پیگیری پرونده ترور سردار سلیمانی درپی سفر رئیس قوه قضاییه به عراق تسریع می‌شود

دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی

سفیر ایران در عراق: پیگیری پرونده ترور سردار سلیمانی درپی سفر رئیس قوه قضاییه به عراق تسریع می‌شود

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد، گفت که روند رسیدگی به پرونده ترور سردار سلیمانی درپی سفر رئیس قوه قضاییه به عراق تسریع خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران، روز سه‌شنبه، ۲۴ بهمن، در پاسخ به دعوت رسمی فائق زیدان، رئیس شورای‌عالی قضایی عراق، در صدر یک هیئت عالی‌رتبه قضایی به عراق سفر ‎کرد.

در جریان این سفر، برنامه‌های کاری ویژه‌ای به‎منظور تقویت هر چه بیشتر مناسبات حقوقی و قضایی ایران و عراق، صورت پذیرفت.

دیدار با ایرانیان مقیم عراق، مذاکره و رایزنی با مقامات قضایی عراق، پیگیری ویژه اقدامات دستگاه قضایی عراق پیرامون روند رسیدگی به پرونده ترور سرداران محور مقاومت شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی‌المهندس و همرزمانشان به دست اشرار آمریکایی در فرودگاه بغداد، تقویت و توسعه همکاری‌های مشترک قضایی برای مقابله با تروریسم و ملاقات با مقامات سیاسی دولت عراق از جمله عبداللطیف رشید، رئیس‌جمهور و محمد شیاع السودانی نخست‌وزیر، از جمله برنامه‌های کاری سفر رئیس قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران به عراق بود.

در همین رابطه محمدکاظم آل صادق، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان ضمن تشریح ابعاد و نتایج سفر رئیس قوه قضاییه به عراق، گفت: سفر حجت‎الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای به عراق به دعوت فائق زیدان، رئیس شورای‎عالی قضایی این کشور و در پاسخ به سفر وی به تهران انجام شد.

آل صادق با تاکید بر اینکه مناسبات ایران و عراق در زمینه‌های مختلف از جمله در مسئله قضایی و پرونده‌های قابل پیگیری و هماهنگی‌های میان دو کشور که در ابعاد مختلف قابل بررسی است، روبه‎گسترش است، اظهار کرد: مهم‌ترین پرونده در این زمینه، پرونده شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس است.

وی، اضافه کرد: همکاری‌های قضایی و تفاهم‌نامه‌هایی که بین دو کشور ایران و عراق در زمینه معاضدت قضایی از جمله انتقال محکومین و استرداد مجرمین صورت گرفته، از موضوع‌هایی بودند که در این سفر پیگیری شدند که امیدواریم نتایج خوبی در این زمینه‎ها به دست بیاید.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بخشی دیگر درباره تاثیر سفر رئیس دستگاه قضا به عراق بر تسریع روند رسیدگی به پرونده ترور شهید سردار سلیمانی، عنوان کرد: قطعا پیگیری در این سطح بر تسریع رسیدگی به این پرونده تاثیر خواهد داشت.

آل صادق با بیان اینکه ما کمیته‌های مشترکی در این زمینه داریم که ۲ دور در تهران و ۲ دور در بغداد مذاکره‌هایی را انجام داده‎اند، گفت: پیگیری این پرونده در این سطح عالی حتما به تسریع رسیدگی منجر خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع میزان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *