بسمه تعالی / دیگر آبروی مومن اندازی کعبه حرمت ندارد .

 زیرا هر کسی می تواند به هر بهانه ای و یا با طرح شکایتی آبروی مومنی را ببرد و سرانجام حتی از او پوزش نیز نخواهد .

 نمی دانم  بشر به کدام سو می رود و چرا حرمت انسانها که بسیار ارزشمند می باشد بازیچه دسته آدمیان گردیده است . متاسفانه در این میان دستگاه قضایی نیز این قبیل انسانها را حمایت می کند که با طرح دعاوی و اتهام زنی های پوچ ویا با طرح عناوین مجرمانه باعث هتک حرمت و حیثیت انسان ها در جامعه می گردند .

 جالب است بدانیم اگر در مجازات افرادی که با توهین و افترا و هتک حیثیت دیگران موجب بی آبرویی شخص و خانواده‌اش می‌شوند، تشدید ی صورت می گرفت ، شاید بیش از ۸۰ درصد آمار جرائم قتل نفس و ضرب و جرح در جامعه امروز کاهش می یافت .

 فی نفسه آدمی با شنیدن توهین های رکیک و یا هتک حیثیت ش برآشفته می گردد و با بیان کننده آن مطالب درگیر می شود که گاها متاسفانه اتفاقاتی وحشتناک بوجود می آید .

 چه قتل ها که بر اثر بیان فحش ها و تهمت ها و  توهین هایی اتفاق افتاده است که هم مقتول و هم قاتل و حتی خانواده این دو دسته آسیب های غیرقابل جبرانی را متحمل گردیدند

 اگر قانون گذار در این قبیل جرایم با وضع مجازاتهای شدید می توانست با خاطیان برخورد نماید ، مطمئن باشید خیلی از اتفاقات این چنینی هیچ گاه رخ نمی داد ولی از آنجایی که شخص می بیند که توهین کننده به خود در نهایت به مقداری وجه ریالی جریمه خواهد شد پس ناگزیر ، خود دست به اقداماتی غیرقانونی می زند که آثارش او و خانواده اش را را در بر خواهد گرفت و مسیر تباهی را برایش باز می نماید .

فی المثل در مواردی میبینیم افراد با مراجعه به موسسه ما ابتداً سعی در مجاب  کردن مدیران موسسه و یا وکلای خود برای پیگیری امورات حقوقی و مباشرت ایشان دارند و در ازای پرداخت حق الزحمه ، پرونده خود را به ما می سپارند اما چندی بعد که پرونده ایشان پیگیری گردید و به سرانجام رسید ، برای آنکه حق الزحمه خود را پرداخت ننمایند یا از پرداخت الباقی سر باز زنند مبادرت به بیان مطالبی که تهمت ، افترا و صد افسوس دروغ می باشد می نمایند و متاسفانه با طرح دعاوی در دادسراها سعی در هتک حرمت مجموعه دارند و در راستای اثبات این مطالب دروغ  به هر وسیله‌ای نیز متوسل می گردند ، از شاهدان دروغین تا جعل اسناد و مدارک !!!

 حتی مواردی داشتیم که با تهمت به وکیل پرونده خود سعی داشتند تا برای پرونده  خود اعاده دادرسی بگیرند ، جالب اینجاست که قضات رسیدگی کننده به این قبیل از پرونده ها، اگر کمی دقت نمایند متوجه خواهند شد که شاکی به دنبال چیست؟

 آیا واقعاً حق با او میباشد؟ آیا به واقع در حقش اجحافی صورت گرفته است ؟

 خوبست بدانیم که اکثر این قبیل پرونده ها مدارک‌شان خود گویای حقیقت است .  فقط جای تاسف آنجاست که پس از اثبات کذب بودن ادعاهای شاکی، قانون آنگونه که باید و شاید نمی‌تواند او را تنبیه کند تا بار دیگر به شخص یا اشخاص محترم جامعه اتهام زنی نکند و با آبروی انسان ها که حرمتش از خانه خدا بالاتر است بازی ننماید .

 امیدواریم قانونگذاران سرزمین اسلامی ما برای این قبیل موارد که در جامعه امروز ما بسیار نیز مشاهده می شوند تصمیمات موثر و متقنی را اتخاذ نمایند . انشاالله  سید روح اله اسحاقی

 

#SAAOK

توسط goodnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *