عضو مجلس خبرگان بخشنامه رییس قوه قضاییه در خصوص «لزوم اجرای عدالت و رسیدگی منصفانه به اتهامات مرتکبان جرایم سیاسی» را منطقی دانست و بر اجرای دقیق این دستورالعمل و بررسی دقیق جرایم تاکید کرد.

تاکید عضو مجلس خبرگاران رهبری بر اجرای دقیقی بخشنامه رییس قوه قضاییه درباره «رسیدگی منصفانه به جرائم سیاسی»آیت‌الله محسن مجتهدی‌شبستری با اشاره به ابلاغ بخشنامه رییس قوه قضاییه در خصوص «لزوم اجرای عدالت و رسیدگی منصفانه به اتهامات مرتکبان جرایم سیاسی» به مراجع قضایی سراسر کشور بیان کرد: در میان جرایم، جرم سیاسی دارای ویژگی و پیچیدگی خاصی است و احتیاج به دقت بیشتری دارد.

عضو مجلس خبرگان افزود: در برخی موارد شاهد انتقاد منطقی از دولت، مجلس، قوه قضاییه یا ارگان‌های دیگری هستیم و مردم یا هر نهادی آزاد هستند انتقادات و نظرات خود را بیان کنند.

وی بیان داشت:، اما گاهی منظور از انتقاد، براندازی یا تضعیف و تخریب کردن نظام و امنیت کشور است که قطعا هیئت منصفه‌ای لازم است و این مسئله باید دقیق بررسی شود.

وی بخشنامه رییس قوه قضاییه در خصوص «لزوم اجرای عدالت و رسیدگی منصفانه به اتهامات مرتکبان جرایم سیاسی» را منطقی دانست و بر اجرای دقیق این دستورالعمل و بررسی دقیق جرایم تاکید کرد.

آیت‌الله مجتهدی‌شبستری با بیان اینکه در مطبوعات نیز برخی انتقاد‌های معمولی وجود دارد که در آزادی بیان امری عادی است و اشکال ندارد، اظهار کرد:، اما گاهی در فضای مجازی یا مطبوعات مطالبی گفته می‌شود که نشان می‌دهد عامل نفوذ در کار بوده و قصد براندازی و تضعیف نظام مطرح است. این موضوع باید دقیقا بررسی شود و مجازات متناسب با جرایم باشد.

توسط goodnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *