رییس جمهور گفت: امروز روز پاسدار است، روز فداکاران و جان بر کفانی که از اول انقلاب با مردم بودند و برای منافع کشور و مردم از منافع خود گذشتند.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در مراسم سیزدهمین سالروز ملی فناوری هسته‌ای، اظهار کرد: روز میلاد باسعادت سالار شهیدان و سرور آزادگان جهان امام حسین(ع) که فرهنگ ایستادگی و ایثار، شهامت و شهادت را به ما یاد داد را به محضر همه آزادگان جهان تبریک عرض می کنم. امروز سالروز میلاد بزرگمردی است که راه ایستادگی در برابر ظلم و ستم و دولت‌هایی را که می خواهند ملت ها را زیر ستم خود ببرند را به ما یاد داد.

وی ادامه داد: خوشنودی ما آنجایی است که خوشنودی حق را شاهد باشیم. می دانیم در برابر صبر و ایستادگی خداوند به وعده‌اش عمل می کند و اجر صابرین را به ما خواهد داد.

روحانی گفت: فرهنگ امام حسین(ع)، درسی بزرگ برای ایستادگی ما در برابر آن هایی است که می‌خواهند با فشار بر زندگی مردم ما را از مسیر تعالی باز گردانند.

وی ادامه داد: امروز روز پاسدار است، روز فداکاران و جان بر کفانی که از روز اول انقلاب با مردم بودند و برای منافع کشور و مردم از منافع خود گذشتند. شب‌هایی را کنار سایر نیروهای مسلح و فداکاران صبح کردند که از شب قدر بالاتر  بود.

رئیس‌جمهور گفت: ما می‌توانیم شب قدری بیافرینیم که از آن شب قدر هم بالاتر باشد. هر شبی که تصمیم ما برای رفاه ملت و ایران باشد آن شب شب قدر است. تنها در انتظار شب قدر ماه رمضان نباشید. بیاید همه شب‌های خود را شب قدر بسازیم. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کسانی هستند که شب‌های زندگی خود را شب قدر ساختند.

وی ادامه داد: چرا سپاه به وجود آمد؟ انقلاب به پیروزی رسید. دشمنان انقلاب تلاش می کردند حداکثر این انقلاب چند ماه بیشتر نباشد. انواع توطئه‌ها را انجام می دادند. یکی از آن‌ها ترور بود. گروه هایی را در دامن خود پرورش دادند تا مسئولین و انقلابیون را به خاک و خون بکشند، تا ایران برگردد به دورانی که زیر سلطه امریکا بود.

روحانی افزود: ما نیاز داشتیم تا گروهی امنیت را برای مردم به ارمغان بیاورد، در راس این حرکت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود. آن روزی که در شهرها گروهک های منافق که مردم را ترور کردند و دستگیر می شدند چه کسانی بودند که به خانه های تیمی حمله می کردند و دستگیر می‌کردند. در راس آن‌ها سپاه بود.

وی خاطرنشان کرد: چه کسانی بودند که در برابر متجاوزین ایستادند؟ این ملت ایران، ارتش، نیروی انتظامی و عشایر ما بود و یکی از کسانی که در راس بود، سپاه انقلاب اسلامی بود.

روحانی تصریح کرد: شما می خواهید سپاه در راس حملات آمریکا و صیهونیست نباشد؟ تمام توطئه‌هایی که آن‌ها علیه انقلاب کردند در چهل سال گذشته منجر به شکست شد. همه اقوام و ادیان و مردم دوشادوش هم ایستادند و سپاه انقلاب اسلامی در این میان پرچمدار بزرگی بود.

وی گفت: آمریکا گروهی که عمل و آرمانش مبارزه با تروریسم بوده را تروریست می خواند.

رئیس جمهور گفت: ملت ایران قربانی تروریستی است که بدست ابر قدرت‌ها ایجاد شده است. به من نشان دهید ملتی که در یک شب ده‌ها تن نماینده مجلس، روسای قوای‌شان و وزیرشان به شهادت می رسند. آن نخست وزیری و رئیس جمهوری که به دست تروریست ها شهید شده را نشان دهید.

توسط goodnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *