رئیس قوه قضاییه گفت: اگر در کشور تسهیلاتی وجود دارد اولویت با تولید است، باید به تولیدکننده تسهیلات داد نه دلالی.

اگر در کشور تسهیلاتی وجود دارد اولویت با تولید است/باید به تولیدکننده تسهیلات داد نه دلالی

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، آیت الله رئیسی رئیس قوه قضاییه در همایش «نقش پلیس در امنیت اقتصادی و رونق تولید»، با بیان اینکه امنیت و اقتصاد دوگانه‌ای انفکاک ناپذیر است، گفت: امکان تفکیک بین امنیت و اقتصاد وجود ندارد و رونق تولید و اقتصاد باید همراه با امنیت اقتصادی باشد.

وی افزود: تولید کننده و کارآفرین باید با یک آرامش و امنیت، نقش مجاهدانه خود را در رونق تولید و در عرصه اقتصاد ایفا کند.

آیت الله رئیسی در ادامه بیان کرد: نیروی انتظامی با سه شرط اساسی مهربانی، اقتدار و تدبیر کارش را انجام می‌دهد که این سه اصل نه فقط برای نیروی انتظامی بلکه برای قضات هم ضروری است و باید کار آن‌ها همراه با مهربانی، قانونمداری و قوت و اقتدار و تدبیر صورت گیرد.

وی با بیان اینکه حتما تلاش‌های ایجابی مقدم بر اقدامات سلبی است، شرط موفقیت در ایجاد امنیت اقتصادی را همکاری و همراهی همه بخش‌ها برای ایجاد امنیت دانست.

رئیس قوه قضاییه خاطرنشان کرد: همه اجزای اقتصادی در حوزه‌های مختلف، مجریان، دست اندرکاران و فعالان اقتصادی باید نقش ایفا کنند تا امنیت اقتصادی ایجاد شود و تنها با یک بخش کار صورت نمی‌گیرد و همه بخش‌ها باید در این رابطه نقش ایفا نمایند.

رئیس قوه قضاییه در ادامه افزود: جرائم اقتصادی، پولشویی، جرائم مالیاتی، قاچاق کالا و نوعی از جرائم که از آن‌ها تحت عنوان فساد اقتصادی یاد می‌کنیم، برای رونق اقتصادی مضر است و حساسیت نسبت به هرگونه کجی و امر نادرست که فضای اقتصادی را آلوده می‌کند، ضرورت دارد.

وی یادآور شد: نیروی انتظامی باید در این قضیه هم از ناحیه کارآفرینان و فعالان اقتصادی، هم از ناحیه دستگاه قضایی و هم از طرف همه بخش‌ها حمایت شود تا بتواند فضا را با همکاری خود فعالان اقتصادی به فضای امن و فضای فعالیت و تحرک، تبدیل کند.

آیت الله رئیسی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در نماز جمعه هفته گذشته که فرمودند همه تلاش کنند تا کشور قوی شود، گفت: قوت در اقتصاد به دو امر مهم برطرف کردن موانع تولید و حمایت از تولید بستگی دارد.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه حمایت از تولید با سخن میسر نیست، تصریح کرد: حمایت از تولید، حمایت قانونی و حمایت مالی و پولی و بانکی است. اگر در کشور پولی و تسهیلاتی وجود دارد اولویت با تولید است و باید به تولید تسهیلات تعلق بگیرد نه به دلالی؛ دلالی و سوداگری، فضای تولید را دچار آسیب می‌کند.

آیت الله رئیسی افزود: در مواردی حق العمل کاری امری ضروری است. در روند انتقال کالا از جایی به جای دیگر و از مبدا تولید به مصرف طبیعتا باید کار‌هایی صورت گیرد، در همه جای دنیا هم اینگونه است و در شرایط اقتصادی نیز تعریف شده است، ولی منظور از حمایت از تولید در بعد اقتصادی اعطای تسهیلات بانکی به تولید کننده و فعال اقتصادی است.

رئیس دستگاه قضا با اشاره به حمایت قضایی از تولید، تصریح کرد: اگر به هر دلیلی فعال اقتصادی دچار مشکل شد و یا با مانع مواجه گردید باید به دستگاه نظارتی مراجعه کند و دستگاه نظارتی از او حمایت و موانع را برطرف نماید.

وی با تاکید بر اینکه موانع تولید را باید برطرف کرد، بیان داشت: امروز با منشوری که مقام معظم رهبری در دیدار با فعالان اقتصادی ارائه داشتند ، تمام ابعاد ضروری برای فعال شدن حوزه اقتصاد را بیان کردند. اگر همه بخش‌های کشور خودشان را به همان منشور و باید‌ها و نباید‌هایی که رهبر معظم انقلاب فرمودند ملتزم بدانند و به آن عمل کنند به یقین اقتصاد و تولید رونق می‌گیرد و قوت اقتصادی که دنبال آن هستیم، اتفاق می‌افتد.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه قوت اقتصادی یک امر جدی است، خاطرنشان کرد: یکسری از موانع، مانع شناختن سرمایه‌ها است، سرمایه‌های مادی و طبیعی بسیار و سرمایه انسانی و نیروی متراکم جوان در کشور داریم که باید شناخته شوند و شناخت این سرمایه‌های مادی و نیروی انسانی متراکم به ویژه نیروی جوان و کارآمد می‌تواند در رونق تولید بسیار موثر باشد.

توسط goodnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *