✍️دکتر اسدا‌‌‌… پازکیان،پژوهشگر مسائل سیاسی

راهنما : دکتر سید روح ا… اسحاقی ،پژوهشگر امنیت بین الملل

🎲تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران،فریضه ای اولی در جهاد تبیین

یکی از بدیهی ترین مسائلی که در خصوص همه انقلابهای جهان ،محل تامل قرار میگیرد،و‌ انقلاب اسلامی ایران هم ،از آن مستثنی نیست،عمر انقلابهاست.

کرین برینتون ،در کتاب کالبد شکافی انقلابهای جهان ،به بررسی چهار انقلاب بزرگ‌ جهان(فرانسه،انگلستان،آمریکا،اتحاد جماهیر شوروی ) پرداخته است.

و نتیجه گرفته است،که انقلابها با گذشت مدتی از عمر خویش ،دچار دو حالت می شوند:

اولا:از اصول اولیه خود منحرف می شوند و آرمانها ،اهداف و برنامه های خویش را فراموش می کنند.

ثانیا: از تب و تاب انقلابی ایستاده و جریان انقلابی در آنها ،استمرار ندارد.

مع الوصف ،اندیشمندی از غرب در نظر یه،خویش ،با منحصر به فرد دانستن انقلاب ایران ،از سایر انقلابهای متداول و به وقوع پیوسته در جهان تا به امروز،انقلاب ما را «روح‌ یک‌ جهان بی روح » می داند.و رهبری آن را با اتصاف،به ارزشهای بالا با عبارتی این چنین سترگ و بزرگ یاد می کند:(شخصیت آیت ا… خمینی پهلو به خورشید می زند.) و ما این عبارات را از زبان میشل فوکوی،غربی می شنویم.

البته صاحبنظران متعددی در خصوص پتانسیلها و ظرفیتهای عظیم ،انقلاب اسلامی به ارائه،نظر پرداخته که ،زیباترین آراء،و نظر در کلام گوهر بار رهبر معظم ،انقلاب وجود دارد، که معظم له بنا به دلائلی،چون:

۱-رهبریت دینی و مذهبی انقلاب
۲-محوریت زیر بنایی اسلام در جهت دهی به کلیه کنشگریها
۳-برخورداری جریان انقلاب از افراد مومن و انقلابی
۴-برخورداری انقلاب اسلامی ایران از گفتمان
۵-اهمیت دادن به مردم

انقلاب اسلامی ایران را ،موفق به عبور از چله اول خود دانسته اند،که علی رغم تمامی موانعی که غربیها و دشمنان ،در برابر انقلاب ما ایجاد نموده اند،

این انقلاب از اصول،آرمانها و اهداف خویش صیانت کرده و به سمت جهت تکاملی خویش،که همان تمدن سازی اسلامی است ،در حرکت است.

البته ،رجال سیاسی و صاحبنظران بزرگ غربی،چون بوچانان،آلفرد مک کوی،گیدن راشمن،نوام چامسکی ،اسپوزیتو و… هر یک به نوعی در خصوص عظمت ایران (ولو غیر مستقیم) اشاره نموده اند ،که یاد آور همان نظریه ،الوین تافلر مبنی بر:

«رویش قدرتی نوظهور در معادلات بین الملل است که موجب جابجایی قدرت از غرب به شرق شده و حضور قدرتهای بزرگ را نادیده می گیرد»است که به تعبیر مک کوی ،موجب تضعیف قدرت ایالات متحده آمریکا و افتادن آمریکا در شرایط مرگ ،شده است.

با این نگاه انقلاب اسلامی ایران ،بعنوان‌انقلاب بزرگ‌ اجتماعی و سیاسی ،دستاورهای بیشماری داشته است که برخی از آنها به قرار ذیل است:

۱-تامین امنیت :
جمهوری اسلامی ایران در چهل و سه سال از عمر با برکت خویش ذره ایی،از خاک‌ و سرزمین خویش را با حالت ضعف به دشمن واگذار نکرده است،حال آنکه در ۵۰۰ سال گذشته تا عصر پهلوی دوم مساحت کشورمان از سه میلیون کیلومتر مربع ،به مقدار کنونی رسیده و عصر پهلوی بسیار از خاک‌ ما یا تقدیم استعمارگران شده و یا توسط دول غربی و کمونیستی و حتی عثمانی و وراث باقی از آن(ترکیه و عراق) به خاک‌ آنها الحاق گردیده است.
در حالیکه کشور ما علی رغم جنگ تحمیلی هشت ساله و تحریم‌های ظالمانه غرب ،ذره ایی،از خاک‌ خود را به هیچ بیگانه ایی،واگذار ننموده است.

۲-پیشرفت علمی و تحقیقاتی:

مستند به داده های پایگاه معتبر بین المللی مثل:اسکوپوس-نیو ساینتیست و نیو متریکس،جمهموری اسلامی ایران از آغازین سالهای دهه نود میلادی تا سالهای اولیه هزاره سوم میلادی ،پیشرفت چشمگیری نموده است.

۳-علوم دفاعی.نظامی:

که پیشرفت های چشمگیر ماهواره ایی،فضایی،موشکی،پهبادی،الکترونیک دریایی،هوایی ،علوم اپتیک ،لیزر،سایبر، هسته ایی،و راداری ما را به سطح قابل قبولی از بازدارندگی و پیشرفت در سطح جهان رسانده است که مستند به داده های پایگاه بین المللی مبارزه با تروریسم(G.T.d) ایران‌ اسلامی علی رغم قرار گرفتن در نا امن ترین‌ ،منطقه‌ از جهان ،از شرایط مطلوبی برخوردار است که حتی بسیاری از کشورهای اروپایی و حتی آمریکا از آن برخوردار نیست.

۴- زمینه پزشکی،نانو تکنولوژی،سلولهای بنیادین :

در حال حاضر جزء ،دول سرآمد جهان هستیم .در قبل از انقلاب بعلت کمبود پزشک ،عموما پزشک از پاکستان و هندوستان وارد می شد،اما امروز هم در زمینه پزشک متخصص ،فوق تخصص و عمومی از وضعیت بسیار خوبی برخورداریم.و موفقیت ما در زمینه برخورد و مهر بیماریهای واگیر دار،حتی در مقایسه با دول غرب ،مثال زدنی است.
در زمینه متوسط طول عمر،اصلاح ژنتیک،درمان ناباروریها،شبیه سازی جزء،چند کشور اول جهانیم.

۵-راه سازی و حمل و نقل : بطور قطع ۱۰۰ در صد شهرها و قریب به ۹۰ درصد شهرستانها و حتی روستاها بعد از انقلاب ، از راههای ارتباطی مناسبی برخور دار شده اند که در مقایسه با آمار ناچیز قبل از انقلاب ،قابل قیاس نیست .به همین نسبت آمار سد سازی ،امکانات ارتباط جمعی،رسانه ،تلفن ثابت و سیار،گاز،آب و برق رشد چشمگیری در بعد از انقلاب صورت گرفته که آمارهای مستندی در این خصوص قابل ارائه،می باشد.(به کتاب صعود چهل ساله مراجعه گردد)

در پایان خاطر نشان میگردد،طبق فرمایشات متقن،ولی امر مسلمین جهان ،حضرت آیت ا.‌‌.. العظمی ،امام‌ خامنه ایی،عزیز(مد ظله،العالی،) در بیانیه راهبردی ،گام‌ دوم انقلاب ،مسیر پیش روی کشورمان ،روشن است و این انقلاب ،به انقلاب مهدوی(عج) متصل خواهد گردید.انشاء ا…

#پازکیان_اسد الله_دکتر_پژهشگر_سیاسی

#اسحاقی_سید روح الله_حقوقدان_پژوهشگر_سیاسی

#موسسه_حقوقی_مباشرتی_صبای_عدالت_آریانا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *