فلسفه وجودی ناتوی عربی چیست؟

منطقه گرایی نوین در این دوران از جمله موارد و مولفه ضروری است به سرنوشت نهایی معادلات و روابط دولت کشورها را در جهان شکل می دهد.

از جمله مقتضیات ضروری در کیفیت شکل دادن به اتحاد ها و اتلاف ها محصول وحدت رویه ایست که در ایدئولوژی این دولت ها وجود دارد ومتعاقبا منا فعی که عاید طرفین رابطه می گردد.

باری بوزان از بانیان مکتب کپنیهاک  سازه ها (ارزشها)را موجب معنا بخشی به امنیت و مفاهیم مرتبط با آنها می داند.

نظریه سیستمی دیود ایستون به ورودی(in put) و خرجی (out put) توجه دارد.

و نظریه سیستم ها و زیر سیستم های تابع به مقوله ی کارکرد ان سیستم توجه می نماید

 با نگاه به هر سه روی کرد نظری شکل گیری اتلاف منسحم عربی در منطقه قابل توجیه است.

اخیرا ملک عبدا… دوم پادشاه دوم پرد از این ماجرا برداشت.

و یکی از مقامات سیاسی و امنیتی ترکیه ام گفت ما باغ رژیا صهیونستی از خیلی سال ها در مقابل انقلاب اسلامی ایران همکاری امنیتی ئاریم.

اگر کم به گذشته برگردیم خوبجرد کوشنر همسر ایوانکا ترامپ (دختر ترامپ) دلال رابطه میان دولت های عربی ورژِیم عبری صهیونیستی به عنوان پرژه (ابراهیم) شد که بعد از ان سفارت امریکا به بیت المقدس انتقال یافت و تابوی رابطه ظاهری میان دولت های عربی با رژیم صهیونیستی شکسته شد که نتیجه ان باز شدن علنی مرزهای هوایی دریایی زمینی این دولت ها به روی  رزیم صهیونستی یود که بتوتند افراد  وعناصراین رژیم را در  پوششهای گوناگون (تاجر. متخصص. جان گرد و…)اما در واقع امر با ذماهیت افراد و عناصر وابسته به موسات /تحت حمایت و پشتیبانی قرار بدهند .

بسیار اشکار است که این اتفاق صرفاً به دلیل رویکرد جنگی آمریکا به منطقه خاورمیانه( جنگ نیابتی و جنگ پیش دستانه) صورت گرفته و هدف آن تنها به تضعیف ژئوپلیتیک شیعه با محرومیت ج.ا.ا بر می  گردد که مدت ها قبل در دولت جمهوری خواه گوش پسر اعلام نمود و گفت با تمامی تلاش های که آمریکا جهت آمریکایی/ سازی خاورمیانه انجام داد/

اما خاورمیانه پس از ۱۱ سپتامبر یک (( خاورمیانه شیعه)) شد.

 اکنون کشورمان در بستر این نامعادله ضد امنیتی ایالات متحده آمریکا در منطقه و جهان قرار دارد و راه خنثی سازی منطقه این تهدیدات همین مسیر عقلایی است که دولت انقلابی سیزدهم با دیپلماسی دو ستونی( متوازنی)اوازیر محترم امور خارجه کشورمان( و این دیپلمات خبره و انقلابی و آشنا به ابعاد دیپلماتیک) پس از دیدار با جوزف بورل  کمیسیونر خارجی اتحادیه اروپا اعلام نمود .

نگاه به شرق/ با حفظ رابطه با غرب اما با برآوردهایی  که مسئولین مرتبط در زمینه ((هزینه- فایده))انجام می دهند.

*************************************************************************

 نویسنده : دکتر اسدالله پازوکیآن/ پژوهشگر سیاسی و بین المللی

 تحلیلگر راهنما و مشاور: سید روح الله اسحاقی .حقوقدان و پژوهشگر سیاسی ایران و بین الملل

#پازوکیان_اسدلله_دکتر_پژوهشگرسیاسی

#اسحاقی_سیدروح لله_حقوقدان_پژوهشگر سیاسی

#موسسه حقوقی ومباشرتی صبای عدالت آریانا

توسط ariana20

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *