✍دکتر اسدا‌‌‌… پازکیان،پژوهشگر مسائل سیاسی بین المللی

همکاران علمی:
✍ سید روح ا… اسحاقی،حقوقدان ، پژوهشگر امنیت بین الملل
✍مرتضی قلعه نویی،کارشناس رسانه و کارشناس ارشد مدیریت

?چینه های آژانس بین المللی برمبنای ترصیف است ،مراقب باشیم.

حقوقدانان ،در خصوص امارات اختصاص یک فایده و نفع نسبت به یکطرف در مسأله مشترک ،به قواعدی ،مثل قاعده ترصیف(حالتی از چینش دیوار مشترک که آجرها قفل و بست بهم شده باشند) استناد میکنند.

آژانس بین المللی انرژی هسته ای،بعنوان یک سازمان بین الدولی متشکل از کشورهای دارنده انرژی هسته ای و یا متمایل به بهره مندی از :دانش هسته ای در کنار نقش پادمانی(نظارتی) که در قبال کشورها دارد و علی القاعده می بایست نقش ژاندارم منافعی برای کلیه دول برخوردار از پتانسیل دانش هسته ای عمل کند ،اما مکرر در مکرر نشان داده ،تحت هژمونی سنگین غرب (ایالات متحده و تیول،اروپایی-آسیایی آن) عمل می نماید.
در خصوص دبیر کل اسبق سازمان ملل متحد ،مساله ای شایع بود تحت عنوان (آقای چمدانی)،یعنی فردی که تحت تاثیر هژمونی پول و تطمیع مالی عمل می نماید.و بالطبع چون لابی های صهیونیستی -آمریکایی و عربی جهت تاثیر گذاری بر گزارش های وی ،اثرگذاری بالایی داشتند ،علی رغم راستی آزمایی های مکرر از صنعت هسته ای کشورمان ،به محض اینکه پای وی به وین می رسید و جلسات مشترکی را با سران محورهای یاد شده برگزار می‌کرد ،بلافاصله بر علیه کشورمان بیانیه می داد.

همین رویه در زمان یوکیا آمانو نیز دیده شد اما بعدها مسأله ای شایع شد،مبنی بر اینکه علت مرگ ناگهانی وی ،استقلال عمل در انعکاس گزارشات هسته ای پادمانی بود ،که به مذاق غرب و صهیونیزم خوش نیامده و در نهایت طی برنامه ای پنهانی وی را حذف فیزیکی نمودند.
و‌ حال رافائل گروسی گوی سبقت را در گزارش نویسی ترصیفی(جانبدارانه به نفع کشورهای تحت نفوذ صهیونیزم بین الملل) حتی از البرادعی نیز ربوده است و در قاطبه گزارشهایش،حقانیت ایران در ارائه برنامه های شفاف هسته ای را نادیده گرفته است.
و اکنون مجددا در گزارشی همسو با غرب ،اما قرائن اولیه ی (اغواء کننده :گمراه کننده-فریب دهنده ) سعی در تقریب موضع با ایران و به نفع آمریکا دارد.
چرا که ابتدای بیانیه وی دلالت بر حس حسن همکاری ایران با آژانس بین المللی هسته ای دارد ،اما انتهای گزارشش ،ایران را در معرض چالش قرار داده و‌ به اورانیم ضعیف شده کشف شده در مریوان اشاره نموده و ایران را توصیه بر ارائه پاسخ و توضیح نموده است.
و این نگاه پارامتریک مبین همان جهت گیری های سابق دبیران کل آژانس بین المللی هسته ای است که :«منطق متهم سازی جهت بیشینه سازی منافع» نام دارد.پس باید با حزم،و مراقبت قدم برداشت ،تا آژانس دقیقه نود به نفع صهیونیست ها ،اقاله همکاری با ایران ننماید.

#موسسه_حوقوقی_مباشرتی_صبای_عدالت اریانا

#اسحاقی_سیدروح لله_حقوقدان_پژوهشگر سیاسی #اسحاقی_سیدروح لله_حقوقدان_پژوهشگر سیاسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *