رئیس مجلس خبرگان گفت: دشمن در سوریه و یمن شکست‌های سختی خورده است و با فتنه‌انگیزی برای کمرنگ کردن راهپیمایی اربعین می‌خواهد این شکست‌ها را جبران کند. لذا همه دستگاه‌های دولتی و گروه‌های مردمی تمام همت خود را برای رونق بخشیدن به هر چه باشکوه‌تر شدن راهپیمایی اربعین به کار گیرند.

خبرگزاری میزان – دهمین اجلاس مجلس خبرگان رهبری در دور پنجم با سخنرانی آیت‌الله احمد جنتی رئیس مجلس خبرگان افتتاح شد.

رئیس مجلس خبرگان با اشاره به ایام اربعین گفت: پیاده روی اربعین حادثه ای عظیم و بی نظیر در تاریخ و مظهر عشق و بصیرت مردم به اهل بیت است. این گردهمایی عظیم نشان می‌دهد نهضت و قیام سید الشهدا (علیه السلام) هر روز زنده تر و فراگیرتر از گذشته می‌شود و به مرز و جغرافیا و زبان و قومیت نیست.

وی با بیان اینکه امسال در مراسم راهپیمایی اربعین مسائل مربوط به کرونا تا حدودی برطرف شده است، گفت: دشمن در سوریه و یمن شکست‌های سختی خورده است و با فتنه‌انگیزی برای کمرنگ کردن راهیپیمایی اربعین می‌خواهد این شکست‌ها را جبران کند. لذا همه دستگاه‌های دولتی و گروه‌های مردمی تمام همت خود را برای رونق بخشیدن به هر چه باشکوه تر شدن راهپیمایی اربعین به کار گیرند.

آیت‌الله جنتی تأکید کرد: بر همه دستگاه‌های دولتی و مردمی لازم است هوشیاری کامل در برابر توطئه‌های آمریکایی داشته باشند و اجازه ندهند به راهپیمایی اربعین که مایه عزت است لطمه وارد کنند.

رئیس مجلس خبرگان با اشاره به گذشت یک سال از شروع به کار دولت سیزدهم گفت: یکسال از آغاز به کار دولت سیزدهم می‌گذرد به همه اعضای دولت خسته نباشید عرض می‌کنیم و برای آنها در ادامه مسیر نیز آرزوی موفقیت داریم. در این مدت یکسال دولت توانسته در بخش‌هایی توفیقات خوب و قابل توجهی داشته باشد .در این مدت شعارهای اصیل انقلاب و و آرمان‌های امام خمینی(ره) برجسته شد.

وی ادامه داد: در این یکسال دولت توانست در حوزه سلامت توانست بحران کرونا را مدیریت کند. در حوزه سیاست خارجی فعال کردن ظرفیت های کشورمان در ارتباط با کشورهای همسایه را شاهد بودیم و امیدواریم که این روحیه تا پایان دولت ادامه یابد.

آیت‌الله جنتی گفت: مسئله اقتصاد و معیشت اولویت اول کشور است. لازم است تداوم اصلاحات اقتصادی در حوزه تولید، کشاورزی و نظام مالیاتی شتاب گیرد.

راه برون‌رفت از مشکلات توجه به توصیه‌های رهبر انقلاب است

وی با تأکید بر اینکه راه برون‌رفت از مشکلات توجه به توصیه‌های رهبر انقلاب است بیان داشت: در تجارت خارجی و ترانزیت موفقیت های چشمگیری حاصل شده است. توجه به ظرفیت‌های داخلی همچون طرح آبرسانی غدیر با همت جهادی کارگران ایرانی ۱۰ ماهه عملیاتی شده و به نتیجه رسیده است.

آیت‌الله جنتی ادامه داد: حضور مسئولان هر سه قوه بین مردم در مسیر توصیه‌های رهبر انقلاب و مؤثر بوده و هر جا که توصیه‌های رهبر انقلاب مورد توجه باشد کشور مسیر ترقی را طی خواهد کرد. در طول سال‌های گذشته کشورمان در برابر تحریم های مختلف قرار داشت اما به برکت وجود ولایت فقیه امروز شاهد رشد و پیشرفت کشور در عرصه‌های علمی، سیاسی و صنعتی هستیم.

رئیس مجلس خبرگان در پایان از تلاش دولتمردان کشورمان و ملت و دولت عراق برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر مراسم اربعین تشکر و قدردانی کرد.

این اجلاسیه عصر ۱۶ شهریور با قرائت بیانیه‌ هیئت رئیسه به کار خود پایان می‌دهد. اعضای مجلس خبرگان رهبری همچنین صبح پنجشنبه (۱۷ شهریور)‌پس از حضور در حرم امام راحل و ادای احترام به بنیانگذار انقلاب اسلامی به دیدار رهبر انقلاب می‌روند.

در اسفندماه ۱۴۰۰ نهمین اجلاس رسمی دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری برگزار شد که طی آن اعضای جدید منتخب در انتخابات میان‌دوره‌ای به جمع نمایندگان اضافه شدند و مواد باقی‌مانده از «طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری» نیز بررسی و تصویب شد.

منبع:میزان

#موسسه_حقوقی_مباشرتی_صبای_عدالت_آریانا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *