در جمع خبرنگاران مطرح شد:
مسجدی در خصوص اینکه آیا نتایج علت فوت متهم منصوری به مراجع قضایی اعلام شده است یا خیر؟، گفت: به جهت اینکه در حوزه سم شناسی و پاتولوژی فرآیند‌های آزمایشگاهی برای آماده سازی لام‌های تشخیصی طولانی است، امیدواریم بتوانیم در یکی دو هفته آینده پاسخ را به مراجع قضایی اعلام کنیم.

آخرین وضعیت تعیین علت فوت متهم منصوری/ کاهش ۱۶ درصدی فوتی‌های ناشی از تصادفات عباس مسجدی رییس سازمان پزشکی قانونی کشور در حاشیه مراسم رونمایی از مستند کاشف در جمع خبرنگاران در خصوص نقش و جایگاه پزشکی قانونی در پرونده‌ها عنوان کرد: پیشگیری یکی از موضوعاتی است که به طور جدی در راستای اهداف قوه قضاییه در حال پیگیری است که این امر مستلزم آگاهی بخشی عمومی است.

مسجدی افزود: اطلاعات مورد نیاز در خصوص فعالیت‌های سازمان پزشکی قانونی توسط ابزار رسانه و هنر را به مردم منتقل کرده ایم و مستند امروز در همین راستا است که مردم با توانمندی و استانداردسازی علمی کارکنان آشنا شوند و بدانند که پزشکی قانونی دست از احقاق حق و اجرای عدالت برنخواهد داشت و با تجهیزات مسائل آموزشی و علمی به دستگاه قضایی برای احیای حقوق مردم کمک می‌کند.

رییس سازمان پزشکی قانونی در خصوص اینکه آیا نتایج علت فوت متهم منصوری به مراجع قضایی اعلام شده است یا خیر؟ گفت: از حدود ۱۰ روز پیش که جنازه متوفی منتقل شد بررسی‌های اولیه و معاینه جسد انجام شده است و به جهت اینکه در حوزه سم شناسی و پاتولوژی فرآیند‌های آزمایشگاهی برای آماده سازی لام‌های تشخیصی طولانی است، امیدواریم بتوانیم در یکی دو هفته آینده پاسخ را به مراجع قضایی اعلام کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا زمان مرگ را تشخیص داده‌اید؟ گفت: تا زمانی که آزمایش‌ها برای ما مشخص نشود، زمان را مشخص نمی‌کنیم.

********************************************

منبع : میزان

#صبای عدالت آریانا

#saaok

توسط goodnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *