وزیر خارجه: آمریکایی‌ها با اهرم فشار به نتیجه نخواهند رسید

وزیر خارجه با بیان اینکه آمریکایی‌ها با اهرم فشار به نتیجه نخواهند رسید گفت: واقع بینی مبتنی بر تحلیل درست نیاز امروز حکام آمریکا برای رسیدن به توافقی پایدار است.

– حسین امیرعبداللهیان ضمن ارائه گزارش اینستاگرامی از گفت‌وگوی تلفنی نوشت: «امشب ( دوشنبه شب ) با آقای جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به صورت تلفنی در خصوص آخرین وضعیت گفت‌وگوها برای رفع تحریم صحبت کردم وزیر خارجه بیان داشت: آقای بورل از اراده مثبت جمهوری اسلامی ایران و ابتکار عمل ما برای عبور از موانع و حل و فصل اختلافات باقی مانده در مذاکرات تقدیر کرد و گفت به تلاشهایشان برای نزدیک کردن دیدگاه ایران و آمریکا ادامه خواهد داد.

وی گفت: من هم از آقای بورل و آقای مورا به دلیل تلاش‌های مثبت و بی‌وقفه اشان تشکر کردم و به تبیین دلایل اختلافات و راه حل آن پرداختم. به آقای مورا صراحتا گفتم آمریکا باید زیاده خواهی و تردید را کنار بگذارد. معتقدیم راه حل تکراری نتیجه تکراری را به دنبال خواهد داشت. واقع بینی مبتنی بر تحلیل درست نیاز امروز حکام آمریکا برای رسیدن به توافقی پایدار است.

امیرعبداللهیان در پایان نوشت: به آقای بورل گفتم آمریکایی‌ها با اهرم فشار به نتیجه نخواهند رسید.»

در ادامه سیاست خارجی دولت دور جدید مذاکرات رفع تحریم‌ها در دوحه قطر برگزار شد. علی باقری‌کنی معاون سیاسی وزیر امور خارجه و رئیس هیئت مذاکره کننده ایران در راس هیئتی سه‌شنبه ۷ تیرماه به دوحه سفر کرد. این در حالی است که روابط ایران و قطر پیش از پیش رو به گسترش است.

وزیر خارجه قطر بعنوان میزبان این دور از مذاکرات سه جانبه غیر مستقیم ( ایران- اتحادیه اروپا- آمریکا)، روند مذاکرات را سازنده و‌ مثبت خواند.

بیشتر بخوانید:

ادامه روند رو به رشد روابط دوجانبه ایران و قطر

توسط ariana20

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *