رئیس قرارگاه عمار با بیان اینکه نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران برای هجوم به هیچ کشوری نیست، گفت: با اینکه تهدید بالفعلی وجود ندارد رزمایش ذوالفقار ۹۹ ارتش مخیله دشمن را از هر گونه اقدام به تهدید خالی می‌کند.

حجت‌ الاسلام مهدی طائب در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به رزمایش مشترک ذوالفقار ۹۹ ارتش که در گسترهٔ دو میلیون کیلومتر مربعی از شرق تنگه هرمز، دریای عمان و شمال اقیانوس هند برگزار شد، گفت: نیروهای مسلح ایران یک پیام برای همه دنیا دارند و آن این است که نیروهای مسلح برای هجوم به هیچ کشوری نیست بلکه تنها ابزاری برای بازدارندگی دشمنان است.

رزمایش‌ها برای تصویرسازی و روشن ‌ساختن توانمندی‌هاست

وی افزود: رزمایش‌ها در حقیقت تصویرسازی و روشن ‌ساختن این توانمندی است و در نقطه‌ای که احساس تهدید، احتمال تهدید، و یا حتی اگر امکان تهدید در آینده در ذهن دشمن خطور کند، در همان منطقه نمایش قدرت باید ظاهر شود که طییعتاً این اقدام بازدارندگی به همراه دارد.

رئیس قرارگاه عمار خاطر نشان کرد که رزمایشی که نیروهای مسلح ارتش جمهوری اسلامی انجام دادند، با اینکه تهدید بالفعلی وجود ندارد ولی تأثیر فراوانی در بازدارندگی داشت که مخیله دشمن را از هر گونه اقدام به تهدید خالی می کند.

رزمایش مشترگ ذوالفقار ۹۹ ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور نیرو‌های چهارگانه این نیرو شامل نیرو‌های زمینی، دریایی، هوایی و پدافند، روز‌های پنجشنبه، جمعه و شنبه – ۲۰ الی ۲۲ شهریور ۹۹ – در در گستره‌ای به وسعت ۲ میلیون کیلومتر مربع از شرق تنگه هرمز، دریای عمان و شمال اقیانوس هند برگزار شد. در این رزمایش برای اولین بار از برخی تجهیزات کاملاً بومی نظامی رونمایی شد.

*******************************************************

منبع : میزان

#صبای عدالت آریانا

#SAAOK

توسط goodnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *