مراسم گرامیداشت سالروز به آتش کشیدن مسجد جامع کرمان

ایسنا/کرمان رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: واقعه به آتش کشیدن مسجد جامع کرمان تاثیر زیادی در روند حرکت مبارزین انقلاب اسلامی داشت لذا مراسم گرامیداشت این واقعه فردا برگزار می شود.

حسین انجم شعاع در گفت و گو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: مساجد نقش به سزائی در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی داشته اند و یکی از مساجدی که نقش بسیاری در پیروزی انقلاب داشت و پایگاه نیروهای انقلابی بود، مسجد جامع کرمان بود و افراد انقلابی در این مسجد حضور یافته و فعالیت های انقلابی از آنجا شکل می گرفت و انسجام پیدا می کرد.

وی افزود: در ۲۴ مهر سال ۵۷ به دعوت علماء و روحانیون، مردم برای گرامیداشت شهدای ۱۷ شهریور در مسجد جامع تجمع کردند تا به رژیم منحوس پهلوی اعتراض کنند.

انجم شعاع ادامه داد: در این تجمع مردم، تعدادی از کولی ها با پشتیبانی نیروهای رژیم به مسجد حمله ور شده و ابتدا وسائل نقلیه را به آتش کشیده و بعد به مردم حاضر در مسجد حمله ور شدند و نیروهای رژیم نیز با گاز اشک آور و باتوم به مردم حمله کردند که بیش از ۵۰ نفر در این واقعه مجروح و دو نفر از جمله محمد باقدرت جوپاری و غلامرضا یزدان شناس به شهادت رسیدند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: این واقعه تاثیر زیادی در روند حرکت مبارزین انقلاب اسلامی داشت و در سراسر کشور تاثیرگذار بود و شعار اصلی مردم این شد که “کتاب قرآن را، خلق مسلمان را، مسجد کرمان را شاه به آتش کشید” و به خاطر حساسیتی که مردم به مسجد و قرآن داشتند، این واقعه به روند پیروزی انقلاب کمک زیادی کرد.

وی در ادامه اظهار کرد: ما وظیفه داریم هم یاد و خاطره شهداء را گرامی داشته و هم این واقعه را بزرگ بشماریم لذا شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هر ساله فعالیت های فرهنگی و مراسمی را در این زمینه برگزار می کند.

انجم شعاع بیان کرد: فردا نیز در مدارس برنامه های مختلف از جمله خاطره گوئی و چاپ پوستر در مدارس و مساجد را داریم و مراسم بزرگداشت واقعه ۲۴ مهر (فردا) در مسجد جامع کرمان ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه صبح با سخنرانی حجت الاسلام ماندگاری استاد حوزه و دانشگاه با حضور اقشار مختلف مردم برگزار می شود و درخواست داریم مردم همانطور که در همه صحنه های انقلاب همواره حضور داشتند، فردا نیز در این مراسم حضور پیدا کنند تا دین خود نسبت به این شهداء و انقلاب را ادا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: مراسم گلباران قبر مطهر و بزرگداشت شهید غلامرضا یزدان شناس از شهدای ۲۴ مهر مسجد جامع کرمان ساعت ۱۶ فردا در شهر ماهان برگزار می شود.

#موسسه_حقوقی_مباشرتی_صبای_عدالت_آریانا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *