/ رفع مشکلات و موانع ۱۱ واحد تولیدی با حمایت دادگستری استان

رئیس کل دادگستری استان ایلام گفت: از تعداد ۲۷ فقره پرونده موضوع قاچاق کالا که در مراجع قضایی مطرح رسیدگی بوده اند تعداد ۱۴ فقره به نحو کامل تعیین تکلیف شد و تعداد ۱۳ فقره در حال طی مراحل رسیدگی و قطعیت دادنامه هستند که پس از آن کالاهای مربوطه تعیین تکلیف خواهند شد.

عمران علی‌محمدی ، درباره وضعیت تعیین تکلیف کالاها و  پرونده های موجود در انبارهای اموال تملیکی و گمرکات، اظهارکرد: در راستای پیگیری پرونده های مربوط به کالاهای سنواتی و فاقد حکم موجود در انبار اداره جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان ایلام، جلساتی در اداره تعزیرات حکومتی استان ایلام با حضور نماینده حقوقی اداره جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان همچنین معاون سازمان تعزیرات حکومتی و رئیس شعبه چهارم تعزیرات حکومتی ایلام با توجه به اینکه اکثر قریب به اتفاق پرونده های مربوط به اداره تعزیرات حکومتی ایلام مربوط به این شعبه بود تشکیل و مراتب مبنی بر تسریع در رسیدگی و تعیین تکلیف اموال مکشوفه یادآوری شد.

وی افزود: همچنین به طور مکرر با دادستان ها و رؤسای ادارات تعزیرات حکومتی شهرستان های مهران ، دره شهر و چرداول ارتباط تلفنی برقرار و روند رسیدگی به پرونده های مربوط به قاچاق کالا مورد پیگیری قرار گرفت لذا با عنایت به اقدامات انجام شده از تعداد ۲۷ فقره پرونده موضوع قاچاق کالا که در مراجع قضایی مطرح رسیدگی بوده اند تعداد ۱۴ فقره به نحو کامل تعیین تکلیف شد و تعداد ۱۳ فقره در حال طی مراحل رسیدگی و قطعیت دادنامه هستند که پس از آن کالاهای مربوطه تعیین تکلیف خواهند شد و ۳ فقره اساسا دارای پرونده قضایی نیستند که سابقا در خصوص تشکیل پرونده قضایی برای آنان با دادسرای عمومی و انقلاب ایلام مکاتبه شده است.

تعیین تکلیف ۴۵ فقره پرونده مربوط به قاچاق کالا مطروحه در شعب تعزیرات حکومتی استان ایلام

رئیس کل دادگستری استان ایلام بیان کرد: از تعداد ۷۳ فقره پرونده مربوط به قاچاق کالا مطروحه در شعب تعزیرات حکومتی استان تعداد ۴۵ فقره پرونده منتهی به صدور رای قطعی شده و کالاهای مربوطه نیز تعیین تکلیف شده اند و تعداد ۳۱ فقره باقیمانده در حال طی مراحل قانونی است و در آینده نزدیک منتهی به صدور رای قطعی خواهند شد لذا به غیر از ۳ فقره کالا که  به دلیل عدم وجود سابقه تا کنون پرونده ای برای آنان تشکیل نشده سایر پرونده های مطروحه به سر انجام رسیده اند.

علی‌محمدی درباره وضعیت احیا کارخانه ها و کارگاه های تولیدی توسط دستگاه قضا در استان اظهار کرد: در دادستانی مرکز استان ۲۶ جلسه در خصوص ۲۶ واحد تولیدی تشکیل شده است. دستورات لازم در خصوص رفع موانع تولید در قالب مصوبات مورد نیاز صادر و ابلاغ شده است.

رئیس کل دادگستری استان ایلام گفت: در این مدت ۴ جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی و رفع موانع تولید به ریاست رئیس کل دادگستری استان ایلام برگزار شده و مشکلات و موانع تولیدی ۱۱ کارخانه و واحد تولیدی مرتفع  شده است.

وی درباره دستورات صادر شده در راستای قلع و قمع مستحدثات غیرقانونی و اراضی ملی و زراعی بیان کرد: در راستای حفاظت از حقوق بیت المال در امور اراضی ملی و منابع طبیعی ۴ جلسه را برگزار و دستورات لازم در قالب مصوبه به نهادها و ادارات مربوطه ابلاغ شده است.

۱۱۷ پرونده قضایی منتهی به صدور حکم محکومیت و قلع وقمع مستحدثات و اعاده به وضع سابق شد

علی‌محمدی عنوان کرد: تغییر کاربری غیرمجاز شناسایی شده ۵۱ مورد بوده و رفع تصرف غیرقانونی ۲۵ مورد معادل ۲میلیون و   500هزار مترمربع است و خلع ید ۱۲ میلیون مترمربع بوده و ۱۱۷ پرونده قضایی منتهی به صدور حکم محکومیت و قلع وقمع مستحدثات و اعاده به وضع سابق شده است.

۹۴ درصد اسناد اراضی ملی استان ایلام صادر شد

رئیس کل دادگستری استان ایلام درباره وضعیت اجرای حدنگاری و کاداستر در استان گفت: مساحت کل اراضی ملی استان ۱ میلیون و ۸۰۶ هزار هکتار است که کار تثیبت وحد نگاری ۱۷ میلیون و ۷۲۵ هزارو ۹۸ هکتار انجام شده است بنابراین ۹۹ درصد حدنگاری اراضی ملی انجام شده است.

علی‌محمدی عنوان کرد: مساحت کل حدنگاری اراضی زراعی و باغی  ۳۳۶هزارو  ۳۶۵ هکتار بوده و تعداد قطعات حدنگاری اراضی زراعی وباغی در ۸ ماهه سال جاری ۱ هزارو ۳۰۱ قطعه است ومساحت قطعات ۶ هزارو ۹۶۸ هکتار بوده  همچنین تعدادکل پلاک های ثبتی کشاورزی ۴۶۰ پلاک است.

رئیس کل دادگستری استان ایلام بیان کرد: تعداد قطعات منجربه صدور سند حدنگار شده اراضی زراعی وباغی ۳ هزارو ۳۳۲ قطعه بوده و مساحت اراضی دارای سند حدنگار ۴ هزارو ۹۸۱ هکتار است.

رئیس کل دادگستری استان ایلام  درباره حدنگاری ساختمان ها ومستحدثات روستایی وشهرهای زیر ۲۵ هزار (بنیاد مسکن )در ۸ ماهه سال ۱۴۰۱ گفت: تعدادقطعات روستایی ۵ هزارو ۳۸۱ قطعه بوده و تعداد قطعات در شهرهای زیر ۲۵ هزار، ۳۸ هزارو ۷۷۱ قطعه است همچنین مساحت سند صادره شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر ۱ هزارو ۴۶۳ هکتار بوده و سند صادره شهرهای زیر ۲۵ هزاردر سال ۱۴۰۱، ۳ هزارو ۳۱۰ قطعه است.

وی در ادامه گفت: مساحت سند صادره شهر های زیر ۲۵ هزار نفر در سال ۱۴۰۱، ۱۱۰ هکتار بوده و سند صادره روستایی در سال ۱۴۰۱، ۸۸۶ قطعه است.

رئیس کل دادگستری استان ایلام  درباره اسناد مالکیت صادره در اجرای قانون جهش تولید اظهار کرد: تعداد پلاک های تثبیت شده که سند صادر شده ۱۱ پلاک و تعداد پلاک های تثبیت شده که سند صادر شده ۱۴ میلیون و ۳۰ هزارو ۵۸۶ مترمربع است.

حضور قضات در سطح  مساجد به منظور برگزاری میز خدمت در حال انجام است

علی محمدی درخصوص وضعیت حضور مقامات قضایی استان  در مساجد و دادگستری ها به منظور  ملاقات مردمی اظهار کرد: در راستای اولویت های ۱۵ گانه دستگاه قضائی در سالجاری،  به منظور اتخاذ تدابیر لازم،  بهره گیری از ظرفیت های  موجود،  ارائه راهکارهای عملی  به منظور دستیابی به اهداف سند تحول و فراهم سازی زمینه هایی که منجر به ارائه خدمات مطلوب‌تر به مردم  از سوی دستگاه قضایی این معاونت اقدام به جمع آوری لیست تمامی مساجد سطح استان به تفکیک هر شهرستان جداگانه کرد و به روسا و دادستان های حوزه های قضایی ارسال  و پیگیری لازم جهت برگزاری میزهای خدمت قضائی در سطح مساجد  استان انجام شد در حال نیز  پیگیری و برگزار می شود.

وی در ادامه گفت: به مناسبت هفته قوه قضاییه میزهای خدمت با حضور رئیس کل ، معاونین  و روسا و دادستان های حوزه های قضایی در ۶ ماهه اول سالجاری در سطح ۱۹ مسجد  محله های شهرستان ایلام برگزار و این برنامه ها در۲۸ مسجد حوزه های قضایی استان  اجرا شد همچنین حضور قضات در سطح  مساجد به منظور برگزاری میز خدمت در حال انجام است و این برنامه تا پایان سال جاری تداوم دارد .

انتهای پیام/

منبع،ميزان

#موسسه_حقوقي_مباشرتي_صباي_عدالت_آريانا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *