کندی تولید می‌شود برداشته شود و آنچه در قانون است، اجرایی و از سوی دستگاه‌های اداری مسئول پیگیری صورت گیرد تا این موانع رفع گردد و شاهد رونق تولید باشیم.

آیت الله رئیسی افزود: بخش‌هایی هم به عهده استان است که خوشبختانه مسئولان استانی با هماهنگی که وجود دارد، جلسات مشترکی برگزار می‌کنند که خیلی از مسائل در این جلسات مورد بررسی قرار می‌گیرد که زمینه ارزشمندی برای توسعه یافتگی استان است.

وی ادامه داد: محوریت نماینده مقام معظم رهبری در استان و همکاری همه مسئولان خیلی می‌تواند کارساز باشد.

آیت الله رئیسی اظهار کرد: در دیدار با خانواده معظم شهدا و نخبگان و دانشجویان و اساتید دانشگاه، دیدگاه‌های این اقشار را استماع کرده و نکات قابل توجهی بیان شد که برای بنده به عنوان یک مسئول، مفید بود.

وی افزود: امروز به یک انسجام جدی و حرکت دانشگاه‌ها با یک امید قطعی نیاز داریم و بدانند گر‌ه‌ این کشور به دست توانای جوانان و نخبگان همین کشور باید گشوده شود وما هم به عنوان دستگاه قضایی حمایت می‌کنیم.

رئیس دستگاه قضا با اشاره به نشست با قضات و کارکنان دستگاه قضایی استان آذربایجان شرقی ادامه داد: این نشست برای بنده فرصت مغتنمی فراهم کرد تا سخنان قضات و کارکنان و شوراهای حل اختلاف و بخش‌های مختلف را شنوا باشم.

وی به حضور در جلسه شورای اداری اشاره کرد و افزود: در این جلسه نکاتی در ارتباط با مسائل استان مطرح شد که امیدواریم مجموعه این مباحث به رونق تولید و رفت مشکلات و تنگناها در استان آذربایجان شرقی منجر شود.

آیت الله رئیسی با اشاره به برگزاری جلسه شورای عالی قوه قضاییه در ادامه این سفر، خاطرنشان کرد: ۱۷ گروه به شهرستان‌های مختلف استان آذربایجان شرقی اعزام شدند و در این جلسه گزارش کار خود را ارائه کردند.

وی یادآور شد: یک گروه چهل نفره نیز از دو هفته قبل به این استان اعزام شدند تا مسائل استان آذربایجان شرقی را به صورت کارشناسی ببینند و گزارشات آن‌ها در جلسه شورای عالی قوه قضاییه ارائه گردید.

رئیس قوه قضاییه از اختصاص ۶۰۰ میلیارد ریال از بودجه‌های قوه قضاییه و بودجه‌های استانی برای رفع مشکلات دادگستری‌ها، پزشکی قانونی، زندان‌ها و برخی از بخش‌هایی که در دستگاه قضایی استان آذربایجان شرقی مشکلات جدی دارند، خبر داد و گفت: با این مبالغ فعلا مشکلات حل شود تا بتوانیم در بودجه سنواتی پیش بینی برخی از نیازمندی‌ها را داشته باشیم تا مشکلات به صورت اساسی حل شود.

وی یادآور شد: به همکاران قضایی تاکید کرده‌ایم که تلاش کنند تا در استان آذربایجان شرقی کار تولیدکنندگان و کارآفرینان با مشکل مواجه نشود و اگر مشکلاتی داشتند اول به سازمان‌های مربوطه مراجعه کنند و اگر حل نشد واحدهای سازمان بازرسی کل کشور ماموریت دارند که موانع تولید را برای برطرف کردن دنبال کنند.

آیت الله رئیسی تاکید کرد: نیروی متراکم انسانی در استان آذربایجان شرقی به ویژه جوانان و فرهیختگان و منابع و ذخایر مادی که خداوند متعال به این استان مرحمت کرده و عزم و اراده ملی، زمینه برای کار و تلاش و رونق تولید را فراهم نموده است.

رئیس دستگاه قضا اظهار کرد: قوه قضاییه اجازه نخواهد داد کارخانه و یا واحد تولیدی بخواهند با زیاده خواهی و موانعی که برخی می‌خواهند ایجاد کنند، تعطیل شود.

وی تاکید کرد: تمام تلاش دستگاه‌هایی اجرایی باید این باشد که اجازه ندهند کارخانه‌ها و کارگاه‌ها دچار وقفه شوند. آیت الله رئیسی با اشاره به اینکه امروز به رونق تولید نیازمند هستیم، گفت: این موضوع هم تاکید مقام معظم رهبری است و هم گام‌های ابتدایی در اقتصادی مقاومتی است.

رئیس قوه قضاییه در پایان از مردم استان آذربایجان شرقی به عنوان مردمی بسیار خونگرم، شجاع، اهل اقدام، زمان شناس، انقلابی و با غیرت دینی یاد کرد و گفت: مردم این خطه در همه عرصه‌ها خوب و خوش درخشیدند و در طول تاریخ هرجا نیاز به حضور مردم بوده درخشش بسیار ارزشمندی از خود نشان دادند و واقعا برای همه کسانی که در استان آذربایجان شرقی مسئولیت دارند خدمتگزاری به این مردم افتخار بزرگی است و تلاش ما هم این است که مشکلات در این استان به حداقل ممکن است و پرونده‌ها کاهش یابد.

آیت الله رئیسی افزود: برخی از موضوعاتی که در این استان دغدغه‌هایی برای مردم ایجاد کرده مثل مسئله آلاینده‌ها و محیط زیست و برخی از پرونده‌های خاص را در جلسه شورای عالی قوه قضاییه بحث کردیم و بنا شد تمام پرونده‌هایی که دغدغه مردم است در اولویت رسیدگی قرار گیرد و مردم در جریان اقدامات قرار گیرند.

توسط goodnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *