سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه تبلیغات انتخابات به صورت رسمی بعد از اعلان شورای نگهبان است گفت: امروز جلسه سوم برگزار شد در تلاش هستیم که تا پایان مهلت ۵ روزه دوم نتایج را اعلام کنیم.

 «عباسعلی کدخدایی» در تشریح جلسه سوم رسیدگی به صلاحیت داوطلبین انتخابات ریاست جمهوری گفت: در نوبت صبح این جلسه، پرونده‌هایی مورد بررسی قرارگرفت.

وی با بیان اینکه دقت در بررسی پرونده‌ها زیاد است، تاکید کرد: به واسطه این دقت، وقت زیادی از اعضای شورای نگهبان گرفته می‌شود همچنین ما بعدظهر نیز جلسه بعدی را خواهیم داشت.

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه ما در فرصت ۵ روزه دوم هستیم تاکید کرد: در تلاش هستیم تا پایان مهلت ۵ روزه دوم نتایج بررسی‌ها را اعلام کنیم.

کدخدایی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه این شورا تاکنون به چند پرونده رسیدگی کرده است، بیان داشت: بنده در این زمینه آمار دقیق نگرفته‌ام و با این حال هر روز تعدادی از پرونده‌ها مطرح می‌شود. برخی از این پرونده‌ها لازم است که کارشناسی بیشتری روی آن انجام شود و به همین خاطر این پرونده‌ها به کارشناسان ارجاع داده می‌شود تا مطالب و مستندات پرونده را دقیق‌تر کرده و ارائه کنند لذا همچنان این فرآیند نسبت به مابقی افرادی که ثبت نام کردند، ادامه دارد.

وی در واکنش به آغاز تبلیغات برخی داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری در فضای مجازی اظهار داشت:بنده بار‌ها عرض کردم که تبلیغات انتخاباتی به صورت رسمی بعد از اعلام نظر شورای نگهبان خواهد بود یعنی تا قبل از آن هرگونه تبلیغات ممنوع است، اما متاسفانه برخی از افراد رعایت نمی‌کنند، به ویژه در فضای مجازی که ظابطه خیلی روشنی هم برای آن تعین نشده، اما ما با دوستانمان در وزارت کشور و سایر دستگاه‌های ذی ربط در تماس هستیم و از همه دستگاه‌ها خواستیم که گزارشی از تبلیغات زود هنگام داوطلبین برای ما ارسال کنند تا ما این موارد را در بررسی‌ها مدنظر قرار دهیم.

*******************
 منبع : خبرگزاری میزان –

توسط goodnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *