سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی از قطعیت بررسی طرح استیضاح وزیرصمت در جلسه فردا یکشنبه مجلس خبر داد و گفت: بر پایه تشریفات قانونی برای حضور در جلسه استیضاح وزیر صمت، از رئیس جمهور دعوت شده است.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور» جلسه استیضاح وزیر صمت سه شنبه برگزار شود/ سخنگوی هیات رئیسه مجلس: جلسه استیضاح فردا برگزار می شود

 سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی از قطعیت بررسی طرح استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه فردا یکشنبه مجلس خبر داد و گفت: بر پایه تشریفات قانونی برای حضور در جلسه استیضاح وزیر صمت، از رئیس جمهور دعوت شده است.

 روز شنبه، سید نظام‌الدین موسوی به خبرنگاران گفت: برای حضور در جلسه فردا (یکشنبه) استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت از رئیس جمهور دعوت شده است و این جلسه بنا بر آیین نامه داخلی مجلس ۱۰ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

سخنگوی هیات رییسه مجلس افزود: براساس تشریفات قانونی برای حضور در جلسه استیضاح وزیر صمت، از رئیس جمهور دعوت شده است اما حضور یا عدم حضور ایشان منوط به تصمیم شخصی است و تا این لحظه درباره حضور رییس جمهور به مجلس توسط دولت اطلاع رسانی نشده است، ولی حق قانونی رئیس جمهور است که در جلسه حضور پیدا کند.

نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: رئیس جمهور فردا می‌تواند در جلسه استیضاح شرکت و یک ساعت در دفاع از وزیر فرصت سخنرانی کند.

وی درباره اینکه آیا احتمال دارد جلسه استیضاح دو شیفته برگزار شود، خاطرنشان کرد: تا این لحظه برنامه‌ای برای برگزاری جلسه یکشنبه صحن مجلس در دو شیفت ریخته نشده است؛ هرچند در صورت طولانی شدن روند استیضاح، صحن علنی مجلس دو شیفت برگزار می‌شود.

تفسیر قانون بر عهده مجلس است

همچنین حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی در واکنش به ارائه درخواست دولت به هیات رئیسه مجلس برای به تعویق انداختن جلسه استیضاح وزیر صمت از یکشنبه به سه‌شنبه هفته جاری، اظهار داشت: طرح استیضاح سید رضا فاطمی امین ۲۸ فروردین در صحن مجلس اعلام وصول شد.

وی بیان کرد: بر اساس آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، از زمان اعلام وصول طرح استیضاح، وزیر مربوطه ده روز فرصت دارد، برای ارائه توضیحات درباره عملکردش در صحن مجلس حضور یابد؛ بنابراین، زمان استیضاح وزیر صمت به تعویق نمی‌افتد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات معاون پارلمانی رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه طبق قانون ده روز فرصت برای برگزاری استیضاح وجود دارد و اگر مبنا روزهای کاری باشد، تا سه‌شنبه هفته جاری فرصت برای برگزاری جلسه استیضاح در مجلس وجود دارد، تصریح کرد: تفسیر قانون بر عهده مجلس شورای اسلامی است و در آیین‌نامه داخلی مجلس عنوان «روز کاری» نیامده است.

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس در هفتم اردیبهشت پاسخ دولت را مبنی بر اینکه امکان تعویق زمان استیضاح نیست، داده است.

در جلسه ۲۸ فروردین ماه مجلس شورای اسلامی، طرح استیضاح سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت طی نامه کمیسیون صنایع و معادن که به امضای ۴۰ تن از نمایندگان رسیده بود، اعلام وصول شد.

طبق ماده ۲۲۳ آیین نامه داخلی مجلس، وزیر صمت حداکثر تا ده روز موظف به حضور در مجلس و ارائه توضیحات در جلسه علنی است، در حالی که امروز محمدحسینی معاون پارلمانی رئیس‌جمهور از ارائه درخواست دولت به هیات رئیسه مجلس برای به تعویق انداختن جلسه استیضاح وزیر صمت از یکشنبه (۱۰ اردیبهشت) به سه‌شنبه(۱۲ اردیبهشت) هفته جاری خبر داده است.

منبع : تابناک

توسط goodnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *