باسمه‌تعالی

 

نمایندگان محترم استان گیلان

 

سلام‌ٌعلیکم؛

 

احتراماً در پی نامه حضرات به وزیر محترم کشور جهت معرفی لیست پیشنهادی استاندار و گاها تک لیست پیشنهادی برای تصدی پست استانداری گیلان به عرض می‌رساند دولت و نمایندگان در انجام وظایف خود باید گوش به فرمان رهبر باشند و با توجه به آن انجام وظیفه نمایند.

 

در همین راستا در ذیل به صحبت های مهم مقام معظم رهبری به نمایندگان و دولت، اشاره می‌شود:

 

الف) توصیه به منع ورود نمایندگان در مسائل اجرائی در اولین سالگرد آغاز به کار دولت سیزدهم:

❇️ یکی از آسیب‌ها، ورود نمایندگان در مسائل اجرائی است؛ فرض بفرمایید وارد شدن در اینکه مدیرکلّ فلان تشکیلات در شهر ما یا در استان ما مثلاً فرض کنید که چه کسی باشد، چه کسی نباشد؛ استاندار، فرماندار و از این قبیل. حالا یک وقت در مواردی یک حالت اضطراری ممکن است رخ بدهد که آن موارد استثنائی را من کاری ندارم امّا به طور معمول نمایندگان محترم از این مسائل اجرائی باید کناره بگیرند، وارد شدن در این مسائل و با مسئول اجرائی در این زمینه گفتگو کردن و توافق کردن و امثال اینها خطراتی دارد؛ از این بایستی اجتناب بشود. (۱۴۰۰/۳/۰۶)

 

ب) توصیه به حفظ تقوا

❇️ شما که بحمدالله ویژگی‌های خوبی دارید: انقلابی هستید، پُرتلاش هستید، پُرتوان هستید، دنبال کار هستید؛ این ویژگی‌ها را حفظ کنید، این ویژگی‌ها را تا آخر دوره نگه دارید. حالا «تا آخر عمر» باید گفت، امّا لااقل تا آخر دوره این ویژگی‌ها را نگه دارید. خیلی‌ها بودند که در اوّلِ کار همین جور خصوصیّات را داشتند، انقلابی بودند، پُرتوان بودند، پُرانرژی بودند، با حرارت حرف میزدند، با حرارت کار میکردند، لکن به مرور زمان نتوانستند در مقابل وسوسه‌ها مقاومت کنند؛ وسوسه‌ی مال، وسوسه‌‌ی مقام، وسوسه‌ی شهرت، وسوسه‌ی نام و نشان. نتوانستند مقاومت کنند، راه کج شد، رفتار عوض شد، گاهی به ۱۸۰ درجه اختلاف با اوّل کار منتهی شد. لذا می‌بینید خدای متعال در قرآن میفرماید: اِنَّ الَّذینَ قالوا رَبُّنَا اللهُ ثُمَّ استَقاموا تَتَنَزَّلُ عَلَیهِمُ المَلٰئِکَة؛ تنزّل ملائکه‌ِی رحمت الهی مال آن کسانی است که می‌ایستند پای این حرف: ثُمَّ استَقاموا؛ استقامت میکنند، می‌ایستند. بِایستید پای این ویژگی‌های خوب. خب حالا برای اینکه بتوانیم خودمان را انقلابی نگه داریم باید چه کار کنیم؟ توصیه‌ی بنده این است که باید مراقبه کنیم، باید حساب‌کشی کنیم از خودمان. مراقبه‌ی دائمی لازم است. ما انسانها ضعیفیم، در معرض خطریم، در معرض لغزشیم؛ مراقب باشیم، مراقب خودمان باشیم. این مراقبت، در اصطلاح قرآنی و اسلامی، اسمش تقوا است؛(۱۴۰۰/۳/۰۶)

 

ج) توصیه به جوان‌سازی دولت

❇️ یکی از کارهای مهم در دولت، جوان‌سازی دولت است؛ شما در بدنه‌ی دولت و مدیریّت میانی از جوانهای زبده که الحمدللّه کم نداریم، هر چه میخواهید استفاده کنید؛ این کار، هم احساس انسداد را در کشور از بین میبرد و وقتی که جوانها ببینند میتوانند وارد میدان کار بشوند و حرکت کنند و تصمیم‌گیری کنند، در کشور احساس انسداد به وجود نمی‌آید، هم شما یک ذخیره‌ی ارزشمندی برای آینده برای مدیران ارشد کارکشته و مجرّب دارید فراهم میکنید. این جوانی که امروز وارد میدان کار میشود، ده سال دیگر یک مدیر مجرّب و کارآزموده است که برای کشور یک ذخیره‌ی بسیار مهمّی است؛ این مدیران باکفایت حقّاً و انصافاً یکی از ذخیره‌های [ارزشمند خواهند بود]. (۱۴۰۰/۶/۰۷)

 

با در نظر گرفتن این سه توصیه‌ی مقام معظم رهبری، سوالات ذیل مطرح است که شایسته است نمایندگان محترم پاسخ دهند:

 

۱_ با انتشار این نامه، ولایی و انقلابی بودن نمایندگان چگونه قابل توجیه است و ما رای‌دهندگان چگونه تشخیص دهیم که انتخاب درستی داشته‌ایم؟!

 

۲_با دخالت در تعیین مسئول اجرایی، آیا شما نیز از بدعت‌های غلط نمایندگان دوره‌های قبل (که خود معترض بودید) پیروی نکردید؟ با تمرد از فرامین رهبری، فرق شما نمایندگان ولایی با نمایندگان دوره‌های قبل در چیست؟

 

۳_آیا بهتر نیست به جای صرف زمان با ارزش خود در جلسات رایزنیِ انتخاب استاندار، فرماندار، مدیرکل و لابی گری جهت بستر سازی پیروزی خود در انتخابات مجلس پیش رو، به مسائل مربوط به وظیفه خود پرداخته و پاسخگوی موضوعات مهمی همچون طرح شفاف سازی آراء باشید تا مردم بدانند بعد از یک سال و اندی به چه نتیجه‌ای رسیده است؟ و پاسخگوی این باشید که چه قوانین جدیدی را هر کدام از شما در راستای تعالی ایران اسلامی به مجلس اراءه داده اید؟ و چرا خانواده سالاری و رفیق سالاری را بر سلامت سالاری و عدالت سالاری، ترجیح میدهید؟

گیلان ، زخمی رانت و لابی گراهاست.

اجازه دهید دولت کرامت و عدالت گیلان را به دست کسی از جنس میرزاکوچک خان بسپارد تا که شاید ریشه رانت و تبانی و ضعف، از این استان ستمدیده،رخت بر بندد.

 

۴_کلیه نمایندگان محترم رابطه خود و دفترشان را با افرادی که برای تصدی استانداری معرفی نموده اند و دلیل دریافت هدایا، خیرات و … از ایشان را بیان نمایند

۵_آن تعداد از نمایندگانی که تاریخچه جهاد آنها در برابر حزب جمهوری اسلامی در سال ۱۳۵۸ هنوز در دسترس و قابل بررسی است توضیح دهند که با دستور کدام طیف یا گروه،در برابر خون شهداء و یادگاران میراث داران خمینی کبیر(ره) اقدام به تخریب و اظهارات خلاف واقع می نمایند.

عزیزان بدانند که قطع یقین عملیات والفجر دیگری در راه خواهد بود و مرصاد را نیز تکرار خواهیم نمود تا باری دیگر،میهن عزیزمان را از نطفه و تخم منافقین و مرتدین و معاندین و مغضوبین پاکسازی کنیم‌.

 

 

? جمعی از دلسوزان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ، استان گیلان

توسط goodnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *