دادستان آذربایجان شرقی گفت:پیگیر بحث آلودگی رود ارس هستیم.

خبرگزاری میزان- جلسه وبیناری مدیران کل معاونت حقوق عامه و ‌پیشگیری از وقوع جرم دادستانی کل کشور با جمعی از مسئولان قضایی استان آذربایجان شرقی صبح امروز در سالن الغدیر برگزار شد.

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام ‌و المسلمین مرادی مدیرکل دفتر پیگیری امور اجتماعی – فرهنگی امنیت انسانی و سلامت با اشاره به تشکیل اهداف تشکیل این جلسه، اظهار کرد: تا پایان سال چنین جلساتی با دیگر استان‌ها برای بررسی ‌‌نظارت بر پیگیری حقوق عامه برگزار خواهد شد.

در ادامه این نشست، صادقی، مدیرکل دفتر پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی معاونت حقوق عامه دادستانی کل کشور بیان کرد: این ‌نشست تا انتهای سال با تعدادی از استان‌ها بابت نظارت و تمشیت امور و برنامه‌هایشان از حیث حقوق عامه برگزار می‌شود .

وی افزود: احیا و صیانت حقوق عامه از موارد مورد تاکید رئیس قوه قضاییه است و اگر به بازتاب‌های مردمی موضوع نیز بنگریم، شاهد خواهیم بود که چشم امید مردم به دستگاه قضایی است تا موضوعات و درخواست‌هایشان پیگیری شود.

صادقی تصریح کرد: دستورالعمل و نظارت پیگیری حقوق عامه و همچنین بررسی ترک وظایف مدیران را داریم و قانون مربوط به موضوع در معاونت حقوقی قوه قضاییه در دست تدوین است و به زودی در قالب موضوع قانونی مصوب خواهد شد.

وی گفت: مدیران وظایف اجرایی دارند و ما براساس اصل ۵۷ قانون اجازه دخالت در آن نداریم؛ ضمانت اجرایی تذکرات دادستان‌ها آنچنان واضح در قانون دیده نشده و باید به دنبال دریافت ضمانت اجرایی برای این‌ دستورات باشیم.

بیشتربخوانید

دادستان آذربایجان شرقی: انجمن حمایت زندانیان تبریز نقش بازدارنده‌ای در کاهش جرم دارد

در ادامه این برنامه علیلو، دادستان آذربایجان شرقی بیان کرد: برای صیانت از حقوق عامه و پیگیری مصادیق آن متعاقب دستوری که از سوی دادستانی کل کشور اعلام شده، کارگروه پیگیری حقوق عامه را مرتبا و هرماه با دستورکار مشخصی برگزار می‌کنیم.

وی افزود: مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز بطور مستمر از ابتدای سال مورد توجه قرار گرفته است، در جلوگیری از تغییر کاربری اراضی باغی و ‌زمین‌های شهری و اراضی وزارت راه و منابع اقدامات مناسبی صورت گرفته است.

علیلو تصریح کرد: در خصوص پیشگیری از تصادفات اقدامات خوبی شده است از جمله در محورهای مواصلاتی برون شهری اقدامات لازم انجام شده است.

وی با اشاره به اقدامات در حوزه محیط زیست گفت: بحث آلودگی رود ارس را پیگیر هستیم، منشا بخشی از آلودگی این‌ رود از کشورهای همسایه است که دادستان کل کشور و معاون حقوق عامه در این باره اقدامات زیادی کردند و انتظار داریم دستگاه‌ دیپلماسی  نیز در این باره تحرک بیشتری داشته باشد.

وی گفت: در انبارهای سازمان اموال تملیکی امسال ۴۵ خودرو تعیین تکلیف، ۲۰ خودرو استرداد و به وضعیت ۷۸ خودرو رسیدگی می‌کنیم که بطور کل ۱۴۳ خودرو در انبارهای سازمان قرار دارند.

گفتنی است که در این برنامه داداش زاده دادستان شبستر، نجد دادستان مراغه، نجارزاده دادستان آذرشهر، وطنخواه دادستان اوسکو، فاضلی دادستان اهر و بیرام‌زاده رییس شورای حفظ حقوق بیت المال حضور داشتند و نکاتی را مطرح کردند.

#منبع:میزان

#موسسه_حقوقی_مباشرتی_صبای_عدالت_آریانا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *