فرمانده سپاه پاسداران با تاکید بر اینکه سپاه همچنان ناشناخته است و سِر قدرت سپاه هم در همین ناشناختگی است، گفت: اگر سپاه در میدان جنگ نیابتی وارد شوداز دور قدرت می سازد. سپاه بلد است چگونه زیر دید و تیر دشمن قدرت بسازد و همواره یک قدرت جاری است.

سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران پیش از ظهر امروز (دوشنبه اول خرداد) در مراسم رونمایی ۲۲ جلد از کتب «سپاه در گذر انقلاب» گفت: آیات زیادی در قرآن وجود دارد که حقیقت سپاه را معرفی می‌کنند و سپاه هم بر پایه همین آیات الهی شاکله خود را شکل داده است.

وی افزود: سپاه از اساس بر سرشت تقوا شکل گرفته است و در این نهاد مردان پاکیزه‌ای حضور دارند. واقعیت این است که سپاه تجسم این آیات است که خداوند قومی را برای دفاع از دینش برمی‌گیرند که خود را در مقابل مردم متواضع می‌بینند اما در مقابل کفار سرسخت و نفوذ ناپذیرند.

فرمانده کل سپاه بیان کرد: خود سپاه به نظر من محصول تجربیات دردناک تاریخ اسلام و بخش هایی از تاریخ ایران است. امام راحل به عنوان یک اعجاز ذهنی همه عبرت‌های تاریخ اسلام را در نظر گرفت و به این نتیجه رسید که اسلام وقتی جاری می‌شود که حکومت تشکیل شود و بدون حاکمیت نمی‌توان قوانین اسلامی را پیاده و عزت مسلمین را احیا کرد. اسلام با قدرت می‌ماند و گسترش پیدا می‌کند و این قدرت خود نیازمند سازمان است. البته قدرت برخاسته از قلب‌ها و ایمان حقیقی مد نظر ما است.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه ما برای از بین بردن سیطره مستکبران نیازمند قدرت هستیم و قدرت ضامن بقای ما است، تصریح کرد: ما به چشم دیده‌ایم که هیچ قدرت ضعیفی در جغرافیای جایگاهی ندارد و جهان امروز برای ضعفا جایگاهی وجود ندارد. ساخت قدرت برای امت در عرصه سیطره مستکبران، منطقی است که فلسفه اصلی وجودی سپاه را شکل می دهد. این هویت حقیقی سپاه است؛ نهادی که بر مبنای سرشت تقوای الهی و ایستادگی در برابر دشمن شکل گرفته است.

فرمانده کل سپاه عنوان کرد: سپاه همیشه در قلب حوادث بوده است و خود یک تاریخ مجسم است. سپاه منظومه‌ای از افکار و قاعده‌ها است برای رسیدن به اهداف متعالی و مقدس است. سپاه شکل سازماندهی شده‌ای از یک تفکر منحصربه‌فرد است. سپاه از هیبت ظاهری قدرت‌ها نمی هراسد و در چشم سپاه هیچ قدرتی جز قدرت خداوند دیده نمی‌شود. سپاه تجسم این حقیقت است که کبریایی از آن خداست و همه ما ‌دون قدرت خدا تعریف می‌شوند. سپاه آموخته اول در قلب و ذهن پیروز بشود و بعد در می آن پیروز شود. سپاه سراسر فکر و اندیشه و قاعده است.

سرلشکر سلامی سپاه را مانند آب جاری دانست و تأکید کرد: آب جاری همواره تغییر شکل می دهد اما ماهیت خود را از دست نمی‌دهد. سپاه نیز چنین است و سیالیت و بن بست‌شکنی از ویژگی‌های سپاه است.

وی ادامه داد: کسی که از چیزی نترسد می‌تواند بر آن غلبه کند. سپاه از ابتدا با قوی‌ترین قهرمانان قدرتمند جهانی روبرو شده است. سپاه در ابتدا با یک جنگ که دارای آرایش همه قدرت‌های زمان بود روبرو شد. اما سپاه اراده همه قدرت‌ها را به اذن خداوند و حمایت‌های امام و مردم و همکاری ارتش نوین که آن هم در جنگ متولد شد و شاخصه‌ای از یک قدرت جدید است؛ در هم شکست و دشمن در هاضمه سپاه هضم شد.

وی افزود: سپاه همچنان ناشناخته است و سِر قدرت سپاه هم در همین ناشناختگی است. هر اتفاقی می‌افتد خداوند راه غلبه را به سپاه یاد می‌دهد. اگر امروز در جنگ اقتصادی است سپاه برای این جنگ ساختار سازی می‌کند و اگر در میدان جنگ نیابتی وارد شود سپاه از دور قدرت می‌سازد. سپاه بلد است چگونه زیر دید و تیر دشمن قدرت بسازد و همواره یک قدرت جاری است.

سرلشکر سلامی تاکید کرد: سپاه نهادی است که با زمان رشد می‌کند اما هندسه سپاه تغییر نمی‌کند و با‌ورها و ارزش‌های سپاه ثابت می‌ماند.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه سپاه در جاری کردن اوامر نائب امام زمان(عج) موفق بوده دست و برای همین هم همیشه موفق بوده است، خاطرنشان کرد: سپاه در سپهر هدایت یک ستاره می‌شناسد و آن هم ولایت است. سپاه در این مسیر آموخته است باید تحت تعلیم و هدایت باشد تا موفق باشد اما تا تحقق وعده‌ها از پا نمی نشیند  و در سپاه امید موج می‌زند. سپاه مجمع نا امیدان نیست بله سپاه مامن امیدواران است.

سرلشکر سلامی در پایان تاکید کرد: سپاه از آرمان‌های خود جدا نشده اما ابزارهای آن مدرن‌تر شده است اما نیروی انسانی مهم‌ترین رکن قدرت سپاه است. آنچه به آن تکیه می‌کنیم ایمان الهی فرزندان این ملت است.

پایان پیام/

منبع:فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *