قوانین فیفا در توهین به نمادهای ملی و دینی/ محرومیت ۱۰ جلسه‌ای در انتظار آمریکا؟ + عکس

باتوجه به توهین صفحه رسمی تیم ملی فوتبال آمریکا به پرچم ایران باید دید فیفا در صورت شکایت ایران چه تصمیمی خواهد گرفت.

خبرگزاری میزان – تیم ملی فوتبال ایران در سومین و حساس‌ترین دیدار خود از گروه B جام جهانی ۲۰۲۲ از ساعت ۲۲:۳۰ سه‌شنبه در استادیوم السمامه به مصاف تیم ملی آمریکا خواهد رفت که این دیدار با توجه به برگزاری در روز هشتم آذر ماه می‌تواند یادآور پیروزی شیرین ایران مقابل استرالیا در سال ۱۳۷۸ باشد.

در حالی که اقدامات غیرورزشی و سیاسی انگلیسی‌ها بیش از بازی با ایران صدای مسئولان برگزاری رقابت‌ها و مدیران فیفا را در آورده بود، اما گویا یانکی‌ها هم به پیروزی از این رفتار کشور دوست خود در تلاشند تا با از بین بردن تمرکز بازیکنان و کادرفنی ایران و متوسل شدن به اقدامات ناجوانمردانه و غیراخلاقی پیروز بازی مرگ و زندگی با یوزهای ایرانی شوند.

از همین رو صفحه رسمی تیم ملی فوتبال آمریکا در فیس‌بوک و اینستاگرام پرچم ملی ایران را بدون نشان جمهوری اسلامی و نماد «الله» به نمایش گذاشت.

این اقدام آمریکایی‌ها جدا از اینکه توهین به آرمان‌های یک کشور به حساب می‌آید، قطعا طبق قوانین فیفا تبعاتی برای یانکی‌ها در پی خواهد داشت و در صورت استناد به قوانین باید آمریکا با محرومیت و جرایم سنگینی روبرو شود.

طبق قوانین فیفا هر شخصی که به حیثیت یا تمامیت یک کشور، یک شخص یا گروهی از مردم از طریق الفاظ یا اعمال تحقیرآمیز، تبعیض‌آمیز یا تحقیرآمیز (به هر وسیله‌ای) در مورد آن کشور به دلیل نژاد، رنگ پوست، قومیت، منشاء ملی یا اجتماعی، جنسیت، ناتوانی، گرایش جنسی، زبان، مذهب، عقاید سیاسی، ثروت، محل تولد یا هر موقعیت دیگر یا هر دلیل دیگر توهین کند، با محرومیتی حداقل به مدت ۱۰ مسابقه یا یک دوره مشخص یا هر نوع اقدام انضباطی مناسب دیگری محکوم می‌شود.

از همین رو قطعا در صورت شکایت فدراسیون فوتبال ایران به فیفا بابت بی‌احترامی آمریکایی‌ها می‌توان منتظر محرومیت سنگین یانکی‌ها ماند.

#منبع_میزان

#موسسه_حقوقی_مباشرتی_صبای_عدالت_آریانا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *