عجب ماهی شده این بهمن؛ از طرفی تقارن اعیاد و تعطیلی‌ها و از طرفی باران و برف و خلاصه بسته‌ای از بهانه‌های شیرین که فرصت گرانقدری است برای حال خوب و خوب زیستن در بهمنی که یادآور انقلابی عظیم است؛ پس بیایید از این بهمن خاص، خاطره‌های خوش بسازیم و آن را بسپاریم به آرشیو خاطرات‌مان.

عجب ماهی شده این بهمن؛ از طرفی تقارن اعیاد و تعطیلی ها و از طرفی باران و برف و خلاصه پکیجی از بهانه های شیرین که فرصت گرانقدری است برای حال خوب و خوب زیستن در بهمنی که یادآور انقلابی عظیم است. بهمنی از قرن جدید! حواستان بود چه گفتیم؟ از قرن جدیدی حرف زدیم که اولین سالش، رو به اتمام است و با همه خوبی‌ها و بدی‌هایش، هدیه ارزشمندی بوده از جانب خداوند تا باشیم و زندگی در یک قرن دیگر را هم تجربه کنیم. پس بیایید از این بهمن خاص، خاطره‌های خوش بسازیم و آن را بسپاریم به آرشیو خاطرات مان.

ضمنا به یاد داشته باشیم که عقربه های ساعت در این ماه های سال تندتر از همیشه می‌دوند و اگر به پایشان نرسیم، ممکن است حسرت روزهای رفته بر دلمان بماند. حالا هم لطفا خوب زیستن و خوب دیدن را ادامه دهید و با همین دست فرمان پیش روید تا با جذب همه انرژی‌های مثبت گیتی، روی خوش زندگی همیشه شامل حالتان شود.

نسل به نسل برای انقلاب

دیروز یک بسته خبری کاملا انقلابی پیشکش تان کردیم و مفصلا از خبرهای خوب راهپیمایی و جشن ۴۴ سالگی انقلاب برایتان گفتیم اما در این ایام آنقدر شاهد خلق تصاویر ناب بوده ایم که اگر تا یک هفته هم از آن ها برایتان حرف بزنیم بازهم کم است، پس بسته خبرخوب امروزمان را با چند خبر انقلابی شروع می‌کنیم تا طعم شیرین این ایام در کامتان بماند. در راهپیمایی ۲۲ بهمن، خیلی ها آمدند و شعارهای انقلابی سر دادند. از بچه های دهه نودی و نقش آفرینان ۵۷ و افراد مسن‌تر گرفته تا روستاییان و کشاورزانی که با تراکتور راهپیمایی کردند‌؛ اما یکی از این تصاویر زیبا، تجدید میثاق جانباز و رزمنده ای از شمال شرقی ترین نقطه مرزی کشور بود. کسی که وقتی پا به جبهه های جنگ گذاشت فقط ۱۴ سال داشت و حالا در ۴۴ سالگی انقلاب، دست نوه هایش را گرفته و آن ها را به راهپیمایی آورده تا از خود نسلی انقلابی به جای گذارد. 

یکی دیگر از تصاویر زیبا، اهتزار پرچم افتخار و اتحاد در اقیانوس های آزاد بود. جایی که کارکنان نیروی دریایی ارتش بر عرشه ناو بندر مکران به راهپیمایی مشغول شدند تا نشان دهند فرقی نمی‌کند در سالروز انقلاب اسلامی کجا باشی و مشغول به چه کاری. مهم این است که به آرمان های انقلاب پایبند باشی تا حتی در دل اقیانوس هم بتوانی قدم های محکمی برای دفاع از انقلاب برداری.

فجر ۴۴ به چشم صهیونیست ها هم آمد‌

ببینید کارشان به کجا رسیده که خودشان می آیند و اعتراف می کنند به اینکه مردم ایران عاشق آرمان هایشان هستند و دست به دست هم می دهند تا دور از چشم بد، ایرانی قوی و متحد داشته باشند. حتما می پرسید از کدام رسانه حرف می زنیم؟ منظورمان رسانه «آی ۲۴ نیوز» شبکه خبری صهیونیستی است که گرچه هم صدایی مردم ایران همچون خاری بر چشمانشان است اما با این حال نتوانستند نوای مرگ بر اسرائیل ایران متحد را نشنیده بگیرند و واکنشی نشان ندهند! «آی ۲۴ نیوز» بعد از راهپیمایی ۲۲ بهمن گزارش داده:« شرکت‌کنندگان در راهپیمایی پیروزی انقلاب اسلامی مانند هرسال شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر انگلیس سر دادند و خواستار حمایت از ایران متحد، قوی و باثبات شدند.» بله درست می گویند و این است همان اتحاد و اقتداری که حتی می تواند دشمن را به زانو درآورد. 

درمان آسان می شود

در این روزهایی که پا به چهل و پنجمین سال پیروزی انقلاب اسلامی گذاشته ایم و دلمان می خواهد ثمرات انقلاب را بیش از پیش احساس کنیم، خبرهای خوبی از دولت به گوش می رسد. خبرهایی که نشان از پر کردن برخی خلأها و اقدامات حمایتی دارد و قطعا می تواند دل مردم وفادار این مملکت را شاد کند. به گفته معاون بیمه ای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، «طرح آزمایشی بیمه تکمیلی روستائیان در سه استان اصفهان، آذربایجان شرقی و همدان آغاز شده و اگر رضایت حداکثری حاصل شود، در مرحله دوم تمام مستمری بگیران که حدود۱۷۰ هزار نفر هستند، تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار خواهند گرفت.» به امید کارآمدی این طرح و کاهش دغدغه های درمان مردمی که همه جوره پای انقلاب ایستاده اند و جانشان را برای وطن می دهند.

کالاهای اساسی را ارزان بخرید

در خوش خوشان فجر و روزهای منتهی به پایان سال و فرارسیدن ماه مبارک رمضان، خبر خوب دیگری هم از دولت برایتان داریم که حتما خوشحالتان خواهد کرد. بگذارید قبل از هرچیز بگوییم که منکر گرانی‌ها و فشارهای اقتصادی این روزها نیستیم و نمی‌خواهیم سرپوش بر واقعیت ها بگذاریم اما این را هم باید بگوییم که دولت برای کاهش این فشارها از هر اهرمی کمک می‌گیرد تا بتواند کمی از بار اقتصادی بکاهد. نمونه اش همین خبری است که می‌خواهیم برایتان بگوییم. خبر رسیده بنا به دستور مستقیم رئیس جمهور، ۳۴ مورد از اقلام اساسی مردم به مدت ۳ ماه با تخفیف ۱۰ تا ۲۵ درصدی و بدون سود به فروش می‌رسد. یعنی از همین حالا تا پایان ماه رمضان می توانید با مراجعه به فروشگاه های زنجیره ای، اقلام اساسی خود را با کمترین نرخ ممکن تهیه کنید و با حال بهتری به استقبال بهار طبیعت و بهار معنویت بروید.

سد اکباتان پربرف شد…

خدا را شکر مدتی است به لطف رحمت الهی و بارش های زمستانی، با خبرهایی خوش خدمتتان می‌رسیم و از احیای تالاب ها و رودها و سدها برایتان می‌گوییم. خبرهایی که حال همه را خوب می‌کند و ما هم حواسمان هست تا مبادا یکی از آن ها از دستمان در برود. خب با این مقدمه می‌رویم سراغ خبری خوش از زاینده رود. به لطف خداوند، چندروزی است که زاینده رود دوباره جان گرفته و نه تنها لبخند بر لب مردمان اصفهان نشانده، بلکه بهانه ای شده برای دورهمی خانواده‌ها در جوار زاینده رود و لذت بردن از منظره نابی که مدت‌هاست مردم اصفهان چشم انتظار آنند. درست مثل همه ما مردم ایران که قلبمان برای زاینده رود می‌تپد و دلمان می‌خواهد همواره جاری بماند و خشکسالی‌اش خدشه‌ای به چهره نصف جهانمان وارد نکند. 

خب برویم سراغ خبر دیگری از همین جنس. حتما می‌دانید که سد اکباتان همدان مدتی است کاملا خشک و از مدار خارج شده. خبری که با شنیدنش دلمان گرفت و حسابی افسوس روزهای پرآبی اش را خوردیم. خبر رسیده که در این روزها، سد اکباتان پرشده از برف سپیدرنگی که شاید بتواند آغازگری برای نجات این سد باشد. گرچه برای بازگشت اکباتان به روزهای اوج، بارش های مستمر و بیشتری لازم است اما خدا را چه دیدید، شاید روزهای خوشی درانتظار اکباتان باشد و دیگر چشم مان به زمین ترک خورده این سد نیفتد‌.

پناهگاهی گرم برای گربه‌ها

بارش برف و سفیدپوشی کوچه و خیابان ها به خودی خود آن‌قدر خوب است که بتوانیم آن را در بسته خبرهای خوب بگنجانیم. لذت کودکان درحال برف بازی و پدر و مادرهایی که هم‌قد کودکان می شوند تا باهم آدم برفی بسازند، همه از زیبایی‌های این رحمت آسمانی است اما همه این‌ها یک طرف و مهربانی مردم یک طرف. به عکس بالا نگاه کنید. شاید در نگاه اول متوجه داستان نشوید اما ما برایتان می‌گوییم. اینجا حیاط خانه ای در لواسانات است. جایی که این روزها ارتفاع برف به حدود نیم تا یک متر رسیده و حتی حیوانات هم به سرپناهی گرم نیاز دارند. جالب است بدانید که صاحبان این خانه هرشب با روشن کردن منقل، شرایطی مهیا می‌کنند تا گربه ها بیایند و شب های منفی چند درجه را در گرمایی نسبی سپری کنند. بالاخره این هم نوعی از خیرخواهی است و احترام به مخلوقات خداوند.

بیایید نماز شکر بخوانیم

انصافا خداوند امسال رحمتش را در حقمان تمام کرد و طوری نزولات آسمانی اش را برایمان فرستاد که مدت ها بود خوابش را هم ندیده بودیم. بیشتر از یک ماهی می‌شود که برف و باران سراسر کشورمان را فراگرفته و بخش زیادی از کمبودهای منابع آبی مان را تامین کرده. گذشته از آن، حال خوش بارش و کیف برف بازی هم به دلخوشی هایمان اضافه شده که با این حساب یک شکرگزاری اساسی به خداوند بدهکاریم و باید هرچه زودتر دست به کار شویم.

قطعا که خودتان در این کار متبحرید و هرکدام، سبک و سیاق خاصی برای شکرگزاری دارید اما درکنار تمام این روش ها خوب است نماز شکر با دستور خاص امام صادق(ع) را هم امتحان کنید. برای خواندن این نماز دورکعتی فقط کافی است نیت کنید و سپس چند دقیقه ای خالصانه به درگاه خداوند بروید. در رکعت اول یک حمد و توحید و در رکعت دوم یک حمد و کافرون بخوانید و در رکوع و سجده رکعت اول، ذکر «الْحَمْدُ للهِ شُکْراً شُکْراً وَ حَمْداً» و در رکوع و سجده رکعت دوم ذکر «الْحَمْدُ للهِ الَّذِی اسْتَجَابَ دُعَائِی وَ أَعْطَانِی مَسْأَلَتِی » را بگویید. می توانید بعد از نماز شکر، دعای سی و هفتم صحیفه سجادیه را بخوانید. نمازتان مقبول حق.

خوش خبر باشید!

و اما سخن پایانی، خبرهای خوبتان را در قالب دلخواه خود (عکس، متن، فیلم، صوت و…) تولید کنید و آن را با هشتگ #خبر_خوب در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا هم دیگران را در حال خوش خودتان شریک کنید و هم ما بتوانیم اخبار شما را بازنشر کنیم. اگر هم تمایل داشتید در هریک از شبکه‌های اجتماعی که فعال هستید، خبرتان را از طریق اکانت khabar_khoub_iran@ یا شماره تلفن ۰۹۳۳۰۸۲۶۳۱۲ برای ما بفرستید. در این جشنواره فرقی نمی‌کند در ایتا و بله و روبیکا و گپ باشید یا در تلگرام و اینستاگرام و توئیتر و واتساپ؛ مهم این است که سهمی در حال خوش اطرافیان‌تان داشته باشید.

منتظر خبرهای خوب شما هستیم. خوش‌خبر باشید.

پایان پیام/

منبع.فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *