تهدید آمریکا به بستن سفارت خود در بغداد، پاسخ قطعی دولت عراق را به این گزافه گویی در پی اشغال این کشور، ضروری کرده است.

برخی وقایع وجود دارد که سفارتخانه‌های برخی کشور‌ها همچون آمریکا به خاطر تیره شدن روابط تعطیل شده است؛ کوبا در انقلاب خود سفارت آمریکا را تعطیل کرد و تا چند سال پیش نیز آمریکا و کوبا مناسبات سیاسی نداشتند، اما در زمان ریاست جمهوری «باراک اوباما»، سفارت آمریکا در «هاوانا» بازگشایی شد؛ هر چند کوبا در این تصمیم خود اشتباه کرد، چرا که ذره‌ای از دشمنی‌های آمریکا علیه مردم کوبا کاسته نشد.
انقلاب اسلامی با تسخیر لانه جاسوسی پیشقراول اقدامی بود که هیچ کشور و مردمی حتی تصور آن را هم در ذهن خود نداشتند و جرأت دست زدن به چنین کاری را در خود نمی‌دیدند؛ هم اکنون کشور‌هایی در دنیا هستند که در اسارت آمریکا قرار دارند، مردم آن کشور‌ها نیز به خاطر حضور نیرو‌های آمریکایی در خاک کشور خود، ناراضی و عصبانی هستند، اما سرسپردگی دولت‌های حاکم به آمریکا مانعی بر سر راه واکنش مردم است.

 

ژاپن، کره جنوبی و برخی دیگر از کشور‌ها در دنیا اسیر سلطه آمریکا شده‌اند؛ اقداماتی که نیرو‌های نظامی آمریکایی مستقر در خاک کره جنوبی و ژاپن انجام می‌دهند باعث ناخرسندی مردم این کشور‌هاست.
اقدامات غیر اخلاقی، بار‌ها با اعتراض مردم این دو کشور روبرو شده، اما دولت‌های حاکم واکنشی از خود نشان نداده‌اند.
انقلاب اسلامی با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در تهران کار را یکسره کرد و به نفوذ و دخالت‌های آمریکا در امور داخلی ایران پایان داد.
اکنون عراق گرفتار دخالت‌ها و حضور آمریکا در امور داخلی خود است؛ آمریکا پس از اشغال عراق برای سرنگونی رژیم صدام در این کشور تاکنون حضور داشته و حتی در تدوین قانون اساسی این کشور نیز دخالت مستقیم داشت؛ آمریکایی‌ها قانون اساسی این کشور را به گونه‌ای تنظیم کرده‌اند که عراق تاکنون نتوانسته است یک دولت قدرتمند و مستقل داشته باشد و یکی از ضعف‌های سیاسی این کشور مشکل تشکیل دولت است.
اکنون آمریکا به خاطر مخالفت‌های مردمی، جریان‌های سیاسی در عراق و حملات راکتی به سفارت خود، قصد دارد سفارت را در بغداد تعطیل کند و در این تصمیم خود، عراق را تهدید کرده است؛ چنین اتفاقی برای عراق مبارک است.
اکنون آمریکایی‌ها با تهدید دولت و ملت عراق قصد ترک خاک این کشور را دارند؛ آمریکا با سیاست طلبکارانه و تهدید یک کشور و ملت آن تصمیم به تعطیلی سفارت خود کرده، اما اگر این سفارت که همچون سفارت آمریکا در ایران که لانه جاسوسی و مرکز توطئه علیه ایران بود، کارکنان آن و نیرو‌های آمریکایی اخراج شده بودند، نه تنها آمریکایی‌ها نمی‌توانستند واکنشی نشان دهند، بلکه عزت و استقلال سیاسی عراق نیز حفظ شده و مستحکم‌تر شده بود.
اکنون نیز دولت و ملت عراق از تهدید آمریکا نباید بیم داشته باشند و اتفاقاً باید از تصمیم مذکور استقبال کنند؛ دولت و ملت عراق نباید نگران اشغال سفارت آمریکا در بغداد باشند؛ آیا آمریکا در طول سال‌ها اشغال خاک عراق، به قوانین بین‌المللی پایبند بوده است؟
آمریکا نه تنها قوانین بین‌المللی را در اشغال عراق زیر پا گذاشته، بلکه تمامیت ارضی این کشور را نادیده گرفته و در سال‌هایی که عراق را اشغال کرده هزاران نفر از مردم عراق را قتل عام کرده است.
پس بسته شدن سفارت آمریکا در بغداد نه تنها زیر پا گذاشتن قوانین بین‌المللی نیست؛ بلکه اقدامی است در راستای پایان دادن به همه درد و رنج‌هایی که مردم مسلمان این کشور در طول بیش از ۲۰ سال اشغالگری آمریکا تحمل کرده‌اند.
**************************************************
منبع : میزان
#صبای عدالت آریانا
#SAAOK

توسط goodnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *