رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: مفتخریم چهلمین سالگرد دفاع مقدس را که نشان هویت ملت، امنیت ملی و عزت ایران اسلامی شد را گرامی بداریم. وظیفه می‌دانیم آن دوران زرین را زنده نگه داریم و از ارزش‌های والای آن پاسداری کنیم.

 سرلشکر محمد باقری در آیین تجلیل و تکریم سراسری یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس که به صورت تصویری در محضر رهبر انقلاب در حال برگزاری است، گفت: سرلشکر باقری خطاب به رهبر معظم انقلاب گفت: جمع حاضر که امروز توفیق شرفیابی محضر حضرت عالی پیدا کرده‌اند، جمعی از فرماندهان نیرو‌های مسلح، مسئولین کشوری، نمایندگان مجلس، پیشکسوتان جهاد و دفاع مقدس، فرماندهان ورزمندگان مدافع حرم اهل بیت (ع)، خانواده معظم شهدا وایثارگران، جانبازان و آزادگان عزیز، بسیجیان دلاور، مداحان اهل بیت و فعالان عرصه‌های ادبیات، سینما، تئاتر موسیقی و هنر‌های تجسمی دفاع مقدس در سطح ملی و استانی در سراسر کشور هستند.

رییس ستاد کل نیرو‌های مسلح با بیان اینکه امروز ما مفتخریم چهلمین سالگرد دفاع مقدصس که تضمین کننده حیثیت کشور، هویت ملت، امنیت ملی و عزت و شکوه ملت بزرگ ایران اسلامی شد را گرامی بداریم افزود: ما وظیفه خود میدانم که آن دوران زرین و قطعه نورانی در تاریخ کشور را زنده نگه داریم و پاسداری کنیم.

وی عنوان کرد: ما مصمم هستیم تاریخ دوران دفاع مقدس که ذخیره گرانبها برای رشد ملی، پیشرفت کشور، عزت، امنیت، سلامت، استقلال و آزادی نسل فعلی و نسل‌های آینده می‌باشد را حفظ کنیم و آن را از هر گونه انحراف مصون بداریم و نگذاریم آن دوران سراسر افتخار به فراموشی سپرده شود.

سرلشکر باقری بیان داشت: اجازه می‌خواهم گزارشی از وضعیت حفظ آثار و نشر و ترویج آثار دفاع مقدس و مقاومت در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی را محضر حضرت عالی تقدیم کنم.

رییس ستاد کل نیرو‌های مسلح با اشاره به برنامه‌های گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس گفت: تهیه و تصویب دستورالعمل گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس با شعار ما «قوی هستیم» در هیئت امنای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و ابلاغ به کلیه سازمان‌های کشوری و لشکری و توجیه فرماندهان و مسئولان در نیرو‌های مسلح و مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی از جمله این اقدامات بوده است.

وی تصریح کرد: با تلاش همه مسئولان عزیز در سراسر کشور بحمدالله هم اکنون ۵۰۵ ستاد کشوری، لشکری، استانی و شهرستانی برای گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس فعال شده اند.

سرلشکر باقری افزود: از سوم خرداد ما به مدت ۴۳ هفته تا پایان سال ۹۹ برنامه ریزی شده تا برنامه‌ها به صورت متنوع و جذاب اجرا شوند.

رییس ستاد کل نیرو‌های مسلح بیان داشت: تعداد برنامه‌های اصلی سازمان‌های لشکری و کشوری در مرکز و استان‌های کشور ۴ هزار و ۶۸۸ برنامه، و همچنین برنامه‌های سازمان صدا و سیما تعداد ۲۱ هزار و ۸۱۳ برنامه در نظر گرفته شده که مجموعا ۲۶ هزار و ۵۰۱ برنامه در طول سال ۹۹ ویژه گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در کشور در حال اجرا است.

وی تاکید کرد: هماهنگی در حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بدین شرح انجام شده که شامل ۱. جلسه هیات امنای حفظ ارزش‌ها و نشر آثار دفاع مقدس با حضور فرماندهان سازمان‌های نیرو‌های مسلح، وزرا، ر وسای دستگاه‌های کشوری و عمومی با مسئولیت رییس ستاد کل برای سیاست گذاری و هماهنگی‌های کلان در سراسر کشور، به طور سالیانه برگزار می‌شود و بحمدالله تاکنون ۱۱ آیین نامه کلان و اصلی در این جلسات مطرح و به تصویب رسیده است و برای اجرا ابلاغ شده است.

سرلشکر باقری عنوان کرد: برگزاری فصلی شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در ا ستان‌ها با مسئولیت استاندار و با حضور نمایندگان، ولی فقیه و مسئولان لشکری و کشوری برای همکاری‌های فی ما بین که در چهار سال گذشته ۴۱۷ جلسه در استان‌های کشور برگزار شده است.

رییس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: حضور فعال و موثر مسئولان بنیاد حفظ آثار در شورای اجتماعی کشور و شورای فرهنگ عمومی و همچنین مدیران کل استانی در شورای ذی ربط در استان‌ها برای بهره گیری از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های شورا‌های ذکر شده از دیگر برنامه‌ها بوده است.

وی عنوان کرد: تعامل و همکاری با شورا‌های شهر و شهرداران برای بهره گیری از امکانات و توانمندی‌های موجود در آن‌ها به ویژه برای ساخت موزه‌ها ویادمان‌های دفاع مقدس از دیگر اقدامات بوده است.

سرلشکر باقری گفت: ارتباط مستمر و فعال با رسانه‌ها اعم از خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها و به ویژه رسانه ملی برای نشر و ترویج فرهنگ دفاع مقدس و مقاومت از دیگر برنامه‌های ما بوده است.

رییس ستاد کل نیرو‌های مسلح افزود: اقدامات انجام شده در اجرای فرامین و تدابیر فرمانده معظم کل قوا، شامل ۱. صد برابری کردن تولیدات فرهنگی و ادبی به ویژه کتاب روند رو به رشدی در حوزه تولید آن داشته‌ایم به طوری که در سال ۹۴ حدود سه و نیم درصد از عناوین کتاب‌ها در کشور به موضوعات دفاع مقدس اختصاص داشت و در سال ۹۸ این عدد به ۱۹ درصد افزایش پیدا کرده است که ۱۱ درصد آن متعلق به بنیاد حفظ آثار بوده است.

وی تصریح کرد: اقدام دیگر در این باره توجه ویژه به تولید و انتشار کتب صوتی با موضوع دفاع مقدس و تبدیل آن به نرم افزار کاربردی ویژه تلفن‌های هوشمند به طوری که در ۴ سال گذشته قریب به ۶۰۰ عنوان کتاب فرایند مذکور را طی کرده اند. نظارت بر تولید و انتشار ۴ هزار عنوان کتاب ادبی و تاریخی دفاع مقدس در ۴ سال گذشته برای جلوگیری از تحریف ارزش‌های دفاع مقدس از دیگر این اقدامات بوده است.

سرلشکر باقری گفت: همچنین تقویت نهضت خاطره گویی از سوی فرماندهان و رزمندگان دفاع مقدس با برپایی جلسات خاطره گویی در اقصی نقاط کشور و همچنین برگزاری کارگاه‌های آموزش و خاطره گویی به طوری که در ۴ سال گذشته قریب به ۱۵۰۰ مراسم و ۳۵۰ کارگاه آموزشی و توجیهی برگزار شده است.

رییس ستاد کل نیرو‌های مسلح خاطر نشان کرد: برگزاری ۳۰۰ جلسه نقد کتب دفاع مقدس در سراسر کشور نیز از دیگر اقدامات ما بوده است همچنین اهتمام و تو جه به امر ساخت و تکمیل، تجهیز و بهره برداری از موزه‌های دفاع مقدس در سراسر کشور به عنوان پایگاه محوری برای پیشکسوتان و جوانان و نوجوانان به طوری که در سال ۹۶ تعداد ۱۱ موزه دفاع مقدس در ۱۱ استان کشور بهره برداری شد بحمدالله با تلاش عزیزان در بنیاد حفظ آثار وهمکاری دولت محترم و به ویژه استانداران و شهرداران ۸ موزه آ‌ماده بهره برداری است.

وی گفت: در حال حاضر پس از افتتاح ۸ موزه فوق کشور دارای ۲۳ موزه دفاع مقدس است که انشاالله در سال ۱۴۰۴ موزه‌های دیگری در سایر استان‌های کشور به بهره برداری می‌رسد و کشور دارای ۳۶ موزه دفاع مقدس و یک موزه بین المللی استکبار ستیزی در طبس خواهد شد.

*************************************************

منبع : میزان

#صبای عدالت آریانا

#SAAOK

توسط goodnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *