نویسنده : دکتر اسدا‌‌‌… پازکیان ، استاد دانشگاه ***

تحلیلگر : سید روح ا… اسحاقی . حقوقدان

جمهوری اسلامی ایران در مدل های رفتاری برخاسته از مکتب های فکری ایالات متحده آمریکا همواره مورد تخاصم بوده است.

اگر فقط در یک نمونه مطالعاتی برخورد سخت و تهاجمی آمریکا با انقلاب اسلامی ایران بخواهیم ،ماجرای طبس را شاهد مثال بیاوریم ،باید از ۸۲ چریک نیروهای زبده آمریکایی،با ۴ فروند هواپیمای سی یکصدو سی و ۸ فروند هلیکوپتر سیکورسکی جهت ،آزاد سازی دیپلمات‌های لانه جاسوسی (سفارت سابق آمریکا که توسط انقلابیون تسخیر و تصرف شد ) گفت که به مدت شش ماه عملیات آزاد سازی گروگانهای (دیپلمات‌های جاسوس آمریکایی)را انجام دادند یاد نمود ،صرفنظر از سایر توطئه،ها و دسیسه های آمریکایی،که قرار بود متعاقبا زمینه کودتا و بمباران وسیع زیرساختها و مراکز حساس کشورمان بعد از این واقعه ، پیاده سازی و اجرا گردد،و‌همین یک مورد کافی است تا قضاوت افکار عمومی پیرامون نگاه ایالات متحده به ج.ا.ا شکل بگیرد.

لذا می بینیم در کنار برنامه های سخت ،این روزها ایالات متحده به دو‌ مسیر دیپلماسی هم توسعه داده است.
مسیر یک‌ ،ارتباط گیری با برخی مسوولان و کارگزاران اجرایی که ، عمدتا رجال سیاسی می باشند که وابستگی فکری به غرب دارند و پروژه مدولاتوری (موج سازی و موج سواری ) به این رجال سپرده شده است.

مسیر دو‌ دیپلماسی ،که عهده دار این مسیر به اصطلاح ،نخبگانی هستند ،که باز پایگاهی در قدرت دارند و اتفاقا در این زمینه نخبگان مذکور طوری انتخاب و معرفی می شوند که یا (آقا زاده های چند تابعیتی ) و یا (فراد مورد توصیه رجال غرب گرای داخلی ) را شامل می گردند .

امروزه غرب ،با پروژه هایی چون: « پروژه ایران پروجکت ،پروژه استانفورد ۲۰۴۰ ،پروژه ۲۰۳۰ و…» به دنبال تخریب و تضعیف جمهوری اسلامی ایران است و راه نیل به آن را همان مسیر های دیپلماسی یک و دو می داند.

صرفا جهت اطلاع لازم است گفته شود در پروژه ایران پروجکت همین طایفه اصلاح طلب سالیان مدیدیست ،که کلیه زمینه های نفوذ را برای غربیان مهیا نموده اند ،که در آینده میتوان ابعاد چنین خیانت‌هایی را به آرمانهای نظام‌ مقدس ج.ا.ا دید.در این پروژه بورسیه هایی،به برخی نخبگان برگزیده سیا و اینتلجنس سرویس و موساد داده می شود.
در دکترای پژوهش محور افراد منتخب یاد شده ،ماموریت تحقیق و پژوهش بر سر مسایل و موضوعاتی از ایران ،به آنها واگذار می شود تا بتوانند بعدا از طریق اطلاعات گردآوری شده از ایران ،برخی از آسیب های ما را بزرگنمایی و داشته ها و نقاط قوتمان را تحقیر نمایند.

لذاست از دل چنین فرصت هایی افرادی مثل زیبا کلام،دکتر ساعی،دکتر تاج زاده ،دکتر حجاریان ،سریع القلم(عقلانیت و توسعه یافتگی،فرهنگ سیاسی ایران و…) ،دکتر حسین بشیریه و….بیرون می آیند .افرادی که وجه همتشان مجیز گویی در خصوص تمجید از غرب و جهان سومی نامیدن(عدم توسعه و بربر توصیف کردن ملت بزرگ ایران ) است.

نکته قابل تامل اینکه این گروههای اصلاح طلب همچون سلف خویش (تفکر لیبرال‌های اوایل انقلاب ) بقدری ظریف و هوشمندانه عمل میکنند که به طرفه العینی قادر به :ائتلاف سازی با گروههای نا همفاز با ایدئولوژی خویش جهت عبور از انقلاب اسلامی ایران و ج.ا.ا نیز هستند.(مثل ائتلافی که بنی صدر با مکتب لیبرال با سلطنت طلب ها ،تکنوکراتها و حتی سازمان مجاهدین خلق انجام داد.)

لذاست می بینیم در بستر قلم،بیان،کتب و مقالات این نخبگان ،یک اسلام ستیزی شدید و ایران باستان‌گرایی قوی و قابل جمع با مدنیت و تمدن غربی وجود دارد.
و نیز پروژه ای چون ایران پروجکت هم دقیقا در چنین مسیری تعریف و طراحی گردیده است.
افرادی چون تاچمن،میلر،پل پیلار،جیم والش و….نیز بعنوان مدیران و برنامه ریزان چنین ابر پروژه های هوشمند و ضد امنیتی هم در کنار این افراد(لیدر اصلاح طلبان) قرار گرفته و با شناسایی قابلیتهایشان ،نظریه پردازان جامعه مدنی ( دیوید هلد و آنتونی گیدنز) و بانیان مالی انقلابهای رنگین (سوروس میلیاردر یهودی) را جهت هرگونه تغییر و استحاله به یاریشان میفرستند.
این چنین است که صراحتا بعد از فروپاشی لیبی و اعدام قذافی بیان میکنند هدف بعدی ایران است.
و بلا فاصله به ،شکست برنامه های خود به دلیل ،تفاوت های بسیار زیاد ایران با سایر اهداف دیگر آمریکا در کنار توانمندی های منحصر به فرد ج.ا.ا اشاره می نماید‌‌.


#اسحاقی_سید روح الله_حقوقدان_پژوهشگر سیاسی

#پازکیان_اسد الله_دکتر_پژوهشگر سیاسی

#موسسه حقوقی ومباشرتی صبای عدالت آریانا . saaok#

توسط goodnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *