رئیس مرکز فناوری قوه قضاییه با اشاره به این مطلب که سهم ۸۰ درصدی دادرسی های الکترونیک در کشور، بیانگر کیفیت دادرسی های نوین است، گفت: در استان کرمان ۸۵ درصد رسیدگی ها به صورت الکترونیک انجام می شود.

  محمد کاظمی فرد در بازدید از زندان کرمان و بررسی روند دادرسی های الکترونیک، اظهارکرد: پس از شیوع کرونا، دادرسی الکترونیک در قوه قضاییه به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به این مطلب که با توسعه دادرسی های الکترونیک بسیاری از معضلات حل شده است، عنوان کرد: با توسعه دادرسی های الکترونیک، ضمن کاهش هزینه ها، گام های اساسی در زمینه حفظ کرامت مددجویان، کاهش مشکلات اعزام و بدرقه مددجویان و کاهش اطاله دادرسی برداشته شده است.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه تصریح کرد: تحقق ۸۵ درصدی رسیدگی ها به صورت کاملا الکترونیک، تحولی در دستگاه قضایی است.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با اشاره به این مطلب که سهم ۸۰ درصدی دادرسی های الکترونیک در کشور، بیانگر کیفیت دادرسی های نوین است، گفت: در استان کرمان ۸۵ درصد رسیدگی ها به صورت الکترونیک انجام می شود.

مهدی بخشی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان نیز ایجاد دفتر خدمات الکترونیک قضایی در زندان مرکزی کرمان را از مصادیق حفظ حقوق شهروندی مددجویان دانست و گفت: با ایجاد این دفاتر، مددجویان می توانند درخواست ها و لوایح خود را به صورت الکترونیکی به مرجع قضایی ارسال کرده و امورات مربوطه را پیگیری کنند.

گفتنی است؛ رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با همراهی دادستان مرکز استان و سرپرست معاونت آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان کرمان از مرکز مانیتورینگ، مرکز دادرسی الکترونیک و دفتر خدمات الکترونیک مستقر در زندان مرکزی کرمان نیز بازدید کردند.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه همچنین با حضور در محاکم عمومی و تجدیدنظر، از شعب قضایی رسیدگی کننده به پرونده ها به صورت الکترونیک نیز بازدید کرد و نظرات قضات این شعب درباره نقاط قوت و ضعف دادرسی های الکترونیک مطرح شد.

منبع : میزان

توسط goodnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *