رئیس دانشگاه شهید بهشتی گفت:

رئیس جمهور هفته ای چهار یا پنج بار با دانشگاهیانی که طرح و ایده داشتند، تماس تلفنی برقرار می کردند تا تاکید کنند این طرح و پیشنهادهایی که از سوی دانشگاهیان مطرح است، گسترش یابد.

محمود رضا آقامیری، رئیس دانشگاه شهید بهشتی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: دانشگاه ها در جامعه نقش تاثیرگذاری دارند و شهید رئیسی به این موضوع باور داشتند. ایشان معتقد بودند، دانشگاه ها به عنوان اتاق فکر کشور عمل می کنند.

وی افزود: برای اولین بار عرض می کنم، رئیس جمهور هفته ای چهار یا پنج بار با دانشگاهیانی که طرح و ایده داشتند، تماس تلفنی برقرار می کردند. برای نمونه بنده، یک پیشنهادی را برای ایشان ارسال کردم، یک روز از دفتر رئیس جمهور تماس گرفتند و گفتند آقای رئیس جمهور می خواهد با شما جلسه برگزار کند. فکر می کردم تنها با بنده این جلسه را برگزار کردند، بعدها متوجه شدم هر فرد دانشگاهی که ایده و پیشنهاد داشت، رئیس جمهور از آن فرد استقبال می کرد و جلسه برگزار یا تماس تلفنی برقرار می کردند تا تاکید کنند این طرح و پیشنهادهایی که از سوی دانشگاهیان مطرح است، گسترش یابد.

آقامیری با اشاره به اهتمام ویژه رئیس جمهور به بودجه دانشگاه ها گفت: دانشگاه ها تنها دستگاهی بودند که بودجه را بالای ۱۰۰ درصد دریافت می کردند و کمتر دانشگاهی را پیدا می کنید که در سال کمتر از ۱۱۵ درصد بودجه دریافت کرده باشد. در حالی که دستگاه های اجرایی ۷۰ تا ۸۰ درصد بودجه را دریافت می کنند. یعنی کسری بودجه برای این دستگاه ها بود و دانشگاه ها مشکل بودجه ای نداشتند. این نشان دهنده اهتمام دولت به دانشگاه ها بود.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی تاکید کرد: با توجه به اینکه انتخابات ریاست جمهوری در پیش است، توقع داریم رئیس جمهور جدید در کنار تواضع، فروتنی و فعالیت عاشقانه با اصحاب فکر و اندیشه شیوه و راه و رسم شهید رئیسی را دنبال کنند.

انتهای پیام // منبع : ایسنا

توسط goodnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *