کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه به واسطه پیش فروش ها، هیجان بازار فروکش کرده است، گفت: هنوز مشکل اصلی تولید برطرف نشده است.

هیجان بازار خودرو با پیش فروش‌ها فروکش کردامیرحسن کاکایی اظهار کرد: با پیش فروش خودروسازان، بازار خودرو به رکود رفت و خرید و فروشی در بازار صورت نمی‌گیرد.

کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه به واسطه پیش فروش ها، هیجان بازار فروکش کرده است، افزود: از این پس اگر قیمت ارز ثابت شود این موضوع به قیمت خودرو سرایت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه هنوز مشکل اصلی تولید برطرف نشده است، گفت: پراید و پژو ۴۰۵ از خط تولید حذف شدند و اگر استاندارد ۸۵ گانه و یورو ۵ اعمال شود قطعا تولید کاهش خواهد یافت و قیمت تمام شده افزایش می‌یابد.

کاکایی خاطرنشان کرد: شرایطی که در قرعه کشی لحاظ شده با توجه به کمبود‌هایی که وجود دارد موارد خوبی است.

کارشناس صنعت خودرو بیان کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد در حال حاضر فعالان بازار فقط اقدام به خرید خودرو با قیمت پایین می کنند اما فروشنده نیستند.

وی تصریح کرد: مجموع قرعه کشی که تا پایان سال صورت می‌گیرد ۱۰۰ هزار دستگاه است در حالی که تاکنون ۸ میلیون نفر برای خودرو ثبت نام کردند و قطعا این تعداد افزایش می یابد.

کاکایی با بیان اینکه تنها راهکار افزایش تولید خودرو است تاکید کرد: تا زمانی که قیمت خودرو دستوری باشد خودروسازان نمی‌توانند جهش تولید داشته باشند و عرضه را افزایش دهند.

کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه مسئله اصلی در حال حاضر کمبود تولید و قیمت گذاری اشتباه است، گفت: در کشور تورم وجود دارد و اگر اجازه دهیم این تورم موجب رشد تولید شود به دلیل ایجاد ارزش افزوده ای که به وجود می آورد، پول ملی را تقویت می‌کند.

***********************************

منبع:میزان

#صبای عدالت اریانا

#saaok

توسط goodnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *