ا/ تشریح اهداف کشورهای غربی در قرار دادن تریبون در اختیار چهره‎های ضد ایرانی

یک کارشناس مسائل بین الملل می‎گوید کشورهای غربی با میدان دادن به برخی چهره‌های معاند سعی در اعمال فشار به ایران از طریق موضوع حقوق بشر هستند.

«فواد ایزدی»، کارشناس مسائل بین‎الملل در گفت‎وگو با میزان به تشریح اهداف کشورهای غربی در برگزاری نشست‎های ضدایرانی پرداخت.

«ایزدی» با اشاره به نشست‌هایی که اخیرا در کشورهای غربی برگزار شده و در آن تریبون‎هایی در اختیار برخی چهره‌های ضد ایرانی گذاشته شده، گفت: اینکه کشورهای غربی همواره دشمن مردم ایران بودند مسئله جدیدی نیست؛ تحریم‌های گسترده‌ و  پرونده‌های متعددی علیه ایران داشته‎اند اما روزهای اخیر را فرصتی برای خود می‌بینند و بهانه‌ای پیدا کرده‌اند و با شدت بسیار بیشتری فعالیت‌های ضدایرانی خود‌ را گسترش می‌دهند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به روند تحولات جهانی و بیان این موضوع که جهان در حال حرکت به سمت چند قطبی شدن است، اظهار کرد: با توجه به تحولات جهانی و حرکت به سمت نوعی چند قطبی شدن، این کشورها متوجه شدند که ایران معطل توافق با غرب نیست و نگاهش به غرب نگاه وابستگی نیست.

«ایزدی» در بخش دیگری با اشاره به روی کار آمدن مهره‎‌های جدید از سوی غربی‌ها، گفت: اکنون یک فردی که مرتبط با گروهک منافقین نیز است به چهره جدیدی برای آنها تبدیل شده است؛ غربی‎ها متوجه شدند که اگر برخی چهره‌ها قرار بود برای آنها کاری کنند بعد از چند سال موفق به این امر بودند؛ بنابراین افراد دیگری را جایگزین کردند.

این استاد دانشگاه بیان کرد: تاریخ مصرف بعضی از چهره‌های ضدایرانی تمام شده و بنابراین چهره‌های جدید آورده‌‎اند و امید دارند که این چهره‌های جدید بتوانند کاری برای آنها انجام دهند، اما این طرح‎های ضد ایرانی مانند گذشته شکست خواهد خورد؛ غربی‌ها متوجه نشده‌اند که ماهیت مردم ایران ماهیت انقلاب است؛ صدماتی را به کشور وارد می‌کنند اما به اهدافشان نمی‌رسند و اصلا اتفاقی که مدنظر آنهاست نخواهد افتاد.

«ایزدی» در ادامه به نشست‎های اخیر در شورای حقوق بشر و در حاشیه شورای امنیت اشاره کرد و در این باره گفت: این  جزو عجایب تاریخ است که گروهک منافقین که یکی از مخوف‌ترین گروهک‌های تروریستی است میزبانی به اسم رژیم آلبانی دارد و این رژیم می‌شود مدعی حقوق بشر؛ این جزو عجایب تاریخ بشری است.

وی در ادامه حقوق بشر را ابزاری در دست غرب توصیف کرده و افزود: غربی‎ها متوجه شدند که با ابزارهای تحریمی نمی‌توانند تاثیری بر ایران بگذارند، تحریم ضد هسته‌ای اگر می‌خواست برای آنها نتیجه‌بخش باشد تا به حال نتیجه داده بود.

این کارشناس مسائل سیاسی در ادامه گفت: غربی‎ها می‎خواهند موضوع جدیدی به اسم حقوق بشر مطرح کنند؛ البته بحث حقوق بشر را قبلا هم داشتند اما اکنون تمرکز بیشتری را بر این موضوع گذاشته‎اند و تحریم‌های جدیدی را ذیل حقوق بشر دنبال می‌کنند. ابزار  تحریم هنوز در دست غربی‌هاست اما نیاز داشتند فصل جدیدی برای حقوق بشر باز کنند.

«ایزدی» در ادامه به فعالیت‌‎های اخیر شبکه‌هایی مانند اینترنشنال و پشتیبانی همه‌جانبه غربی‎ها از آنها پرداخته و گفت: اگر مخاطبان این شبکه‌ها مردم همین کشورهای غربی بود طی چند ساعت این شبکه‌ها بر اساس قوانین کنترل کننده تعطیل می‌شدن؛ بر اساس قوانین خودشان کوچکترین پیامی که منجر به آشوب و تظاهرات غیرقانونی شود و همچنین به تخریب در جایی بینجامد این رسانه‌ها مسئول هستند.

وی همچنین به جریمه شدن یک مجری رادیویی آمریکایی به دلیل اظهار نظر درباره تیراندازی جمعی سال ۲۰۱۲ در مدرسه «سندی هوک» اشاره کرد و گفت: این مجری رادیویی درباره حادثه «سندی هوک» صحبت کرد و سپس خانواده‌های قربانیان شکایت کردند و این فرد مبلغ سنگینی جریمه شد

این کارشناس مسائل بین الملل در پایان گفت: در رفتار غربی‌ها در این موضوعات نوعی دوگانگی قرار دارد؛ اگر درباره مخاطب خودشان بود رسانه را تعطیل می‌کردند  اما زمانی که مخاطبانشان ایرانیان هستند نه تنها تعطیل نمی‌کنند بلکه بانی آنها و میزبان هستند و به اراذل و اوباشی که برای آنها کار می‌کنند پول پرداخت می‌کنند؛ اینها شبکه‌های معاند و تجزیه طلب هستند؛ شبکه‌هایی که تجزیه‌طلبی را گسترش می‌دهند و غرب از آنها حمایت می‌کند.

#منبع_میزان

#موسسه_حقوقی_مباشرتی_صبای_عدالت_آریانا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *