وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت:، اما آنچه برای ما مهم است و به آن توجه خواهیم کرد رفتار دولت بایدن در حذف عملی تحریم‌هایی است که در دوران ترامپ بر جمهوری اسلامی ایران اعمال شد. وقتی ما این رفتار را ببینیم حتما در برابرش عکس العمل نشان خواهیم داد.

محمدجواد ظریف در پاسخ به سوالی در خصوص انتصاب رابرت مالی نماینده آمریکا در امور ایران و کاهش تنش‌ها میان ایران و واشنگتن اظهار داشت: آنچه برای ما در دولت جدید آمریکا مهم است و به آن توجه خواهیم کرد رفتار دولت بایدن در حذف عملی تحریم‌هایی است که در دوران ترامپ بر جمهوری اسلامی ایران اعمال شد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران افزود: آنچه در دولت جدید آمریکا برای ما مهم است افراد نیستند.

ظریف با بیان اینکه رابرت مالی هم در مذاکرات هسته‌ای حضور داشته و وی نیز مانند سایر اعضای تیم بایدن است، اضافه کرد: اما آنچه برای ما مهم است و به آن توجه خواهیم کرد رفتار دولت بایدن در حذف عملی تحریم‌هایی است که در دوران ترامپ بر جمهوری اسلامی ایران تحمیل شد. وقتی ما این رفتار را ببینیم حتما در برابرش عکس العمل نشان خواهیم داد.

رئیس دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: ترامپ در سال ۲۰۱۸ از برجام خارج شد و به تحریم ایران پرداخت. آمریکا حتی کشور‌هایی را که برجام را رعایت می‌کردند، مجازات کرد.

وی در پایان افزود: یک سال صبر و بر اساس برجام تلاش کردیم و می‌خواستیم کشور‌های اروپایی را وادار کنیم آن را اجرا کنند. سال ۲۰۱۹ اعلام کردیم تعهدات خود را کاهش می‌دهیم و در همان سال با رعایت استراتژی شروع به کاهش تعهدات خود کردیم. متاسفانه کشور‌های اروپایی نتوانستند به تعهدات خود عمل کنند.

***********************************************
منبع : میزان
#صبای عدالت اریانا
#SAAOK

توسط goodnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *