آگاهی‌بخشی و بصیرت‌افزایی خبرنگاران، زمینه‌ساز بالندگی جامعه است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان همزمان با هفته خبرنگار، با حاجیه خانم لطفی مادر شهید سید محمد اسحاقی از شهدای والامقام خبرنگار، دیدار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان؛ رضا ثقتی عصر امروز (سه‌شنبه) در جریان این دیدار که با همراهی معاون فرهنگی و رسانه‌ای و مشاور امور ایثارگران اداره‌کل انجام شد؛ با تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) و آرزوی قبولی عزاداری‌های عاشقان سیدالشهدا ، تقارن روز خبرنگار با عاشورای حسینی را یادآور حماسه‌آفرینی‌ها و روشنگری‌های حضرت زینب کبری (س) و امام زین‌العابدین (ع) دانست که راویان صدیق نهضت خونین و تاریخ‌ساز کربلا بودند.

وی با نثار درود و صلوات به روان پاک همه شهدای والامقام به‌ویژه شهیدان صارمی، اسحاقی و دیگر شهدای گیلانی خبرنگار، این شهید گرانقدر را در زمره شهدایی عنوان کرد که راوی جنگ تحمیلی بود و آثار گرانبها و ارزشمندی از خود به یادگار گذاشته و تاثیرگذاری فراوانی داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان مقالات شهید اسحاقی در روزنامه‌های سراسری را مورد اشاره قرار داد و گزارش‌های او درباره عملیات‌های رزمندگان اسلام در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل را خواندنی بیان کرد.

ثقتی آگاهی‌بخشی و بصیرت‌افزایی را از جمله وظایف خبرنگاران ذکر کرد که زمینه‌ساز بالندگی جامعه خواهد بود و شهید اسحاقی را از جمله شهدایی عنوان کرد که نقش‌آفرین این رسالت بودند.

حاجیه خانم هاجر لطفی مادر شهید سید محمد اسحاقی نیز در این دیدار، خاطراتی از فعالیت‌های فرهنگی این شهید بیان داشت.

۱۷ مرداد سالروز شهادت شهید محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی به عنوان روز خبرنگار نامگذاری شده است.

کتاب  دیدبان تاریخ روایت شفاهی زندگی شهید اسحاقی از سوی مادر این شهید به مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اهدا شد.

منبع : سایت ارشاد گیلان

توسط goodnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *