کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌ها در سازمان قضایی نیروهای مسلح/برگزاری کارگاه‌های آموزشی با هدف ارتقای مهارت‌های نیروی‌های نظامی و انتظامی

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح عملکرد یک ساله آموزش و پیشگیری از وقوع جرم این سازمان در سال گذشته را تشریح کرد.

حجت الاسلام و المسلمین احمدرضا پورخاقان درباره عملکرد یک ساله اخیر سازمان قضایی نیروهای مصلح، بیان کرد: در سال گذشته با توجه به برنامه ریزی‌های گسترده در بخش‌های مختلف سازمان قضایی نیروهای مسلح، تعدادی کارگاه آموزشی و دوره‌های تخصصی برای بخش‌های مختلف نیروهای مسلح سراسر کشور، برگزار شد.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی آگاه سازی قضايی و حقوقی ويژه كاركنان وظيفه و پايور نيروهای مسلح، گفت: در این دوره ها ۶۴۵ هزار و ۵۰۶ نفر ساعت آموزش‌ درباره موضوعات مختلف حقوقی ارائه داده شده است.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح با بیان اینکه دوره‌های آموزش ويژه ضابطان نيروهای مسلح یکی دیگر از اقدامات سازمان در سال گذشته بود، تصریح کرد: در این دوره‌های آموزشی ۱۰۶ هزار و ۳۲۹ نفر ساعت، آموزش لازم در حیطه فعالیت ضابطان ارائه شده است.

وی افزود: در سال گذشته برگزاری دوره‌های عرضی – تخصصی ويژه اميران و فرماندهان ارشد نيروهای مسلح انجام شد که در این باره نیز ۲۸۵ نفر ساعت، به فرماندهان ارشد یگان‌های انتظامی و نظامی آموزش ارائه شده است.

حجت الاسلام و المسلمین پورخاقان با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی شغلی – تخصصی ويژه كاركنان صفی و ستادی سازمان قضايی سراسر كشور، اظهار کرد: در این دوره‌ها ۲۲۱ هزار و ۴۵۲ نفر ساعت، پوشش داده شده و در این رابطه نیز آموزش‌های لازم به افراد حاضر در کارگاه‌های آموزشی ارائه شده است.

وی افزود: دوره‌های آموزشی بهبود مديريت ويژه مديران پايه، ميانی، عملياتی سراسر كشور یکی دیگر از دوره‌هایی بود که در سال قبل برگزار شد که ۴ هزار و ۵۱۲ نفر در این دوره حضور داشتند.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی شغلی – تخصصی ويژه قضات سراسر كشور به ميزان ۵ هزار و ۵۶۸ نفر ساعت، گفت: دوره‌های آموزشی عمومی و توانمندی‌های فرهنگی و اجتماعی برای كليه كاركنان سراسر كشور به ميزان ۵۱ هزار و ۴۴ نفر ساعت در سراسر کشور اجرا شده است.

بیشتر بخوانید

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح از کارخانه روغن شماره یک ورامین بازدید کرد

به گفته وی هدف از اجرای این کارگاه‌ها ارتقای سطح کیفی و مهارتی بخش‌های مختلف سازمان و نیروهای نظامی و انتظامی است.

حجت الاسلام و المسلمین پورخاقان با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ در ۲۶ استان کارگاه علمی کاربردی مدیریت پیشگیری از وقوع جرم برگزار شد، تصریح کرد: این کارگاه‌ها دو روزه بوده و در این کارگاه ها آخرین روش‌های مقابله با جرم مراحل و روش تدوین شیوه نامه مقابله با جرم آموزش داده شد.

وی افزود: در این کارگاه‌ها تقریبا یک هزار نفر از مدیران و مسئولان پیشگیری از جرم نیروهای مسلح  در ۱۰۰ کارگروه با آخرین روش‌های پیشگیری از وقوع جرم آشنا شدند.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح ادامه داد: در سال ۱۴۰۰  تعداد ۲ هزار و ۷۵۶ بازدید به طور منظم از زندان‌ها و بازداشتگاه‌های نظامی و امنیتی برابر برنامه توسط قضات ناظر زندان به صورت هفتگی و دادستان‎های نظامی هر ماه یک نوبت و روسای سازمان هر سه ماه، بازدیدها انجام شده است.

وی افزود: تمام بازدیدهای سازمان قضایی در سامانه مربوطه ثبت و به اداره عفو گزارش و در ارزیابی عملکرد سالانه سازمان‌های قضایی استان‌ها لحاظ می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین پورخاقان بیان کرد: عملکرد سازمان قضایی نیروهای مسلح در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ در خصوص مختومه کردن پرونده‌ها با درصد تغییرات مثبت همراه بوده، بدین صورت که در دادسرای نظامی ۷.۶ درصد و دادگاه بدوی ۳.۵ درصد و در دادگاه تجدیدنظر ۲.۶ درصد و در اجرای احکام ۶.۶ درصد افزایش مختومه پرونده‌ها را داشتیم.

به گفته رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح، متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها در سال ۱۴۰۰، نسبت به سال ۱۳۹۹ در سازمان قضایی نیروهای مسلح کاهش داشته به طوری که در دادگاه بدوی نظامی ۱۹% و در دادگاه تجدید نظر ۱۴ درصد و در اجرای احکام ۲ درصد کاهش داشته است.

توسط ariana20

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *