معاونین قضایی، منابع انسانی و امور فرهنگی، رییس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه معارفه شدند

مراسم معارفه معاونین قضایی، منابع انسانی و امور فرهنگی، رییس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه با حضور حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای برگزار شد.

مراسم معارفه معاونین قضایی، منابع انسانی و امور فرهنگی، رییس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه با حضور حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای برگزار شد.

گفتنی است حجت الاسلام والمسلمین مظفری به عنوان معاون قضایی قوه قضاییه، امین حسین رحیمی، معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه و حجت‌الاسلام و المسلمین هادی صادقی به عنوان رییس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه معارفه شدند.

معاون اول قوه قضاییه

 

معاون اول قوه قضاییه: باید در جهت رشد اخلاقی، انسانی و رفع و دفع رذایل تلاش کنیم

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در ابتدای سخنان خود ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای قوه قضاییه و گرامیداشت یاد حجت الاسلام والمسلمین خلفی عنوان کرد: این جلسه برای تکریم و تقدیر از چند مدیر عزیز نظام قضایی است؛ ۶ مدیر که ۵ نفر از آن‌ها روح و جسمشان حاضر است و یکی از آن‌ها روحشان در جلسه حاضر است.

وی با بیان این که در حال حاضر در گام دوم انقلاب هستیم گفت: از روزی که انقلاب شد تا امروز که بیش از ۴۰ سال می‌گذرد، تفاوت‌هایی بین مقاطع مختلف وجود دارد. آن زمان که انقلاب پیروز شد و پس از آن تثبیت شد و نظامات اسلامی شکل گرفت تا امروز و از امروز به بعد که می‌خواهیم به مقصد اعلا برسیم، تفاوت‌هایی از نظر مقاطع زمانی بین این دوران وجود داشته و دارد.

معاون اول قوه قضاییه

معاون اول قوه قضاییه تصریح کرد: ۴۰ سال قبل روابط بین الملل و مسائل جهانی نسبت به امروز تفاوت فاحشی داشت. امروز مسائل منطقه‌ای تفاوت قابل ملاحظه‌ای با قبل دارد. ایران امروز با ایران ۴۰ سال قبل متفاوت است و مردم و جوانان نیز متفاوت هستند؛ اما اموری ثابت است و هر مقدار که جلو برویم، سنت‌های ثابتی هستند که تغییر نمی‌کنند؛ البته در مواردی هم برخی موضوعات تغییر می‌کنند و از وظایف مهم ما این است که در گام دوم انقلاب ببینیم چه چیز‌هایی ثابت مانده و باید بماند و چه چیز‌هایی را باید با توجه به شرایط تغییر دهیم و ساز و کار مناسب با این شرایط را پیش بینی کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در ادامه گفت: مسلماً در طول این مدت برای تحقق و گسترش عدالت گام‌های بلندی برداشته شده است و در مقایسه با دوره قبل از جمهوری اسلامی و یا در مقایسه با دنیا و یا در مقایسه با آنچه در توانمان بوده، اگر نگاه منصفانه‌ای داشته باشیم، گام‌های بزرگی برای توزیع منابع، فرصت ها، احیای حق و استیفای حق مظلوم از ظالم و کوتاه کردن دست چپاولگران به حق مردم و بیت المال و امنیت برداشته شده است؛ اما هنوز برای تحقق و گسترش عدالت به معنای کامل و در همه ابعاد راه زیادی مانده است و تلاشی وافر باید وجود داشته باشد.

وی در ادامه گفت: هر مقدار به قله نزدیک می‌شویم، رسیدن به قله، تلاش، توجه و مراقبت بیشتری می‌خواهد و نسبت به آنچه که تا امروز رسیده ایم، دشمنی‌ها زیادتر و شرایط سخت‌تر خواهد شد.

معاون اول قوه قضاییه افزود: امروز اگر می‌گوییم عدالت به معنای کافی تحقق و توسعه پیدا نکرده و در برخی از بخش‌ها چه بسا عقب ماندگی نیز داریم، به این معنا نیست که کاری نشده است؛ اما انتظارات بالاتر رفته و در گام دوم انقلاب در جهت آنچه که اسلام از ما خواسته، قوانین اسلامی تکلیف کرده و از سوی نظام جمهوری اسلامی اجرای این قوانین بر دوش قوه قضاییه گذاشته شده، باید تلاش بیشتری بکنیم.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یکی از مسائلی که از ابتدا بوده، امروز نیز هست و در آینده نیز وجود دارد، تربیت و تعالی انسان است که از اهداف جمهوری اسلامی بوده که انسان‌ها را به سوی کمال و سعادت رشد دهد. ما نسبت به همه مردم تکالیف داریم تا در جهت تعالی، رشد اخلاقی و رساندن آن‌ها به کمال تلاش کنیم و موظفیم انسان را به سعادت ابدی، بهشت جاودان و رضوان اللهی هدایت و در این مسیر تلاش کنیم.

وی ادامه داد: انسان مسلمان مکلف و موظف است که هم خود در رسیدن به سعادت تلاش کند و هم در این راه به دیگران یاری رساند. اگر در راه رشد خودمان تلاش نکنیم به خود ظلم کرده ایم و اگر از ظرفیتی که به ما داده اند، برای رساندن دیگران به تعالی استفاده نکنیم، کوتاهی کرده ایم.

معاون اول قوه قضاییه گفت: ما بعنوان دست‌اندرکاران دستگاه قضایی وظیفه داریم در جهت رشد اخلاقی، انسانی و رفع و دفع رذایل تلاش کنیم و تلاش کنیم جرمی واقع نشود؛ چرا که پیشگیری از وقوع جرم از وظایف قوه قضاییه در قانون اساسی است.

وی گفت: در گام دوم باید تلاش کنیم آن‌هایی که مرتکب جرم می‌شوند و جرم آن‌ها از روی غفلت نیست، مجازات بازدارنده‌ای برای آن‌ها وجود داشته باشد.

معاون اول قوه قضاییه اذعان کرد: یک سال گفته می‌شود فلان مبلغ اختلاس شده است و سال بعد بیشتر و در سال بعد از آن نیز بیشتر می‌شود؛ اما باید ببینیم مشکل کجاست؟ یا بستر‌های فسادزا را از بین نبرده ایم یا هشدار‌ها و تذکرات لازم را نداده ایم و یا نظارت نکرده ایم و یا اینکه فردی با همه این‌ها مرتکب فساد مالی شده. اگر همه این مسیر را طی کردیم و فرد مرتکب شده، باید مجازات اشد را اجرا کرد تا بازدارنده و عبرت آموز باشد؛ اما اگر آن کار‌ها را نکردیم و کوتاهی کرده‌ایم، نتیجه همین می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای افزود: کم نداریم افرادی را که یک بار دزدی کرده‌اند و بار دوم و سوم نیز این کار را انجام داده‌اند؛ چرا که بخشی از مقدمات بدرستی طی نشده و مجازات بازدارنده درست اجرا نشده.

وی با بیان این که سرمایه اصلی نظام، انسان است، گفت: اگر مردم ما به رشد اخلاقی، فرهنگی و انسانی نرسند، به جایی نرسیده ایم و حتی اگر دنیا را بگیریم به هدف نرسیده ایم؛ اما اگر حتی در یک جغرافیای محدود به انسانیت برسیم، برده ایم.

وی با تاکید بر اینکه سرمایه اصلی هر دستگاه نیروی انسانی است، گفت: بدون سرمایه انسانی آگاه، عادل، منصف، تلاشگر و بصیر نمی‌توان عدالت را برقرار و از مفاسد جلوگیری کرد. اگر بخواهیم قوه قضاییه کارآمد، مورد اعتماد و تکیه گاه مردم باشد، باید به نیروی انسانی آن نیز به همان اندازه توجه شود.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای ادامه داد: آقای امینی دانشمند و فاضل ما در سنوات اخیر برای خدمت در قوه قضاییه، حوزه و دانشگاه را رها کرد و برای کارش وقت گذاشت و کارهای موثر و مفیدی انجام داد. وی با نظم دهی، برنامه و ملاک و معیار حرکت کرد. یک مدیر موفق این ویژگی‌ها را دارد؛ لذا در اینجا از زحمات ایشان تقدیر می‌کنم و شهادت می‌دهم ایشان آنچه را که در توان داشت، با امکانات موجود تلاش لازم را انجام داد.

وی افزود: آقای رحیمی نیز در ابتدا کار در قوه قضاییه و قوه مقننه کار را از مراحل پایین شروع کرد و مراتب مختلف را گذراند و در بخش‌های مختلف کارکرد، ایشان تجربه سنگینی دارد و با دلسوزی خاص و تجربه‌ای که دارد امیدواریم در این مسئولیت نیز موثر واقع شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین اژه‌ای اضافه کرد: این معاونت بسیار گسترده و با اهمیت است و در زمان مدیریت آقای امینی تجمیع بسیاری از بخش‌هایی که مربوط به نیروی انسانی می‌شد، صورت گرفت و امیدواریم آقای رحیمی با تجربه و اخلاص این مسیر را پیش ببرد.

معاون اول قوه قضاییه تصریح کرد: آقای صادقی نیز در راه رشد نیروی انسانی قوه قضاییه و خارج از قوه قضائیه که هدف عالی نظام است، تلاش کرد و مسئولیتی که اکنون نیز عهده دار می‌شود تا حدودی در همین راستاست و یکی از مسائل مهم اخلاقی، فراهم آوردن امکان سازش انسان‌هاست.

معاون اول قوه قضاییه

معاون اول قوه قضاییه افزود: باید پیگیری شود که مسئله حل اختلاف بین مردم با هزینه و وقت کمتر صورت گیرد. از آقای صادقی تشکر می کنم که این مسئولیت قابل توجه را پذیرفت. انشاءالله از ظرفیت مردم در این زمینه تماماً استفاده شود و شورای حل اختلاف به سبک یک جریان اداری و حکومتی درنیاید؛ بلکه باید در گام دوم از ظرفیت مردم برای گره گشایی استفاده کنیم و این موضوع با یک همت جدید پیگیری شود.

وی تصریح کرد: از حجت الاسلام و المسلمین مظفری نیز تشکر می کنم که گرچه زمان کوتاهی بر ریاست مرکز شورای حل اختلاف بود؛ اما همچون اکثریت قریب به اتفاق مدیران ما بر اساس تکلیف مسئولیت را پذیرفت و از قبول زحمتی که برای تصدی معاونت قضایی داشت، تشکر می کنم .

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای با گرامیداشت یاد مرحوم خلفی گفت: ایشان فداکار و مخلص و زحمتکش بود و روز تعطیل و غیرتعطیل برایش معنا نداشت. قبل از طلوع آفتاب تا نیمی از شب فعالیت و تلاش می کرد که در اینجا یاد ایشان را گرامی می داریم. همچنین آقای حصاری نیز از نیروهای مخلص قوه قضاییه است و در طول این مدت منشا خیر در دستگاه قضایی بوده است .

وی افزود: کسانی که در معاونت قضایی به کار گرفته می شوند، به دلیل مسائلی از جمله ساختار، در آنجا ماندگاری ندارند؛ این در حالی است که در معاونت قضایی پرونده های استیذان و ماده ۴۷۷ و سایر پرونده ها مطرح می شود؛ لذا باید از قضاتی استفاده شود که از نظر علمی علم‌شان به روز باشد و از دقت کافی برخوردار باشند و تا حدودی ماندگاری هم داشته باشند و جا به جا نشوند؛ بنابراین افرادی را گزینش کنید که عالم ، دقیق باشند و علم به روز داشته باشند. البته قضاتی که در آنجا هستند، این ویژگی را دارند و بنده این موضوع را از بابت تذکر بیان کردم .

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای ادامه داد: آقای امینی دانشمند و فاضل ما در سنوات اخیر برای خدمت در قوه قضاییه، حوزه و دانشگاه را رها کرد و برای کارش وقت گذاشت و کار‌های موثر و مفیدی انجام داد. وی با نظم دهی، برنامه و ملاک و معیار حرکت کرد. یک مدیر موفق این ویژگی‌ها را دارد؛ لذا در اینجا از زحمات ایشان تقدیر می‌کنم و شهادت می‌دهم ایشان آنچه را که در توان داشت، با امکانات موجود تلاش لازم را انجام داد.

وی افزود: آقای رحیمی نیز در ابتدا کار در قوه قضاییه و قوه مقننه کار را از مراحل پایین شروع کرد و مراتب مختلف را گذراند و در بخش‌های مختلف کارکرد، ایشان تجربه سنگینی دارد و با دلسوزی خاص و تجربه‌ای که دارد امیدواریم در این مسئولیت نیز موثر واقع شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین اژه‌ای اضافه کرد: این معاونت بسیار گسترده و با اهمیت است و در زمان مدیریت آقای امینی تجمیع بسیاری از بخش‌هایی که مربوط به نیروی انسانی می‌شد، صورت گرفت و امیدواریم آقای رحیمی با تجربه و اخلاص این مسیر را پیش ببرد.

معاون اول قوه قضاییه تصریح کرد: آقای صادقی نیز در راه رشد نیروی انسانی قوه قضاییه و خارج از قوه قضائیه که هدف عالی نظام است، تلاش کرد و مسئولیتی که اکنون نیز عهده دار می‌شود تا حدودی در همین راستاست و یکی از مسائل مهم اخلاقی، فراهم آوردن امکان سازش انسان‌هاست.

معاون اول قوه قضاییه افزود: باید پیگیری شود که مسئله حل اختلاف بین مردم با هزینه و وقت کمتر صورت گیرد. از آقای صادقی تشکر می‌کنم که این مسئولیت قابل توجه را پذیرفت. انشاءالله از ظرفیت مردم در این زمینه تماماً استفاده شود و شورای حل اختلاف به سبک یک جریان اداری و حکومتی درنیاید؛ بلکه باید در گام دوم از ظرفیت مردم برای گره گشایی استفاده کنیم و این موضوع با یک همت جدید پیگیری شود.

وی تصریح کرد: از حجت الاسلام و المسلمین مظفری نیز تشکر می‌کنم که گرچه زمان کوتاهی بر ریاست مرکز شورای حل اختلاف بود؛ اما همچون اکثریت قریب به اتفاق مدیران ما بر اساس تکلیف مسئولیت را پذیرفت و از قبول زحمتی که برای تصدی معاونت قضایی داشت، تشکر می‌کنم.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای با گرامیداشت یاد مرحوم خلفی گفت: ایشان فداکار و مخلص و زحمتکش بود و روز تعطیل و غیرتعطیل برایش معنا نداشت. قبل از طلوع آفتاب تا نیمی از شب فعالیت و تلاش می‌کرد که در اینجا یاد ایشان را گرامی می‌داریم. همچنین آقای حصاری نیز از نیرو‌های مخلص قوه قضاییه است و در طول این مدت منشا خیر در دستگاه قضایی بوده است.

وی افزود: کسانی که در معاونت قضایی به کار گرفته می‌شوند، به دلیل مسائلی از جمله ساختار، در آنجا ماندگاری ندارند؛ این در حالی است که در معاونت قضایی پرونده‌های استیذان و ماده ۴۷۷ و سایر پرونده‌ها مطرح می‌شود؛ لذا باید از قضاتی استفاده شود که از نظر علمی علم‌شان به روز باشد و از دقت کافی برخوردار باشند و تا حدودی ماندگاری هم داشته باشند و جا به جا نشوند؛ بنابراین افرادی را گزینش کنید که عالم، دقیق باشند و علم به روز داشته باشند. البته قضاتی که در آنجا هستند، این ویژگی را دارند و بنده این موضوع را از بابت تذکر بیان کردم.

 

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه: کارآمدی نظام اسلامی در هم افزایی و همکاری دستگاه‌های مختلف بوجود می‌آید
۱۳۹۹/۰۳/۲۵ – ۱۰:۲۶

امین حسین رحیمی معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه با تشکر از ریاست قوه قضاییه و معاون اول، گفت: کارآمدی نظام اسلامی در هم افزایی و همکاری دستگاه‌های مختلف بوجود می‌آید و اگر هر سه قوه با هم تعامل کنند این موضوع به نفع مردم است.

رحیمی ادامه داد: در زمان گذشته افرادی در شورا‌های حل اختلاف مشغول به کار بودند که حقوق ناچیز داشتند؛ اما امروز بودجه شورا‌های حل اختلاف ١٠٠٠میلیارد تومان شده است که این نشان از تعامل قوه قضاییه با دیگر قوا دارد.

 

معاون منابع انسانی قوه قضاییه

وی در ادامه بودجه طرح کاداستر را مورد اشاره قرار داد و گفت: بودجه طرح کاداستر در سال گذشته ١۶٠ میلیارد تومان بود که خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته، این رقم در مجلس هزار و ٨۵٠ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه معیشت قضات و کارکنان را مورد تاکید قرار داد و گفت: قضات نباید دغدغه معیشت داشته باشند و این موضوع نیازمند قانون است.

رحیمی در ادامه با بیان اینکه آیت الله رییسی کار سنگینی بر عهده اینجانب گذاشته است، گفت: معاونت منابع انسانی در جهت گزینش و همکاری در ابتدای کار قضات و کارکنان نقش مهمی دارد. قاضی باید عزت نفس داشته باشد. باید آرامش و آسایش قضات را تامین کنیم. باید دغدغه‌های معیشت قضات که در جایگاه مهمی هستند در نظر داشته باشیم.

وی در ادامه مسایل مالی قضات و کارکنان را بار دیگر مورد توجه قرار داد و گفت: در قانون برنامه هفتم این موضوعات را در نظر گرفته‌ایم، در احکام کارگزینی یک ریال نمی‌توان اضافه پرداخت کرد مگر اینکه قانون اجازه بدهد.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه در ادامه به فوق‌العاده ویژه خدمات کشوری اشاره کرد و افزود: خوشبختانه در سال گذشته با مصوبات قانونی فوق‌العاده ویژه افزایش پیدا کرد. برای کارکنان اداری نیز از هر منفذ قانونی برای رفع معیشت استفاده می‌شود.

رحیمی افزود: قضاوت اگر درست باشد مظلوم به حق خود خواهد رسید، ظالم هراسان و بی گناه در آرامش خواهد بود.

رییس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه: فرهنگ صلح و سازش را باید توسعه دهیم
۱۳۹۹/۰۳/۲۵ – ۱۰:۱۰

حجت الاسلام صادقی معاون سابق فرهنگی و رییس جدید مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه در این مراسم اظهار کرد: معاونت فرهنگی در سال ۹۱ تشکیل شد، تربیت نیرو‌هایی که با کار استاندارد فرهنگی آشنا هستند و برگزاری بیش از ۷۰۰ کارگاه در دادگستری‌ها و… از دستاورد‌های این معاونت است.

وی افزود: در عرصه تعالی فرهنگی، تلاش‌های بسیاری شده است، به همین منظور در اینجا از رییس پیشین قوه قضائیه و حمایت‌های وی قدردانی و همچنین از رییس قوه قضاییه و سایر مجموعه قضایی که در پیشبرد اهداف معاونت حمایت کردند تشکر می‌کنم.

رییس توسعه حل اختلاف

رییس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه، با گرامیداشت یاد آیت الله شاهرودی در بنیان نهادن شورا‌های حل اختلاف، گفت: کار صلح و سازش، میانجیگری و حل اختلاف از کار‌های بسیار ارزشمندی است و در اسلام و قرآن بر شفاعت تاکید شده است.

حجت الاسلام صادقی ادامه داد: گاهی در گوشه کنار شنیده می‌شد که همکاران شورای حل اختلاف در دستگاه قضایی شهروند درجه دو هستند که آقای میانجی که در پیشبرد کار شورا تلاش کردند از این نوع بینش گلایه داشتند. به اعتقاد بنده همکاران شورا‌های حل اختلاف شهروند در جه یک نیستند بلکه شهروندان ممتاز هستند، چراکه کسانی که در حل اختلاف بین مردم کار می‌کنند صرف نظر از قدرت قانونی به دلیل حرمت و اعتبار و ارزش و جایگاهشان موفق به مصالحه می‌شوند.

وی بیان داشت: توسعه حل اختلاف بین مردم به معنی توسعه اخلاق است و مردمی که به مصالحه تن در می‌دهند همچون گل خوش بوی هستند و زندگیشان شیرین‌تر می‌شود.

رییس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه با بیان اینکه رفتن به سمت صلح و سازش، رفتن به سمت اخلاقیت و انسانیت برتر است، ادامه داد: این فرهنگ را باید توسعه دهیم و به همین دلیل نام جدید این مرکز توسعه حل اختلاف است.

وی با بیان اینکه لایحه جامع داوری در مسیر تصویب است، گفت: لایحه شورا‌های حل اختلاف در حال پیگیری است و این مرکز باید به یک ستاد عالی برای هدایت مردم به سمت داوری، صلح و سازش حرکت کند تا بار زیادی را از دادگاه‌ها بکاهد.

 

معاون قضایی قوه قضاییه: آمار مصالحه به طور میانگین در کشور بیش از ٤٨ درصد است
۱۳۹۹/۰۳/۲۵ – ۰۹:۵۴

حجت الاسلام والمسلمین مظفرى معاون قضایی قوه قضاییه نیز با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام راحل و آرزوى سلامتى براى مقام معظم رهبرى، عنوان کرد: از حسن نظر ریاست قوه قضاییه سپاسگزارم و امیدوارم از عهده این مسئولیت برآیم تا در پیشگاه خداوند و شهدا شرمنده نباشیم.

رییس سابق مرکز شوراهاى حل اختلاف کشور خاطرنشان کرد: در طول ١١ ماه مسئولیت در شورا‌ها، کارهاى متعددى با همفکرى مدیران مرکز و حمایت‌هاى ریاست قوه قضاییه، معاون اول، شوراى معاونین وبخش هاى دیگر اتفاق افتاد.

معاون قضایی قوه قضاییه

وى اذعان کرد: یکى از تکالیف قانونی موضوع سوابق پنج ساله اعضا بود که در سال گذشته این اتفاق افتاد.

حجت الاسلام والمسلمین مظفرى بیان کرد: با حمایت‌هاى  ریاست قوه قضاییه، بودجه شورا قریب به ٢٠٠ درصد افزایش پیدا کرد و اتفاق مبارکى براى اجراى برنامه هاى قوه قضاییه در شورا بود.

وى افزود: ساماندهى شوراهاى حل اختلاف اتفاق بسیار خوبی بود که افتاد. فقط در استان تهران بیش از ٨٠٠ نفر که فاقد ابلاغ بودند و در شورا‌ها کار مى کردند، ساماندهى شدند.

حجت الاسلام والمسلمین مظفرى با بیان اینکه مصالحه رویکرد اصلى قوه قضاییه در دوران تحول و وظیفه اصلی شوراهاست، گفت: بخش عمده‌اى از وقت شورا‌ها مربوط به رسیدگى‌هاست و حرکت خوب و هوشمندانه قوه قضاییه در این زمینه کمک مناسبی براى دستگاه قضایی است.

رییس سابق شوراهاى خل اختلاف کشور با اشاره به رویکرد قوه قضاییه در استفاده از نهادهاى مردمى از جمله شوراهاى حل اختلاف در کاهش ورودى پرونده‌ها و حل مشکلات اظهار کرد: آمار مصالحه به طور میانگین در کشور بیش از ٤٨ درصد است و در برخى استان‌ها از ٧٨ درصد گذشته است.

وى تاکید کرد: اگر قرار باشد از تمام ظرفیت شورا‌ها در مصالحه استفاده شود، انقلابی در این حوزه رخ خواهد داد.

 

معاون سابق منابع انسانی قوه قضاییه: سرمایه اصلی دستگاه قضا نیروی انسانی است
۱۳۹۹/۰۳/۲۵ – ۰۹:۱۷

حجت الاسلام والمسلمین امینی در این مراسم گفت: از مهر ماه ۹۰ تاکنون ابتدا در معاونت آموزش و تحقیقات و سپس به عنوان معاون منابع انسانی مشغدل خدمت بودم.

وی ادامه داد: از رییس قبلی و فعلی دستگاه قضا که از بنده حمایت و پشتیبانی کردند نهایت تشکر را دارم. همچنین از همه مسئولین قوه قضاییه و به خصوص معاون اول که از بنده حمایت کردند، قدردانی می‌کنم.

معاون اول قوه قضاییه: باید مجازات بازدارنده‌ای برای کسانیکه جرم آن‌ها از روی غفلت نیست، وجود داشته باشد

معاون سابق منابع انسانی قوه قضاییه تصریح کرد: جانشین بنده آقای رحیمی از دوستان خوش فکر هستند که به سهم خود از هیچ خدمتی به او دریغ نمی‌کنم و این انتصاب را تبریک می‌گویم.

حجت الاسلام والمسلمین امینی ادامه داد: جامعه قضایی کشور در عین همه کم کاری‌ها با مجموعه ما رابطه صمیمی داشتتند که برایشان آرزوی توفیق دارم.

وی افزود: نگاه بنده این بود که معاونت منابع انسانی، معاونت امور اداری نیست، امور انسانی که الان امور فرهنگی نیز به آن اضافه شد، نگاهی به مسئول می‌دهد مبنی بر اینکه باید به سرمایه انسانی توجه ویژه شود که از کار‌های شایسته‌ای است.

معاون سابق منابع انسانی قوه قضاییه یادآور شد: سرمایه اصلی دستگاه قضا نیروی انسانی است، هرگونه توفیق در دستگاه قضایی وابسته به این است که بتوانیم قضات را مورد حمایت تشویق قرار دهیم، اعزاز قضات در گرو تهیه و تنظیم دستورالعمل نیست، این باید در ذهن و دل مسولین ما نقش ببندد، آسایش و آرامش قضات، وضعیت معیشتی و رفاهی آن‌ها باید مورد توجه قرار گیرد، همچنین امنیت خاطر قضات نباید مخدوش شود. در تحول مساله در قالب شکل نباید پیش برود و باید به معنا توجه شود.

××××××××××××××××××××××××××××××××

منبع:میزان

#صبای عدالت اریانا

#SAAOK

 

توسط goodnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *