فرمانده معظم کل قوا با یادآوری اینکه شهید سلیمانی هم دل و جگر داشت و به دهان خطر می رفت و ابایی نداشت با تدبیر بود و برای کارهایش منطق داشت، تاکید کردند:این تدبیر فقط در میدان نظامی نبود. در میدان سیاست هم بود. در عرصه سیاست هم شجاع بود و هم با تدبیر بود. سخنش تاثیر گذار بود.

به گزارش ایسنا، حضرت آیت الله خامنه‌ای در جمع هزاران نفر از مردم قم در حسینیه امام خمینی(ره) با اشاره به سالروز قیام 19 دی یادآورشدند:یک جمله درباره مساله روز19دی عرض کنم. باید درس بگیریم اکثر شما برادران و خواهران آن روز نبودید اما خاطره آن زنده است و باید از آن درس بگیریم.

گزیده بیانات رهبر انقلاب به شرح ذیل است :

***گذشته باید چراغ راه آینده باشد. بخاطر دفاع از مقام مرجعیت امام خمینی، مردم قم در مقابل نیروهای مسلح و بی رحم رژیم طاغوت سینه سپر کردند. دست مردم خالی بود اما ایمان و غیرت دینی آنها را به میدان کشاند

***امروز ما در مقابل زورگویان عالم  مجهز هستیم اما وقتی ابزار نظامی مفید است که متکی باشد به ایمان. امروز در مقابل جبهه وسیع دشمن باید این را به یاد داشته باشیم.

***نگذارید این درس فراموش شود. چه مسئولان تبیلیغاتی چه علما چه جوانان فعال فرهنگی و آحاد مردم نگذارید این درس فراموش شود.

***مراقب باشید راه درست طی شود. این درس بزرگ قرآنی است که نباید آن را فراموش کنید.

***این روزها خیلی درباره شهید سلیمانی این رفیق خوب و عزیز و خوشبخت ما صحبت درستی شده است. شهید هم شجاع بود هم با تدبیر بود. برخی جماعت دارند اما تدبیر لازم را ندارند برخی اهل تدبیر اند اما اهل عمل نیستند. شهید دل وجگر داشت و به دهان خطر می رفت.

***او با تدبیر بود، فکر می کرد، منطق داشت برای کارهایش. تدبیر و شجاعت در میدان سیاست هم داشت. سخنش اثرگذار و قانع کننده بود.

*** از همه بالاتر، بااخلاص بود. ابزار شجاعت و تدبیر را برای خدا خرج می کرد. یک فرمانده جنگاور مسلط بر عرصه نظامی بود و به شدت مراقب حدود شرعی بود.

***در میدان جنگ، برخی حدود شرعی را فراموش می کنند اما او مراقب بود. جایی که نباید سلاح به کار می‌رفت، سلاح به کار نمی برد، احتیاط هایی می‌کرد که خیلی ها آن را لازم نمی دانستند. به دهان خطر می رفت اما مراقب جان سربازانش بود.

*** در مسائل داخل کشور، اهل حزب و جناح نبود ،اما به شدت انقلابی بود. انقلابی گری خط قرمز قطعی او بود. بعضی سعی نکنند این را کمرنگ کنند. ذوب در انقلاب بود،  پایبند به خط امام و انقلاب بود.

توسط goodnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *