سخنگوی وزارت امور خارجه می‌گوید که موضع اخیر صدراعظم آلمان در قبال ایران مداخله جویانه و غیردیپلماتیک است.

خبرگزاری میزان – «ناصر کنعانی»، سخنگوی وزارت امور خارجه موضع اخیر «اولاف شولتز»، صدراعظم آلمان در قبال جمهوری اسلامی ایران را مداخله جویانه، تحریک آمیز و غیردیپلماتیک دانست.

سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار کرد: متاسفانه برخی مدعیان حقوق بشر با فراموشی کارنامه تاریک خود در قبال مردم شریف و مقاوم ایران در جریان حمایت کور و غیرانسانی از رژیم صدام، همراهی با تحریم‌های ظالمانه متعاقب خروج آمریکا از برجام و نیز سکوت در برابر اقدامات تروریستی داعش که آخرین آن حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ بود، حقوق بشر را دستمایه بازی‌های سیاسی کرده اند.

«کنعانی» افزود: اراده جمهوری اسلامی ایران در مبانی بنیادین حقوق بشر از جمله کرامت انسانی، مقابله با زور و دفاع از مظلوم همواره مبتنی بر اصل مسئولیت پذیری بوده و این در حالی است که آلمان با فرار از مسئولیت بین المللی خود در احترام به حق حاکمیت کشورها، ضمن پناه دادن به گروه‌های تروریستی و تجزیه طلب معاند جمهوری اسلامی ایران و نیز اتخاذ رویکرد گزینشی و دوگانه در برابر جنایت رژیم کودک کش صهیونیستی در اقصی نقاط جهان از جمله فلسطین، خود را به عنوان مدافع حقوق بشر معرفی می‌کند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی با تاکید مجدد بر این‌که تخریب پیوندهای تاریخی، پیامدهای بلندمدت دارد، تصریح کرد: مطالبات حقوق بشری جمهوری اسلامی ایران از مقامات آلمان فهرست بلندی است؛ لذا این آلمان است که باید مسئولانه نسبت به گذشته شفاف سازی کند.

«کنعانی» در پایان یک بار دیگر مقامات آلمان را به بازگرداندن عقلانیت به فضای روابط و جلوگیری از آشفتگی بیشتر مناسبات توصیه کرد و در عین حال خاطرنشان ساخت احترام و منافع متقابل، تنها راه در مسیر همکاری پایدار است.

#منبع:میزان

#موسسه_حقوقی_مباشرتی_صبای_عدالت_آریانا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *