نویسنده : س . ر. اسحاقی *** تحلیل : دکتر پازوکیان

سالها نادیده گرفتن ، عدم آموزش و تبیین واقعییات برای نسل دوم و سوم انقلاب ، خروجی اش میشود اعتراض در کف خیابان !

سخنم با گفتمان انقلاب اسلامی است .

فرماندهان اتاق فکر انقلاب که سالهاست خوراک فکری جامعه را باصطلاح تامین میکند و هرجا جواب نداد و جامعه صبرش لبریز شد و به بهانه یی وارد خیابان گردید فی الفور آنهم فقط به یک نسخه مشخص اکتفا کرده و فکر میکند همیشه میتواند با اعمال زور اعتراضات مردم را جمع کند یعنی بجای حل مسئله صورت مسئله را پاک میکند .

قدری به عقب باز گردیم ،

بعد از حکومت مقتدر صفویه که توانست سالها کشور را از انحطاط و ضعف نجات دهد و رونق اقتصادی ایجاد کند و در بیخ گوش امپراطوری قدرتمند عثمانی ، هم کشور را حفظ کند و از همه مهمتر مذهب شیعه را در کشور نهادینه نموده و نمونه حکومتش را به رخ اروپای جدید بکشد تا جاییکه پادشاهان انگلیسی و فرانسه و پرتقال برای هر اقدام کوچک وبزرگ از شاه ایران اجازه گرفته و مشورت میکردند ، دیگر ایران رنگ استقلال واقعی را تا زمان مشروطه ندید که آنهم با ورود روشنفکرانی که معتقد بودن باید حتی رخت سرتا پای ایرانی غربی گردد تا پیشرفت کنیم و ما را در مصرف گرایی غرق نمودند که تبلور آن در پهلوی اول و دوم خود را بروز داد ، هیچگاه نتوانستیم به استقلال واقعی دست پیدا کنیم تا ۱۳۵۷ .
انقلاب اسلامی این مهم را رقم زد در بهمن ۵۷ .
دیگر سفارتخانه یی برای دربار و دولت ایران توصیه دستوری نمی کند .
دیگر از نظر نظامی وابستگی تام نداریم و حداقل های دفاعی را خود میسازیم .
دیگر یک روستایی برای نبود داروی سرماخوردگی ریه هایش عفونت نمیکند که بمیرد .
آموزش در دسترس همگان است از درهای البرز و زاگرس تا قله های دماوند و دنا و …
اما خوراک مغز و تفکر مردم را آماده نکردیم و با باید ونباید خواستیم بر نسلی که از ویدئو ، ماهواره و سی دی به اوج اینترنت و هوش مصنوعی رسیده ، حکومت کنیم .

بقول بزرگی که می گفت : آقای خمینی بر دلها و قلبها حکومت کرد نه بر سرها .
این شیوه حکومتش بود که وقتی اشاره نمود بیش از ۲۳۰هزار شهید ، از جوان وپیر این مملکت و بیش از ۲میلیون جانباز بدون حتی کوچکترین مکث ی به میدان رفتند و پای ایمان و خاک و رهبرشان ایستادند .
اما بعد از امام ره گفتمان انقلاب راه کج نمود به سمت عقاید مشتی انسان خشک مغز که تبلورش شد فی المثل جبهه پایداری که اکنون مجلس شورای اسلامی را در ید خود دارد .

انسانهایی که اگر مجال داشته باشند برای رخت ولباس ناموس ایرانی در منزل هم تعیین و تکلیف میکنند یعنی ؛ داعش وطنی!!!!!

گفتمان انقلاب حتی نتوانست نیروهای خود را حفظ کند و ایشان را قانع نماید چه برسد به اقناع نسل دهه ۸۰ و ۹۰ این کشور .
از طلبه و دانشجو و بازاری و … در واقعه شیوه برخورد با مرحومه امینی ناراحت است .

اما گفتمان انقلاب میگوید ، توطئه است ، رمز عملیات دشمن است و …

بله صحیح میگویید ، اما ؛

سندش را رو کنید و به مردم نشان دهید .
مستند مردم را توجیه کنید که این یک نقشه شوم بوده نه اینکه مانند فرماندهی انتظامی تهران بزرگ ، سردار رحیمی ، وعده به پل صراط میدهد و میگوید بی انصافی شده است در حق پلیس !!
مردحسابی : اولاً : تعدادی کثیری از شنونده های این سخن تو ، اساساً اعتقادی به صراط ندارند و بهشت و جهنم را در این دنیا می دانند .

ثالثاً : اگر بنا بر واگذاری به صراط بود ، پس تمامی مجرمین باید بی مجازات منتظر یوم الحساب می شدند .
مگر در قرون وسطی یا عهد قجر هستید که پاسخ ناصحیح می دهید !

این طرز تفکر امثال سردار رحیمی ، خروجی گروهی از نیروهای موثر در گفتمان انقلاب است که بجای مطالبه گری از این همه اختلاس ، رانت ، دزدی تعدادی از مسولان ، فاصله شدید طبقاتی و صدها معزل اجتماعی دیگر و به بهانه قانون مداری ، متوسل به قانون ناقص حجاب گردیدند و گیر به دو خال موی فلان خانم دادند ، یعنی اصول دین را فدای فروع دین میکنند .

این حقیر بعنوان کارشناسی در علوم قضایی و فقه اعلام میکنم که هیچ یک از معصومین (علیهم السلام) در خصوص امر به معروف و نهی از منکر ، امر به برخورد خشن ننموده و بلکه نهر ماکد نموده اند .
امام صادق (ع) در پاسخ به سوال شخصی که پرسید : یابن الرسول لله (ص) ، من اگر زن و مرد برهنه یی را دیدم که مشغول عمل زنا بودند ، چه برخوردی باید بکنم ؟ حضرت فرمود : اولا ؛ اشاعه و بیان فساد خود فساد است و باید دیده را ندیده بگیرید و اگر چاره یی جزء آن نبود می بایست ۲۷ شرط را رعایت کنی آنوقت میتوانید تازه به ایشان تذکر بدهید که شرط و گمان اول این است که شاید زن و شوهر باشند یا در نکاح موقت الی آخر .

پس این چه رفتاری ست از مریدانی که میر آنها چنین تفکر زیبا و مترقی یی دارد و اکنون بجای مدارا و اندیشیدن برای آینده ، راه زور و برخورد را برگزیده که صد البته راه آسان تری ست اما خانه خراب کن .

چرا شعار قانون مداری که چند روزیست توسط بعضی از مسوولین به کرار تکرار میشود و میگویند باید همه به قانون تمکین کنند مورد پذیرش جامعه نیست علی الخصوص نسل جوان ؟؟

چون تا زمانی که مردم می ببینند در خصوص فسادها و اختلاس ها و فاصله های طبقاتی ، قانون اجرا نمیشود و مجری سلیقه یی عمل میکند و اجرای قانون فقط و فقط باید توسط قشر ضعیف جامعه باشد چون پول و پارتی ندارد ، دیگر نمیتوان انتظار رعایتش را داشت .
تا زمانی که از مردم تقاضای تقابل با آمریکا و غرب آنهم با شعار مرگ بر آمریکا میکنیم و زندگی غربی را یک زندگی حیوانی و وحشی میدانیم و باین بهانه سایت و شبکه های آنها را فیلتر نموده و می بندیم ، اما از آنسو فرزندان مسولیین ما در همان کش۹ورها زندگی نموده و همچون مورد اخیر حتی شرکت فروش VPN دارند ، دیگر انتظار چه را داریم ؟؟
رعایت قانون ؟؟

تا کی میخواهیم مرد را قیم باشیم و برایشان تعیین و تکلیف کنیم ؟؟

بجای حفظ دستاوردهای عظیم و بی نظیر انقلاب در عرصه تولید علم و … و مهمتر از اینها ، در زمینه مقاومت و زحمات امثال شهید سلیمانی ها که حماسه آفریدند و غول وحشتناک داعش را علیرغم حمایت های وسیع خارجی سرنگون نموده و از این کره خاکی محو کردند و بقول کسینجر : ایران با تشکیل هلال شیعی ی ، دارد امپراطوری عظیم پارس را مجدد زنده میکند ، نابود می نماییم .

در پایان به همه ی دست اندرکاران انقلاب عظیم ملت شریف ایران توصیه برادرانه میکنم که بجای پاک کردن صورت مساله و دخالت در امور خصوصی مردم به بهانه های مختلف یا عنوان اینکه فی المثل داخل خودروی هرشخصی در خیابان حریم خصوصی ش نیست و عمومی است ، او را تفتیش نموده و برایش پرونده بسازیم و یا سیاسیون و لیدرهای جریانهای متعدد هم سو و غیر هم سو با انقلاب را به بهانه فتنه اکبر واصغر و فلان و بهمان از قطار انقلاب پیاده کنیم و به سوی حذف آنها با پرچسب فتنه گر پیش برویم ، جواب نداده و نمیدهد و مطمئن باشید روزی خواهد رسید که تنها می مانیم !!
پس اولا : با آگاهی بخشی صحیح ، نسل متولد بعد انقلاب را توجیه کنید و برای ایشان تاریخ را مرور نمایید و از دسیسه ها و شیوه های دسیسه حرف مستند بزنیم آنهم در قالب ؛ فیلم سینمایی، رمان ، آثار فاخر و مستندسازی ، داستان های شیرین و کنفرانس ها همراه با مناظره و ده ها شیوه دیگر .

و ثانیا : جمع آوری هرنوع برخورد زننده همچون گشت ارشاد فعلی که با روح و روان آدمی بازی نموده آنهم در دوره بلوغ جوانان که باعث بیماریهای سعب العلاجی همچون MS میشود که ناشی از فشارهای عصبی ست و نیز عدم پرونده سازی برای ایشان که موجب سقوط آن جوان دختر یا پسر شده و او را برای نجات به سمت غرب و افکار غربی قطعاً سوق خواهد داد که در ادامه ، او دین و اسلام را مقصر اصلی قلمداد می نماید که بسیار خطرناک است .

ثالثاً : با اقتدار و تفکر درست و صحیح به دنبال امید آفرینی و ایجاد امنیت اجتماعی و شغلی جوانان باشید تا در سرزمین خود آسوده زندگی کنند و با ندانم کاری افراد بی عقل ، ایشان را دربدر کشورهای غربی که آنجا را مدینه فاضله می بینند ، نکنیم .

ثالثا : با ایجاد عدالت واقعی و بدور از سیاست ورزی به جامعه اطمینان بدهید که همگی در برابر قانون مساویند و بساط رانت و فساد اداری را با ایجاد سامانه های هوشمند دولتی برچینیم تا دیگر تولید کننده ، صنعتگر ، کار آفرین و سرمایه گذار ما بدلیل کج سلیقگی افراد معلوم الحال یا دشمنی های کثیف ، مجبور به استفاده نادرست و رانتی از قدرت نشود تا بتواند به بقای خود ادامه دهد ، آنوقت خواهید دید که همین مردم چگونه به قانون تمکین خواهند نمود ، اما اگر نکردیم ؛ همگی باهم غرق خواهیم شد بطوری که نه از شاه نشانی بماند و نه از شاه نشان …

تر و خشک ، اصولگرا و اصلاح طلب ، انقلابی و میانه و معتدل ، همه و همه خواهند سوخت و آنوقت دیگر دولت ها بین اصولگرایان و اصلاح طلبان چرخش نمی کند و قطعاً به سمت حکومت سکولار آنهم از نوع شوروی سابق که حتی بساط مساجد و کلیسا وکنیسه را هم جمع کرد و بیش از ۷۰ سال بردن نام خالق آدمی ، ممنوع بود ، خواهد رفت ،
شک نکنید .

به امید بهروزی برای ملت شریف و بی نظیر ایران اسلامی .

خدا نگهدار . شهریور۱۴۰۱ ، تهران ?

#اسحاقی_سیدروح لله_حقوقدان_پژوهشگر سیاسی

saaok#

#موسسه حقوقی ومباشرتی صبای عدالت آریانا

#آبروی_ایران_و_ایرانی_را_حفظ_کنیم

توسط goodnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *