یک متخصص بیماری‌های عفونی به بیان دلایل افزایش مبتلایان به کرونا پرداخت.

..............مسعود مردانی به بیان دلایل افزایش مبتلایان به کرونا پرداخت و گفت: تعداد مبتلایان به این بیماری در چند وقت اخیر افزایش پیدا کرده، اما آمار آن‌ها همچنان کمتر از اسفند ماه است.

وی دلیل این افزایش را حضور مردم در خیابان‌ها و عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی دانست و ادامه داد: مردم دیگر از کرونا نمی‌ترسند و فکر می‌کنند دوران شیوع این بیماری به پایان رسیده است، به همین دلیل برای کارهای غیر ضروری از خانه خارج می‌شوند و این بیماری را به یکدیگر انتقال می‌دهند.

این متخصص بیماری‌های عفونی در مورد بازگشایی مراکز مختلف فرهنگی و اداری در کشور ضمن اشاره به این موضوع که سازمان بهداشتی جهانی شعار تحت عنوان «کرونا با ماست» را بیان کرده است، افزود: زمان پایان شیوع این ویروس مشخص نیست و شاید تا پایان سال و شاید هم تا سال آینده ادامه پیدا کند، پس ما نمی‌توانیم مراکز را تعطیل کنیم، بلکه باید با وجود کرونا زندگی کنیم.

مردانی در خصوص علائم جدید ابتلا به ویروس کرونا اظهار کرد: این بیماری علائم جدیدی ندارد، ولی تنوع نشانه‌های ابتلا به آن بیشتر شده است و بیماران مبتلا به کرونا که هم اکنون به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند، بیشتر علائمی نظیر: بی اشتهایی، تهوع، دل درد، از دست دادن حس بویایی و چشایی، گرفتاری کلیوی و حتی مغز را دارند، تنگی نفس، تب و سرفه هم که از علائم اولیه این بیماری بوده است.

این متخصص بیماری‌های عفونی تاکید کرد: هر انسانی که ویروس کرونا را در بدن خود داشته باشد، می‌تواند آن را به بقیه انتقال دهد، حتی اگر علائمی نداشته باشد و کاملا سالم به نظر برسد.

وی ضمن بیان این موضوع که بر طبق آمار‌ها تا کنون حداکثر ۱۵ درصد جمعیت ایران به این بیماری مبتلا شده اند، افزود: اگر ۷۰ تا ۳۰ درصد از جمعیت جهان به این بیماری دچار شوند، فاصله گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برداشته می‌شود و کرونا به یک بیماری بومی تبدیل می‌شود.

مردانی در خصوص زمان پایان کرونا متذکر شد: زمان به پایان رسیدن این ویروس تا حد زیادی به رفتار‌های بهداشتی مردم بستگی دارد و اگر مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند، تعداد مبتلایان و به تبع آن تعداد مرگ و میر افزایش پیدا می‌کند، اما با رعایت نکات بهداشتی و کاهش ابتلا به مرور زمان این ویرس از بین می‌رود.

این متخصص بیماری‌های عفونی دلیل بهتر بودن وضعیت کشور‌های جنوب شرقی آسیا نسبت به ایران را رعایت جدی و دقیق موارد بهداشتی از سوی مردم دانست و هشدار داد: مراکزی نظیر رستوران‌ها، سینماها، اماکن توریستی و مذهبی، دانشگاه‌ها، مدارس، وسایل نقلیه عمومی و همچنین مکان‌هایی که تراکم جمعیت در آنها بالاست و فاصله گذاری اجتماعی رعایت نمی‌شود، جز خطرناک‌ترین مراکز از لحاظ شیوع ویروس کرونا هستند و رعایت موارد بهداشتی و استفاده از ماسک در آن‌ها ضروری است.

*************************************
منبع:میزان
#صبای عدالت اریانا
#SAAOK

توسط goodnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *