وزیر بهداشت گفت: اولین فردی که داوطلب شد تا تزریق واکسن کرونا که با زحمت‌های فراوان به این مرحله رسید را انجام دهد دختر دکتر مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام بوده است.

 «سعید نمکی» وزیر بهداشت در اولین روز تست انسانی واکسن کرونا ایرانی بیان کرد: امروز جزو امیدوارکننده‌ترین روزهای ما ملت ایران خواهد بود تلاش و پیگیری‌هایی که همکاران و دانشمندان کشور در موضوع کووید ۱۹ داشتند با گذر از مراحل، مطالعات و مدل‌هایی که پشت سر گذاشتند توانستیم اولین تزریق را به روی انسان انجام دهیم و توجه داشته باشیم اولین فردی که داوطلب شد تا تزریق واکسن کرونا که با زحمت‌های فراوان به این مرحله رسید را انجام دهد دختر دکتر مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام بوده است.

وی ادامه داد: با این کار یک پیام به ملت ایران می رسد آن هم این است که چیزی که قرار است به ملت ایران تزریق شود، خودمان باورش داریم و قبولش می‌کنیم و اگر قرار است ملت ایران واکسنی تزریق کند که امکان عارضه در آن وجود دارد ما و خانواده‌هایمان با جان و دل خریدار آن هستیم، خون هیچکدام از ما سرخ تر از خون ملت ایران نیست.

نمکی افزود: ما حدود ۱۰۰ سال است که در منطقه واکسن ساز هستیم و اگر فکر کنیم برای اولین بار است که واکسنی را در کشور تجربه می‌کنیم باید بگویم بسیار در اشتباه خواهیم بود، چون باید بگویم که از سال ۱۲۹۹ در کشور انیستو پاستور داشتیم.

وی ادامه داد: تمام کسانی که در این مکان حضور دارند دوران زندگیشان را با واکسن‌های ایرانی سپری کردند و ما اولین واکسن سازی آسیا بودیم و به خیلی از کشورهای دنیا و منطقه واکسن صادر می‌کردیم.

*****************************************************************

منبع: تی نیوز

#صبای عدالت آریانا

#SAAOK

توسط goodnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *