سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به شکست تاریخی آمریکا در برابر ایران در صفحه تویتتر خود نوشت: دیپلماسی فعال ایران در کنار استحکام حقوقی برجام آمریکا را برای چندمین بار شکست داد.

موسوی: دیپلماسی فعال ایران در کنار استحکام حقوقی برجام آمریکا را برای چندمین بار شکست داد
سیدعباس موسوی در حساب توییتر خود در واکنش به شکست تاریخی آمریکا در برابر ایران نوشت: در تاریخ ۷۵ ساله سازمان ملل سابقه نداشته که آمریکا تا این حد منزوی باشد.
برغم همه سفرها، فشار‌ها و دوره گردی‌ها، آمریکا توانست فقط یک کشور کوچک را با خود همراه کند. دیشب دیپلماسی فعال ایران در کنار استحکام حقوقی برجام آمریکا را برای چندمین بار در شورای امنیت شکست داد.

بامداد امروز شنبه قطعنامه آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران در شورای امنیت با شکست مواجه شد و رای نیاورد؛ از مجموع ۱۵ عضو شورای امنیت ۲ عضو رای مثبت، ۲ عضو رای منفی و ۱۱ عضو به این قطعنامه رای ممتنع دادند.

این نتیجه برای آمریکا شکستی بزرگ در ادامه سایر شکست هایش در رویکرد ضد ایرانی واشنگتن مانند فشار حداکثری محسوب می‌شود. وزارت خارجه آمریکا و «مایک پمپئو»، وزیر خارجه این کشور ضمن انتقاد از شورای امنیت، این نهاد را با ناکامی در انجام ماموریتش که حفظ امنیت جهانی است، متهم کردند. «کلی کرافت»، نماینده آمریکا در سازمان ملل نیز اعلام کرد «از فردا همه تلاش خود را برای بازگرداندن تحریم‌های لغو شده ایران به کار خواهیم بست.»
**************************************************
منبع : میزان
#صبای عدالت آریانا
#SAAOK

توسط goodnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *