معاون منابع انسانی دادگستری کل استان تهران اصلی‌ترین وظیفه معاونت منابع انسانی را حفظ و پرورش استعداد‌های نیرو‌های قضایی و اداری دانست.

محمدرضا مرادی حقگو، معاون منابع انسانی دادگستری کل استان تهران در حاشیه بازدید از بخش‌های مختلف مدیریت روابط عمومی استان تهران اصلی‌ترین وظیفه معاونت منابع انسانی را حفظ و پرورش استعداد‌های نیرو‌های قضایی و اداری دانست.

معاون منابع انسانی دادگستری کل استان تهران گفت: معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی با ادغام دو معاونت سابق در یکدیگر ایجاد و اهم فعالیت‌های آن‌ها با هم تجمیع و وظایف بیشتری به آن اختصاص یافته است و در حال حاضر طراحی و تدوین برنامه‌های جدید و متحول کننده برای پیشبرد اهداف این معاونت در جریان است تا نیاز مخاطبان و مراجعین آن که همکاران قضایی و اداری هستند را تامین کند.

وی با تشریح بخش‌های معاونت منابع انسانی دادگستری تهران اظهار کرد: مدیریت‌های امور اداری و قضایی، آموزش و پژوهش و امور فرهنگی دادگستری کل استان تهران از جمله بخش‌های تشکیل دهنده این معاونت هستند که هر کدام وظایف مستقل، مجزا و تخصصی را بر عهده دارند.

مرادی حقگو در خصوص برنامه‌های اجرایی در حوزه آموزش قضات و کارکنان اداری اظهار کرد: برای معاونت منابع انسانی تقویت علم و دانش و همچنین اطلاعات حقوقی همکاران قضایی و اداری اهمیت فوق العاده زیادی دارد؛ زیرا به میزانی که مدیریت آموزش و پژوهش ما قوی باشد، طبیعتاً سطح علمی، دانش و اطلاعات همکاران بیشتر شده و در زمینه فعالیت شغلی و تخصصی آن‌ها تاثیرگذار خواهد بود.

وی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در حال حاضر فقط کلاس‌های آموزشی به صورت آنلاین برگزار می‌شود و با این وجود تلاش داشتیم تا در این دوره‌های مجازی خلاء برگزاری دوره‌های آموزشی حضوری را تا حد امکان جبران کنیم.

مرادی حقگو گفت: همکاران استقبال خوبی از آموزش‌های مجازی داشته اند بطوری که این دوره از نرم افزاری با ظرفیت ۲۰۰ نفر آغاز شد و در حال حاضر با توجه به تقاضای بالای همکاران کلاس‌های مجازی را با ظرفیت بالای ۵۰۰ نفر افزایش داده ایم.

وی در خصوص برنامه‌های حمایتی و تشویقی برای کارکنان اداری متذکر شد: معاونت منابع انسانی حفظ و پرورش استعداد‌های نیرو‌های قضایی و اداری را یکی از اصلی‌ترین وظایف خود می‌داند و تلاش داریم تا بهترین خاستگاه برای رشد و پیشرفت همکاران باشیم تا با این پشتوانه حمایتی سلسله مراتب اداری و قضایی را طی کنند.

معاون منابع انسانی دادگستری کل استان تهران افزود: در موضوع پیگیری امور اداری کارکنان تاکنون قدم‌های خوبی برداشته ایم و با پیشنهاد به معاون منابع انسانی قوه قضاییه در خصوص افزایش فوق العاده شغل مدیران دفاتر قضایی، با پیگیری‌های مستمر کارشناسان مربوطه در معاونت راهبردی قوه قضاییه و تلاش‌های فراوان و زحمات زیادی که همکارانمان متحمل شدند موفق به افزایش فوق العاده شغل مدیران دفاتر قضایی شدیم و به دنبال آن، این موضوع هم به کل کشور تعمیم داده شد.

وی خاطرنشان کرد: اقدامات دیگری هم در راستای ساماندهی به وضعیت استخدامی کارکنان در دستور کار داریم از جمله تعداد زیادی از کارکنان شاغل به صورت قرارداد کار معین هنوز تبدیل وضعیت نشده و مکاتبه‌ای در این رابطه از طرف ریاست کل دادگستری استان تهران با مبادی ذیربط صورت گرفته که امیدواریم هر چه سریع‌تر بعد از تشریفات اداری مربوطه تبدیل وضعیت نیرو‌ها نیز به صورت پذیرد.

مرادی حقگو در ادامه گفت: اصلاح امور اجرایی طولانی و زمانبر یکی از اهداف کوتاه مدتی بوده است که مانع ارتقاء همکاران و باعث ایجاد خلا و توقف در کار‌ها می‌شد و به همین خاطر همکاران مربوطه را با ایجاد انگیزه تشویق کردیم که به نحوی حتی در ایام تعطیلات فعالیت داشته باشند که دیگر کار معوق نداشته و چندین ماه هم کار همکاران را سریعتر به انجام برسانیم و از این طریق طبقه افرادی که مستعد دریافت آن هستند تا پایان اسفند ماه اقدام شده است.

وی ادامه داد: در خصوص رتبه و ارزشیابی نیز در سال جاری تلاش‌های بسیارخوبی صورت گرفته به طوری که در صورت تایید نتایج ارسالی در بازه زمانی یک ماه آینده، همه متقاضیان، رتبه خودشان را اخذ و ابلاغ‌های جدید صادر خواهد شد.

وی تاکید کرد: در خصوص اخذ رتبه و طبقه قول مساعد خواهیم داد که هیچ دیونی برای سال آینده نداشته باشیم تا همکاران عزیز نگران آن باشند که ابلاغشان تا اواخر اسفندماه صادر نشود؛ مگر مواردی که ارزشیابی آن‌ها به ما ارائه نشده و به دلایلی نمره مربوطه را ندارند.

معاون منابع انسانی دادگستری تهران در خصوص اجرای برنامه‌های تحولی برای کارکنان اداری در عین حال اظهار کرد: ما برای شروع تحولات برای مدیران دفاتر قضایی بعد از بررسی‌های جامع به این نتیجه رسیدیم که می‌توانیم ظرفیتی بر طبق قانون مدیریت خدمات کشوری برای آنان ایجاد کنیم و در همین راستا در خصوص سایر مشاغل هم مطالعات تکمیلی را انجام خواهیم داد تا شاهد بهبود وضعیت شغلی و مراتب اداری همکاران باشیم.

*************************************************
منبع : میزان
#صبای عدالت آریانا
#SAAOK

توسط goodnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *