فت‌وگو|

ارائه تسهیلات به تولیدکنندگان عفاف و حجاب/تلاش برای فراهم کردن مکان‌هایی جهت فروش لباس عفیفانه

عفاف

مسئول کارگروه مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برنامه‌ای در جهت رفع موانع و مشکلات تولیدکنندگان عفاف و حجاب تحت بررسی کارگروه ساماندهی مد و لباس با همکاری وزارت صمت در دستور کار قرار گرفته که بر اساس آن مکان‌هایی جهت فروش لباس عفیفانه در نظر قرار گرفته است.

سید مجید امامی در پیرامون رویکرد های کارگروه مد و لباس گفت: کارگروه مد و لباس تلاش دارد تا در حوزه حجاب و عفاف تمام توان خود را به کار گیرد و شکل گیری رویدادهایی همانند جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها برای توسعه حوزه مد و لباس و حرکت در مسیر پوشش عفیفانه راهگشا باشد.

وی در همین راستا ادامه داد: پدیده عفاف و حجاب بر اساس قانون مصوب مجلس دارای بندها و قوانین مختلفی است که در شورای انقلاب فرهنگی نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفته لذا کارگروه مد و لباس براساس همین قوانین شکل گرفته و تلاش دارد تا فرهنگ مد و لباس مناسب و عفیفانه را تنظیم و ارائه کند.

امامی عوامل تاثیرگذار بر توسعه اهداف کارگروه مد و لباس را مورد بررسی قرار داد و افزود: نکته ای که باید مورد توجه قرار گیرد لزوم حرکت در مسیر هم افزایی دستگاه‌های مرتبط با حوزه حجاب و عفاف همچنین مدولباس است، تلاش ما برای فراهم کردن پوشش عفیفانه آن هم با قیمت های ارزان و مناسب برای همه شهروندان نه تنها در تهران بلکه همه استان‌ها بوده و در دستور کار قرار گرفته است.

فروش لباس‌های عفیفانه

مسئول کارگروه مد و لباس به تسهیلات در نظر گرفته شده برای توسعه مطالبات فعالان عرصه تولید اشاره و تاکید کرد: برنامه‌ای در جهت رفع موانع و مشکلات تولیدکنندگان عفاف و حجاب تحت بررسی کارگروه ساماندهی مد و لباس با همکاری وزارت صمت در دستور کار قرار گرفته که بر اساس آن مکان‌هایی جهت فروش لباس عفیفانه در نظر قرار گرفته و در اختیار تولیدکنندگان داخلی قرار بگیرد، این رویداد به زودی اجرایی می‌شود.

وی تصریح کرد: یکی از اهداف یازدهمین جشنواره مد و لباس نیز ارائه آخرین طراحی‌های مد متناسب با روز و با توجه به زیست عفیفانه است که هم تولید کننده و هم مصرف کننده می توانند از آن استفاده کنند، مهمترین نکته در توزیع تولیدات بخش عفاف و حجاب است چراکه این مهم کمک شایانی را به حوزه تولید می کند.

سرمایه در گردش تولیدی‌ها

امامی پیرامون ارائه تسهیلات به تولیدکنندگان البسه حجاب و عفاف ابراز کرد: برای آنکه سرمایه در گردش تولیدی ها و بخش های تولید کننده حجاب و عفاف تامین شود و با مشکل روبرو نباشند و تولیدی ها بتوانند با فراغ بال در بحث تولید انبوه وارد شوند تدابیری مبنی بر تامین سرمایه در گردش این بخش ها در نظر گرفته شده  که در قالب تسهیلات حمایتی دولت به این واحد ها ارائه می شود.

مسئول کارگروه مد و لباس به مواد اولیه برای تولید در کارگاه های تولیدی عفاف و حجاب اشاره و ابراز کرد: کارگروه ساماندهی مد و لباس که دستگاه های مختلف بر اساس قانون مصوبه مجلس شورای اسلامی در آن حضور دارند تلاش دارد تا علاوه برحمایت از تولید کنندگان محصولات حجاب و عفاف را از شرکت های تولیدی و تامین کننده مواد اولیه نیز حمایت کند تا کالاهای آنان با کیفیت مناسب‌تری در اختیار مصرف کننده قرار گیرد.

امامی خاطرنشان کرد: کارگروه مد و لباس با ورود دولت جدید شاهد فعالیت های متفاوتی هستیم و قطعاً مصوباتی که در زمینه تسهیلات و برنامه‌های متعدد در این کارگروه مصوب شده است زمینه را برای رونق حوزه پوشاک حجاب و عفاف فراهم می کند که به زودی اعلام خواهد شد.

توسط ariana20

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *