رهبر معظم انقلاب فرمودند: آذربایجان دژ استوار ایران در مقابل حملات خارجی بوده است. یعنی ما با همسایه متعرض و متجاوز، چه روسیه تزاری و چه عثمانی سابق چه شوروی، همواره با حملات مواجه بودیم. اگر چنانچه آذربایجان نبود و تبریز نبود و مقاومت‌ها نبود و ایستادگی‌ها نبود و جان فشانی‌ها نبود ممکن بود این تعرض به مناطق مرکزی کشور هم کشیده بشود.

حضرت «آیت‌الله خامنه‌ای» به ‌مناسبت سالروز قیام ۲۹ بهمن مردم تبریز در سال۱۳۵۶، از طریق ارتباط تصویری با مردم آذربایجان شرقی دیدار کردند.

در شرایط کرونایی و تعطیلی اجتماعات از دعا‌های ماه رجب در خانه‌ها غفلت نشود

 رهبر انقلاب در سالروز قیام ۲۹ بهمن مردم تبریز فرمودند: حلول ماه رجب را به عموم مردم ایران تبریک عرض می‌کنم. امیدوارم که از برکات معنوی این ماه، همه بهره ببرند. خب در این ماه اجتماعات وجود ندارد و آنچه که هر سال برای مردم میسر بود در اجتماعاتِ عبادی و اهل حال و ذکر و توجه امسال نیست لکن در خانه‌ها از دعا‌های رجب غفلت نشود و این تعطیلی موقت اجتماعات، نبایستی موجب بشود که ما از برکات این ماه و از عبادت و دعا و توسل به درگاه الهی غافل بشویم.

آذربایجان؛ دژ استوار ایران در مقابل حملات خارجی و تجزیه‌طلبی

  آذربایجان؛ دژ استوار ایران در مقابل حملات خارجی و تجزیه‌طلبی

ایشان گفتند: آذربایجان دژ استوار ایران در مقابل حملات خارجی بوده است. یعنی ما با همسایه متعرض و متجاوز، چه روسیه تزاری و چه عثمانی سابق چه شوروی، همواره با حملات مواجه بودیم. اگر چنانچه آذربایجان نبود و تبریز نبود و مقاومت‌ها نبود و ایستادگی‌ها نبود و جان فشانی‌ها نبود ممکن بود این تعرض به مناطق مرکزی کشور هم کشیده بشود. آذربایجان سد و دژ مستحکمی بوده است که همواره این حملات را پس زده است و جلوی آن‌ها را گرفته است.

آذربایجان؛ دژ استوار ایران در مقابل حملات خارجی و تجزیه‌طلبی

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اظهار کردند: منطقه تبریز و آذربایجان دو ویژگی هویتی ثابت و همیشگی داشتند یکی عبارت است از دلبستگی عمیق به اسلام به دیانت اسلامی و دومی غیرت و حمیت شدید نسبت به ایران. این همیشه در دوران‌های مختلف در آذربایجان وجود داشته اسلام را و ایران را آنچنان اهمیت دادند و آنچنان درباره‌اش حمیت نشان دادند که واقعا یک برجستگی مهمی است که این‌ها مکرر در برابر توطئه‌های بیگانگان برای تجزیه ایران، در مقابل این تجزیه‌طلبی‌ها ایستادند و یکپارچگی کشور را حفظ کردند.

 

 

آغاز سخنرانی رهبر معظم انقلاب به مناسبت سالگرد قیام تاریخی مردم تبریز در ۲۹ بهمن ۱۳۵۶

آذربایجان؛ دژ استوار ایران در مقابل حملات خارجی و تجزیه‌طلبی

مردم تبریز مبتکر چهلم‌گرفتن‌ها در مبارزات انقلاب و باعث جاری شدن خون در رگ‌های نهضت شدند

رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کردند: مردم تبریز ۱۹ دی قم را دیده بودند. این که رژیم با چه سبعیتی وارد میدان خواهد شد و مردم را کشتار خواهد کرد، این را دیده بودند و رژیم هم خیال می‌کرد که بعد از حادثه قم برق چشم را از مردم ایران گرفته است و کسی جرأت ندارد وارد میدان بشود.

ایشان افزودند: در چنین شرایطی مردم تبریز با حجمی چندبرابر آنچه که در قم اتفاق افتاده بود وارد میدان شدند و ابتکار چهلم گرفتن را ایجاد کردند. اینی که سلسله چهلم‌ها بعد راه افتاد و منتهی شد به آن حرکات عظیم مردمی ابتکارش در تبریز اتفاق افتاد یعنی تبریزی‌ها مبتکر ایجاد چهلم گرفتن بودند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اشاره کردند: اگر حرکت حماسی تبریزی‌ها در ۲۹ بهمن نبود ممکن بود حرکت خونین مردم قم در ۱۹ دی، تک بماند و به تدریج به دست فراموشی سپرده بشود. مثل حرکت ۱۵ خرداد سال ۴۲ در آن دوران که به تدریج داشت به دست فراموشی سپرده میشد.

ایشان در ادامه تاکید کردند: مردم آمدند حماسه ۲۹ بهمن را ایجاد کردند و حماسه قم را زنده کردند زنده نگه داشتند و خونی در رگ‌های نهضت جاری کردند.

این دیدار هم اکنون به صورت زنده از شبکه‌های سراسری «ایران» و «انقلاب» صدا و شبکه‌های یک و خبر سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش می‌شود.

هرسال به مناسبت سالروز قیام مردم تبریز در ۲۹ بهمن ۱۳۵۶، هزاران نفر از اقشار مختلف مردم استان آذربایجان شرقی، با حضور در حسینیه‌ امام خمینی (ره) با رهبر انقلاب دیدار می‌کردند که به علت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با ویروس کرونا، امسال این دیدار از طریق ارتباط تصویری با مردم حاضر در مصلای تبریز در حال انجام است.

***************************************************
منبع : میزان

#صبای عدالت آریانا

#SAAOK

 

توسط goodnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *