یک متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری به بیان نکاتی در خصوص آزمایش ویروس کرونا پرداخت.

چه کسانی باید آزمایش کرونا بدهند؟ / کودکان به هیچ وجه در اجتماع حضور نداشته باشندشاهین علیزاده در گفت‌وگو با میزان بیان کرد: افرادی که بیشتر از سایرین از منزل خارج می شوند و محیط فعالیتشان پر تراکم است، در صورت داشتن علائم کرونا حتما باید مشخص شود که مبتلا به کرونا هستند یا نه.تشخیص این بیماری از ۳ طریق دادن تست پی سی آر، سی تی اسکن ریه و داشتن علائم و تشخیص توسط پزشک صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: در صورتی که تست کووید مثبت شود، فرد باید دو هفته در قرنطینه بماند و اگر بیماری توسط سی تی اسکن تأیید شود، بیمار باید ۷ روز پس از پایان علائم به جامعه باز گردد.

این متخصص بیماری های عفونی افزود: در حال حاضر بیماران مبتلا به کرونا بیشتر علائمی نظیر تب با درجه پایین، ضعف، خستگی، سرفه، تنگی نفس، تهوع، درد شکم، اسهال دارند و در صورت داشتن این نشانه ها و همچنین ارتباط با فرد مبتلا، افراد باید تست بدهند و یا از طریق سی تی اسکن ریه نسبت به تشخیص این بیماری اقدام کنند.

علیزاده ضمن تأکید به استفاده از ماسک به ویژه در مکان های با تراکم جمعیت بالا، اظهار داشت: بهتر است افراد در اجتماعات حضور نداشته باشند، اما در صورتی که مجبور شدند، حتما باید از ماسک استفاده کنند.

وی گفت: استفاده از ماسک هم سبب جلوگیری از مواجهه با افراد دیگر می شود و هم اینکه ترشحات تنفسی خود فرد را مدیریت می کند.

این متخصص بیماری های عفونی عنوان کرد: استفاده از ماسک نه تنها موجب بروز مشکلات تنفسی نمی شود، بلکه حکم بازدارندگی دارد و استفاده از آن برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا ضروری است.

علیزاده تأکید کرد: کودکان به هیچ وجه نباید در اجتماعات حضور داشته باشند، اما اگر آنها مجبور شدند در جمع حاضر شوند، باید در مدت کوتاهی در آنجا باشند و حتما از ماسک استفاده کنند، چرا که استفاده از ماسک برای کودکان در کوتاه مدت مشکلی به وجود نمی آورد.

وی متذکر شد: با توجه به اینکه پی سی آر به مقدار کافی در کشور وجود دارد بهتر است ، افرادی هم که علائم خفیف کرونا را دارند یا از طریق آزمایش و یا از طریق سی تی اسکن نسبت به تشخیص دقیق اقدام کنند.

این متخصص بیماری های عفونی گفت: افرادی که آزمایش پی سی آر می دهند، باید تا دریافت جواب در قرنطینه بمانند و از ارتباط با سایر افراد خود داری کنند

××××××××××××××××××××××××××××××××××××

منبع:میزان

#صبای عدالت اریانا

‌#saaok

 

توسط goodnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *