فلسطینیان دلایل بسیاری برای نفرت از رژیم صهیونیستی دارند چرا که جنایات این رژیم در ابعاد گسترده آنها را هدف قرار داده است.

خبرگزاری میزان – فلسطینی‌ها دلایل بسیاری برای نفرت از رژیم صهیونیستی دارند؛ این یک رژیم آپارتاید و استعماری است که بر روی ویرانه‌های سرزمین آنها بنا شده است.

به گزارش «الجزیره»، رژیم صهیونیستی پس از در دست گرفتن کنترل زندگی و معیشت فلسطینیان به طور سادیستی و سیستماتیک آنها را وحشت زده، محاصره و زندانی کرده و حقوق و آزادی‌های اساسی را از آنها سلب کرده است.

اما نفرت رژیم صهیونیستی از فلسطینیان به چه دلیل است؟ ترس یک عامل اصلی است؛ می‌تواند غیرمنطقی اما ابزاری نیز باشد.

جای تعجب نیست که رژیم صهیونیستی پس از اشغال اراضی فلسطینی، همچنان از فلسطینی‌ها می‌ترسد؛ رژیم صهیونیستی اساسا در سال ۲۰۰۵ با ترس از غزه گریخت و یک محاصره غیرانسانی بر دو میلیون پناهنده که در آنجا زندگی می‌کنند، تحمیل کرد.

رژیم صهیونیستی از همه استواری، وحدت و دموکراسی فلسطینی‌ها و همه نمادهای ملی فلسطین و پرچمی که سعی در ممنوعیت آن دارد، می‌ترسد.

اما از سویی دیگر ترس همچنین برای رژیمی نظامی مانند رژیم صهیونیستی، ابزاری است؛ رژیم صهیونیستی با ایجاد این ترس و ارعاب در صدد اعمال اقدامات جنایتکارانه خود است.

با وجود تمامی تدابیری که رژیم صهیونیستی در سال‌های پس از اشغال اراضی فلسطین به کار بسته اما فلسطینیان همچنان به مقاومت خود ادامه داده‌اند و از تسلیم در برابر این رژیم خودداری کرده‌اند و این مقاومت همچنان ادامه دارد.

رژیم صهیونیستی در کنار خود قدرت‌های جهانی را دارد؛ آمریکا، غرب و حتی پشتیبانی کشورهای عربی در منطقه، اما فلسطینی‌ها همواره حتی از واگذاری حقوق اولیه‌شان خودداری می‌کنند، چه رسد به اینکه در برابر این رژیم تسلیم شوند.

به این دلیل است که رژیم صهیونیستی از فلسطینیان خشمگین است؛ فلسطینی‌ها را قتل عام می‎کند، شکنجه می‌کند، استثمار می‌کند و هر آنچه را که برای آنها عزیز است، می‌رباید.

رژیم صهیونیستی بیش از یک میلیون نفر از مردم فلسطین را در طول سال‎ها زندانی و بازداشت کرده اما فلسطینی‌ها هرگز حاضر به تسلیم شدن نیستند؛ آنها همچنان به مبارزه برای آزادی و استقلال ادامه می‌دهند و بسیاری بر نابودی این رژیم اصرار دارند.

منبع:میزان

#موسسه_حقوقی_مباشرتی_صبای_عدالت_آریانا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *