بهبودی بیش از ۱٫۲ میلیون نفر از بیماران تا به امروز

از میان موارد مشکوک ابتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف کشورمان در ۲۴ ساعت اخیر، آزمایش ۶۳۱۷ تن دیگر مثبت شد تا به شمار مبتلایان «کووید-۱۹» اضافه شود؛ مبتلایانی که بسیاری شان بهبود یافته و مرخص شده‌اند، ولی هنوز برخی شان بستری هستند و حال ۳۹۹۰ تن از ایشان وخیم است.

پس از شناسایی موارد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف کشور و انجام تست‌های ویژه، شمار مبتلایان از یک میلیون و ۴۱۱ هزار تن گذشت.
 دکتر سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان گفت: از ظهر دیروز تا ظهر امروز و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۶ هزار و ۳۱۷ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شده که ۵۰۶ مورد بستری شدند. با احتساب این افراد، مجموع آمار مبتلایان قطعی در کشورمان به یک میلیون و ۴۱۱ هزار و ۷۳۱ تن رسید.

وی در ادامه گفت: در ۲۴ ساعت اخیر، ۸۲ تن از مبتلایان جانشان را از دست داده‌اند؛ بنابراین، تا ظهر امروز، متاسفانه آمار جان باختگان این بیماری در کشورمان به ۵۷ هزار و ۸۸۹ تن رسیده است. همچنین تا به امروز خوشبختانه یک میلیون و ۲۰۲ هزار و ۸۹۳ تن بهبود یافته‌اند.

لاری افزود: ۳۹۶۴ تن از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند. همچنین تاکنون ۹ میلیون و ۲۳۰ هزار و ۳۷۶ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

وی در خصوص وضعیت شهرهای مختلف کشور از نظر شیوع ویروس کرونا گفت: بر اساس آخرین تحلیل ها، ۱۸ شهرستان کشور در وضعیت نارنجی، ۱۲۴ شهرستان در وضعیت زرد و ۳۰۶ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند. شهرستان های نارنجی در استانهای شمال و شامل آمل، بابل، بابلسر، بهشهر، تنکابن، جویبار، چالوس، رامسر، ساری، فریدونکنار، قائمشهر، محمودآباد، نکا، نور و نوشهر در مازندران و صومعه سرا، رودسر و لاهیجان در گیلان هستند.

بر پایه آمار‌های ۲۴ ساعت اخیر، «نرخ مرگ» در کشورمان ۴.۶ درصد است و به همین تناسب، «نرخ بهبود» ۹۵.۴ درصد، در حالی که میانگین نرخ مرگ در جهان ۲.۹ درصد است و همچنان وضعیتی به مراتب بهتر از کشورمان را نشان می‌دهد.

**************************************************
منبع : تابناک

#صبای عدالت آریانا

#SAAOK

توسط goodnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *