عضو هئیت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس پس از ارائه لیست وزرا از سوی رئیس جمهور یک هفته فرصت بررسی داشته و بعد از آن بلافاصله وارد بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم در قالب جلسات صبح و بعدظهر خواهد شد.

«حسینعلی حاجی‌دلیگانی»  با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در تسریع بررسی رای اعتماد وزرا در مجلس گفت: به محض اینکه لیست و اسامی وزرای پیشنهادی همراه با برنامه دولت سیزدهم به مجلس ارسال شود، نمایندگان بلافاصه کار بررسی رای اعتماد وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم را در مجلس آغاز خواهند کرد.

وی افزود: طبق قانون «آئین‌نامه داخلی» مجلس شورای اسلامی، کمیسیون‌های مجلس یک هفته فرصت دارند تا بررسی تخصصی پیرو برنامه وزرای پیشنهادی داشته باشند و گزارش آن را به صحن مجلس ارجاع دهند.

عضو هئیت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در کنار بررسی کارنامه وزرا در کمیسیون‌ها، وزرای پیشنهادی می‌توانند با حضور در فراکسیون‌های مختلف مجلس برنامه‌های خود را تشریح کنند.

حاجی‌دلیگانی بیان داشت: در حال حاضر ما تنها منتظر ارائه لیست وزرا از سوی رئیس جمهور به مجلس هستیم و در صورت ارائه این لیست کار بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در مجلس آغاز خواهد شد.

وی بیان داشت: ما پس از ارائه لیست وزرا از سوی رئیس جمهور به مجلس یک هفته فرصت بررسی داریم و بعد از آن بلافاصله وارد بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در قالب جلسات صبح و بعدازظهر خواهیم شد.

 

منبع:میزان
صبای عدالت اریانا

توسط goodnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *