تیم ملی ایران در دومین دیدار خود در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر موفق به کسب پیروزی شیرین مقابل ولز شد؛ کی‌روش و شاگردانش در این بازی درس بزرگی به همه دادند.

خبرگزاری میزان – جام جهانی ۲۰۲۲ قطر برای تیم ملی فوتبال ایران به بدترین شکل ممکن آغاز شد به طوری که سنگین‌ترین شکست تاریخ فوتبال ایران در همان دیدار نخست جام‌جهانی مقابل انگلیس رقم خورد. دیداری که شاید خوش بین ترین هوادار تیم ملی انگلیس و بدبین ترین ایرانی نیز چنین نتیجه‌ای را تصور نمی‌کرد.

بعد از این اتفاق تلخ هجمه ها علیه کی‌روش و شاگردانش از سوی بدخواهان به شکل ناجوانمردانه‌ای اوج گرفت و حتی خیلی‌ها بازگشت ایران به جام را غیرممکن می‌دانستند، اما در همان نشست خبری بعد از این دیدار کارلوس کی‌روش با اطمینان کامل گفت که جام از بازی با ولز برای ایران آغاز خواهد شد و هنوز ۲ دیدار و ۶ امتیاز دست نخورده دیگر داریم.

هرچند نمی‌توان اشتباهات فنی، تاکتیکی و فردی بازیکنان را در آن مسابقه نادیده گرفت، اما ماندن روی اشتباهات بیش از هر چیزی ویران کننده است، اتفاقی که کی‌روش اجازه آنرا نداد و خیلی زود به این تلخی پایان داد.

البته در این میان بودند افراد وطن فروشی که از ناکامی ایران خوشحال بودند و سر از پا نمی‌شناختند، اما‌ اتحاد و همدلی بازیکنان در دیدار مقابل ولز در کنار حمایت‌های بی‌نظیر هواداران باعث شد تا ایران با پیروزی ارزشمند و شیرین مقابل ماکت کوچک انگلیس بار دیگر در قامت یکی مدعی ظاهر شود.

اتحاد بازیکنان در این دیدار مثالزدنی بود و با روحیه بالا و یکدل توی زمین برای ایران جنگیدند. اتحاد و همدلی در تیم ملی فوتبال ایران موج می‌زد به طوری که در تمام دقایق بازی نیمکت‌نشینان بازیکنان اصلی را تشویق می‌کردند و در شادی گل‌ها شریک بودند.

اما ضلع دیگر این پیروزی دلچسب هواداران ایرانی بودند، تماشاگران حمایت بی‌نظیری از ملی‌پوشان در این مسابقه داشتند و با شعارهای ایرانی با غیرت و … و با تشویق‌های بی‌امان خود روحیه بالایی به تیم ملی تزریق کردند و همین باعث شد شاگردان کی‌روش حتی تا ثانیه‌های پایانی دست از تلاش برندارند و با تمام وجود برای پیروزی بجنگند.

بعد از شکست سنگین مقابل انگلیس شاید کمتر کسی تصور می‌کرد ایران بتواند چنین بازگشت باشکوهی به جام داشته باشد، اما‌ ملی‌پوشان باغیرت ایران از همان بدو ورود به زمین مسابقه و همخوانی سرود ملی ایران نشان دادند که برای موفقیت در این دیدار حساس هم‌قسم شده‌اند.

کی‌روش هم نشان داد از اشتباهات بازی گذشته به خوبی درس گرفته و با جبران آن با ترکیب برنده گام به میدان مسابقه گذاشت، ترکیبی که بیش از هرچیزی همدلی و اتحاد در آن موج می‌زد و همین رمز موفقیت ایران مقابل ولز بود، ولزی که از ستاره‌های بزرگی در‌ فوتبال همچون گرت بیل، آرون رمزی، جو آلن و بسیاری دیگر از بازیکنان سرشناس لیگ جزیره بهره می‌برد.

البته نباید تیم فوتبال ولز را به واسطه این شکست، ضعیف تصور کرد، بلکه این کی‌روش و شاگردانش بودند که با درخشش خود اجازه خودنمایی به ستاره‌های‌ ولز ندادند به طوری که در پایان مسابقه حتی تحسین سرمربی و بازیکنان حریف را هم برانگیختند.

همدلی و اتحاد، رمز موفقیت ایران مقابل ولز بود، درسی که کی‌روش و شاگردانش به مردم ایران دادند.

#منبع:میزان

#موسسه_حقوقی_مباشرتی_صبای_عدالت_آریانا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *