/ پرتاب اژدر توسط بالگرد SH

در مرحله عملیاتی رزمایش مشترک ذوالفقار 1401 ارتش که از صبح امروز آغاز شده، اژدر ایرانی میعاد برای نخستین‌بار از زیردریایی طارق شلیک و هدف خود را منهدم کرد.

، در مرحله عملیاتی رزمایش مشترک ذوالفقار 1401 ارتش که از صبح امروز آغاز شده، اژدر ایرانی میعاد برای نخستین‌بار از زیردریایی طارق شلیک و هدف خود را منهدم کرد.

همچنین اژدرهای ایرانی والفجر 2 نیز با شلیک از زیردریایی‌های فاتح و غدیر اهداف خود را در دریای عمان و شمال اقیانوس هند منهدم کردند.

یک فروند بالگرد SH نیز در ادامه این رزمایش، با پرتاب اژدر مارک 46، هدف خود را در دریا مورد اصابت قرار داد.

این نوع اژدرها توسط متخصصان جوان نیروی دریایی ارتش با همکاری مراکز علمی و صنایع دفاعی کشور طراحی و ساخته شده که تفاوت آن با سایر اژدرها در ایمن بودن است.

اژدرهای هوشمند والفجر دارای قابلیت ضد فریب، سرعت زیاد و سرجنگی با قدرت انفجاری و تخریب بسیار بالابوده و قادر هستند با غافلگیری ظرف چند ثانیه اهداف و شناورهای بزرگ دریایی را به‌طور کامل منهدم و غرق کنند، همچنین زمان کوتاه آماده‌سازی در یگان‌های پشتیبانی‌کننده و یگان‌های شلیک‌کننده از جمله ویژگی‌های متمایزکننده این اژدر با انواع مشابه است که موجب افزایش توان تاکتیکی، سرعت عمل و واکنش سریع یگان‌های رزمی زیر سطحی خواهد شد.

در این راستا، امیر سرتیپ علیرضا شیخ سخنگوی رزمایش مشترک ذوالفقار 1401 ارتش، بهره‌گیری از تجهیزات و تسلیحات بومی در این رزمایش بزرگ را یکی از نقاط قوت آن برشمرد و گفت: با جهاد بی‌وقفه دانشمندان و متخصصان جوان در ارتش جمهوری اسلامی ایران، وزارت دفاع، شرکت‌های دانش‌بنیان و سایر مراکز علمی و تحقیقاتی کشور امروز در حوزه تامین نیازمندی‌های دفاعی، کاملا به ظرفیت‌های داخلی متکی هستیم و نمایش اقتدار دفاعی در رزمایش بزرگ و مشترک ذوالفقار 1401 ارتش با استفاده از تجهزات و تسلیحات بومی را می‌توان دلیل روشن و واضحی برای بی‌اثر بودن تحریم‌های تسلیحاتی دشمنان در سال‌های بعد از انقلاب اسلامی برشمرد.

سخنگوی رزمایش بر حسن همجواری جمهوری اسلامی با کشورهای منطقه و همچنین آمادگی و انسجام نیروهای مسلح در صیانت از تمامیت ارضی کشور تاکید کرد و افزود: در این رزمایش آموخته‌های یگان‌های ارتش که محصول رصد دقیق تحرکات و همچنین جنگ‌های اخیر منطقه است، در عرصه عمل آزموده خواهد شد.

پایان پیام/

منبع.فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *