اگر فرد مبتلا به کرونا تخلف کند و از قرنطینه خارج شود، جریمه خواهد شد و هر فردی هم که از منزل خارج می‌شود و ماسک نزند، مشمول جریمه است؛ این‌ها را رئیس جمهور در نشست امروز ستاد ملی مبارزه با کرونا بیان کرد و تاکید داشت «۱۰۰ میلیون دلار برای خرید کیت‌های تست کرونا از خارج در نظر گرفتیم؛ بنابراین تحول خوبی در تست‌های کرونا خواهیم داشت.»

رئیس جمهور با بیان اینکه قرار است ۱۰ هزار تست به تست‌های روزانه اضافه شود و ما بودجه‌اش را تامین می‌کنیم، گفت: ۱۰۰ میلیون دلار برای خرید کیت‌های تست کرونا از خارج در نظر گرفتیم.

به گزارش «تابناک»، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز (شنبه) در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا اظهار داشت: همه باید توجه کنیم که عامل اصلی فاصله گرفتن از این بیماری و ابتلاء، فرهنگ عمومی مردم است یعنی فرهنگ عامه مردم می‌تواند ما را حراست کند و بهداشت تنها راه برای مقابله ما با کروناست. چون برای کرونا دارویی نداریم، تنها به امور بهداشتی منحصر است.

افزایش ۱۰ هزار تست روزانه کرونا/ جریمه ماسک نزدن ۵۰ هزار تومان است
روحانی افزود: ما باید بیمار را سریع‌تر کشف کنیم و راهش این است که تست‌ها را گسترش دهیم. قرار است ۱۰ هزار تست به تست‌های روزانه اضافه شود و ما بودجه‌اش را تأمین می‌کنیم. دیروز برای خریداری تست‌هایی که در زمان کوتاهی به ما جواب می‌دهد با وزیر بهداشت صحبت کردم.

وی تاکید کرد: ۱۰۰ میلیون دلار برای خرید کیت‌های تست کرونا از خارج در نظر گرفتیم؛ بنابراین تحول خوبی در تست‌های کرونا خواهیم داشت.

رئیس‌جمهور با اشاره به جریمه تخلف از پروتکل‌های بهداشتی، گفت: اگر فرد مبتلا به کرونا تخلف کند و از قرنطینه خارج شود ۲۰۰ هزار تومان جریمه می‌شود. همچنین همه افراد جامعه وقتی از منزل خارج می‌شوند باید ماسک بزنند و اگر کسی از ماسک استفاده نکرد ۵۰ هزار تومان جریمه می‌شود.

روحانی تصریح کرد: نیروی انتظامی و بسیج ما این وظیفه را بر عهده دارند که جریمه را به فرد متخلف اعلام کنند. این طرح فعلا مربوط به تهران بزرگ است و بعد می‌تواند در صورت نیاز در سایر شهر‌ها انجام شود.

*****************************************
منبع : تابناک
#صبای عدالت آریانا
#SAAOK

توسط goodnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *